V SAD BRATISLAVA V SÚČASNOSTI PRIPRAVUJÚ ANALÝZU DOPADU ZVYŠOVANIA CENY MOTOROVEJ NAFTY NA SPOLOČNOSŤ

SAD-ky kvôli drahej nafte zatiaľ zdražovať nebudú

BRATISLAVA 8. augusta (SITA) - Slovenskí autobusoví dopravcovia zatiaľ napriek zdražovaniu motorovej nafty neplánujú zvyšovať ceny cestovného. V diaľkovej doprave je totiž podľa nich silná konkurencia ...

BRATISLAVA 8. augusta (SITA) - Slovenskí autobusoví dopravcovia zatiaľ napriek zdražovaniu motorovej nafty neplánujú zvyšovať ceny cestovného. V diaľkovej doprave je totiž podľa nich silná konkurencia a v prímestskej doprave ich ceny reguluje štát. Ako potvrdil pre agentúru SITA hovorca Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Tomáš Šarluška, v súčasnosti ministerstvo zvyšovanie cien nepripravuje a ani neregistruje žiadne podnety od dopravcov.

Priestor pre zvyšovanie cien podľa generálneho riaditeľa SAD Humenné Jozefa Lackého obmedzuje aj kúpyschopnosť obyvateľstva. Ďalšie zvyšovanie cestovného by sa totiž podľa neho prejavilo aj na vyťaženosti liniek. Spoločnosť preto o zvyšovaní cien na medzinárodných a diaľkových spojoch neuvažuje. "Neuvažujeme o tom aj vzhľadom na to, že v diaľkovej doprave je silná konkurencia zo strany súkromných dopravcov," povedal Lacký. Ako dodal, kvôli tlaku konkurencie sa skôr snažia ceny znižovať. Humenský autodopravca sa nechystá rušiť ani niektoré z pravidelných spojov. "Ak by sa nás z ministerstva pýtali, či podporujeme zvyšovanie cestovného, budeme proti," dodal.

Podľa dopravnej riaditeľky Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava Magdalény Polgárovej, v súčasnosti ich firma pripravuje celkovú analýzu dopadu zvyšovania ceny motorovej nafty na spoločnosť. O prípadnej zmene cien v medzinárodnej a diaľkovej doprave budú rozhodovať až po jej zhodnotení.

Ekonomický riaditeľ SAD Zvolen Andrej Malachovský na margo zvyšovania cestovného uviedol, že ich spoločnosti sa zatiaľ darí dosahovať priaznivú nákladovú úroveň, aj keď vývoj tržieb je premenlivý. V slovenských podmienkach podľa neho ceny diaľkovej dopravy vždy do určitej miery kopírujú cenovú úroveň prímestskej dopravy. Nevylučuje preto, že dopady súčasného vývoja cien palív sa časom čiastočne premietnu aj do zvyšovania cestovného u všetkých prepravcov. "Neplánujeme rušiť linky ale budeme pokračovať v hľadaní vnútorných rezerv," vyhlásil Malachovský. Ako však dodal, veľa priestoru tu už nie je.

Rafinérska spoločnosť Slovnaft, a.s. Bratislava naposledy zvýšila cenu motorovej nafty 4. augusta o 1 Sk na liter na 34,40 Sk. Ide o najvyššiu úroveň od konca októbra 2000, kedy dosiahla 35,20 Sk na liter. V nadchádzajúcej tzv. naftovej sezóne, kedy je najvyššia spotreba nafty v roku, by mohla cena motorovej nafty podľa riaditeľa manažmentu dodávateľského reťazca skupiny MOL Bélu Kelemena dobehnúť cenu benzínov. Zároveň pripúšťa, že by ju mohla dokonca prekročiť.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 514
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 175
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 414
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 197
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 366
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 208
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 020
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 793
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 684
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa stalo zbraňovým rajom pre teroristov

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Svetová banka prestane dotovať prieskum i ťažbu ropy a plynu

Svetová banka bude nahlasovať emisie skleníkových plynov z investičných projektov.

Érsekovi sa nepáči ďalší Počiatkov IT tender, dáva mu červenú

Informačný systém výstavby mala dodať spoločnosť Asseco za 64 miliónov eur.

Pellegrini: Základný problém Slovenska je veľký rezortizmus

Politici sa vraj musia prestať hašteriť o krátkodobých cieľoch a majú sa zaujímať o to, čo bude v roku 2030.

Časť skrachovanej nízkonákladovky Air Berlin prebral easyJet, dovolila to EÚ

Európska komisia uviedla, že táto akvizícia nevyvoláva obavy z narušenia hospodárskej súťaže.

Slovenského správcu domén SK-NIC kúpila britská firma

Britská firma avizuje, že v budúcnosti plánuje rozšíriť svoj slovenský tím.