Modernizácia železničnej trate v Trenčíne bude stáť 1,5 až 2 miliardy Sk

Bratislava 5. augusta (TASR) - Investičné náklady na modernizáciu železničnej trate v Trenčíne, bez zahrnutia ceny pozemkov, ktoré bude treba vykúpiť, ...

Bratislava 5. augusta (TASR) - Investičné náklady na modernizáciu železničnej trate v Trenčíne, bez zahrnutia ceny pozemkov, ktoré bude treba vykúpiť, by mali dosiahnuť 1,5 až 2 miliardy Sk. Stavebné práce začnú Železnice SR (ŽSR) v roku 2007, ukončenie možno očakávať o dva roky neskôr.

Keďže alternatívy riešenia železničnej trate na území mesta existovali dve, ŽSR viedli niekoľko rokov s Trenčínom odbornú diskusiu o výhodnosti toho ktorého variantu. Mesto v týchto dňoch nakoniec rozhodlo v prospech alternatívy, ktorú preferovali samotné Železnice SR.

"ŽSR privítali rozhodnutie mesta Trenčín o realizácii vybraného variantu modernizácie trate. Slovensko si bude môcť splniť svoje medzinárodné záväzky, ktoré na seba v súvislosti s modernizáciou železničných eurokoridorov prevzalo," uviedla hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.

Počas výstavby dôjde k úprave súčasnej trasy. Nová trať povedie cez novovybudovaný most a súčasné kúpalisko. ŽSR ako investor stavby budú mestu Trenčín nápomocné pri vybudovaní nového kúpaliska a zrealizujú aj výkup dotknutých pozemkov a nehnuteľností. Modernizáciou železničnej trate na európske parametre získa mesto tiež niekoľko nových podchodov, nadchodov, mimoúrovňových križovatiek a zrekonštruujú sa železničné stanice Zlatovce, Trenčín a zástavka Opatová.

Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín je súčasťou modernizácie V. eurokoridoru prechádzajúceho cez územie SR. Podstatou modernizácie železničných tratí je naplnenie medzinárodných dohôd s cieľom dosiahnuť úroveň európskej železničnej infraštruktúry. Projekt je financovaný aj zo zdrojov EÚ. Uvedený železničný koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase BratislavaŽilinaKošiceČierna nad Tisouštátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 kilometrov (km), pričom jeho slovenská vetva je dlhá asi 536 km a tvorí približne 19 % celkovej dĺžky koridoru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 698
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 672
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 113
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 040
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 247
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 605
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 603
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 460
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 443
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 035

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.