BRATISLAVA 8. augusta (SITA) - Za sedem mesiacov sa na Slovensku zaregistrovalo 37 407 nových osobných a malých úžitkových vozidiel. Osobné automobily z toho predstavovali 32 236 vozidiel a malé úžitkové tvorili 5 171 áut. V júli tohto roku sa pritom zaregistrovalo v SR 5 097 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony, čo je o 1 135 menej ako v tom istom období minulého roka. Z novoregistrovaných automobilov v júli predstavovali malé osobné vozidlá 4 330 kusov a malé úžitkové vozidlá 767 automobilov. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR.
Napriek tomu, že medziročne odbyt vozidiel v SR klesá, kumulatívny predaj je podľa Novákovej stále o niečo lepší ako pred rokom. "Akceleráciu odbytu začiatkom roka, ktorá vyvrcholila v máji, podporili podľa odborníkov zmeny súvisiace so vstupom SR do Európskej únie a očakávania s tým súvisiaceho nárastu cien," skonštatovala Nováková.
Poradie najžiadanejších značiek áut v SR sa po júli zmenilo. Tradične najväčší trhový podiel značky Škoda mierne stúpol na 30,45 %, keď sa za sedem mesiacov tohto roka zaregistrovalo 11 392 vozidiel Škoda. Druhou najžiadanejšou značkou bol Renault s podielom 8,66 % a na tretie miesto sa znova dostal Volkswagen s podielom 7,92 %. Odsunul tak na štvrté miesto Peugeot, ktorý dosiahol trhový podiel 7,83 %, za ktorým nasledoval piaty Opel s 6,27 %. Desiatku vedúcich značiek uzatvárali Citroën s podielom 6,20 %, Fiat s 5,10 %, Seat s 3,45 %, Toyota s 3,13 % a do rebríčka najžiadanejších sa dostal aj Hyundai s podielom 2,57 %. Z luxusných značiek si vedúcu pozíciu upevnil Mercedes-Benz zvýšením trhového podielu na 2,14 %, pred AUDI s podielom 0,97 % a BMW 0,94 %.
bt;jm;ti