Modernizácia železničnej trate v Trenčíne bude stáť 1,5 až 2 miliardy Sk

Bratislava 5. augusta (TASR) - Investičné náklady na modernizáciu železničnej trate v Trenčíne, bez zahrnutia ceny pozemkov, ktoré bude treba vykúpiť, ...

Bratislava 5. augusta (TASR) - Investičné náklady na modernizáciu železničnej trate v Trenčíne, bez zahrnutia ceny pozemkov, ktoré bude treba vykúpiť, by mali dosiahnuť 1,5 až 2 miliardy Sk. Stavebné práce začnú Železnice SR (ŽSR) v roku 2007, ukončenie možno očakávať o dva roky neskôr.

Keďže alternatívy riešenia železničnej trate na území mesta existovali dve, ŽSR viedli niekoľko rokov s Trenčínom odbornú diskusiu o výhodnosti toho ktorého variantu. Mesto v týchto dňoch nakoniec rozhodlo v prospech alternatívy, ktorú preferovali samotné Železnice SR.

"ŽSR privítali rozhodnutie mesta Trenčín o realizácii vybraného variantu modernizácie trate. Slovensko si bude môcť splniť svoje medzinárodné záväzky, ktoré na seba v súvislosti s modernizáciou železničných eurokoridorov prevzalo," uviedla hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.

Počas výstavby dôjde k úprave súčasnej trasy. Nová trať povedie cez novovybudovaný most a súčasné kúpalisko. ŽSR ako investor stavby budú mestu Trenčín nápomocné pri vybudovaní nového kúpaliska a zrealizujú aj výkup dotknutých pozemkov a nehnuteľností. Modernizáciou železničnej trate na európske parametre získa mesto tiež niekoľko nových podchodov, nadchodov, mimoúrovňových križovatiek a zrekonštruujú sa železničné stanice Zlatovce, Trenčín a zástavka Opatová.

Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín je súčasťou modernizácie V. eurokoridoru prechádzajúceho cez územie SR. Podstatou modernizácie železničných tratí je naplnenie medzinárodných dohôd s cieľom dosiahnuť úroveň európskej železničnej infraštruktúry. Projekt je financovaný aj zo zdrojov EÚ. Uvedený železničný koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase BratislavaŽilinaKošiceČierna nad Tisouštátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 kilometrov (km), pričom jeho slovenská vetva je dlhá asi 536 km a tvorí približne 19 % celkovej dĺžky koridoru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 955
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 506
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 525
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 206
  5. Kam do tepla v januári? 1 791
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 650
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 596
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 451
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 358
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.

Agentúra S&P potvrdila ratingy Českej republiky

Česká republika obstála v hodnotení medzinárodnej ratingovej agentúry.

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.