Bratislava 5. augusta (TASR) - Investičné náklady na modernizáciu železničnej trate v Trenčíne, bez zahrnutia ceny pozemkov, ktoré bude treba vykúpiť, by mali dosiahnuť 1,5 až 2 miliardy Sk. Stavebné práce začnú Železnice SR (ŽSR) v roku 2007, ukončenie možno očakávať o dva roky neskôr.
Keďže alternatívy riešenia železničnej trate na území mesta existovali dve, ŽSR viedli niekoľko rokov s Trenčínom odbornú diskusiu o výhodnosti toho ktorého variantu. Mesto v týchto dňoch nakoniec rozhodlo v prospech alternatívy, ktorú preferovali samotné Železnice SR.
"ŽSR privítali rozhodnutie mesta Trenčín o realizácii vybraného variantu modernizácie trate. Slovensko si bude môcť splniť svoje medzinárodné záväzky, ktoré na seba v súvislosti s modernizáciou železničných eurokoridorov prevzalo," uviedla hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Počas výstavby dôjde k úprave súčasnej trasy. Nová trať povedie cez novovybudovaný most a súčasné kúpalisko. ŽSR ako investor stavby budú mestu Trenčín nápomocné pri vybudovaní nového kúpaliska a zrealizujú aj výkup dotknutých pozemkov a nehnuteľností. Modernizáciou železničnej trate na európske parametre získa mesto tiež niekoľko nových podchodov, nadchodov, mimoúrovňových križovatiek a zrekonštruujú sa železničné stanice Zlatovce, Trenčín a zástavka Opatová.
Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín je súčasťou modernizácie V. eurokoridoru prechádzajúceho cez územie SR. Podstatou modernizácie železničných tratí je naplnenie medzinárodných dohôd s cieľom dosiahnuť úroveň európskej železničnej infraštruktúry. Projekt je financovaný aj zo zdrojov EÚ. Uvedený železničný koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase BratislavaŽilinaKošiceČierna nad Tisouštátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 kilometrov (km), pričom jeho slovenská vetva je dlhá asi 536 km a tvorí približne 19 % celkovej dĺžky koridoru.