PODĽA HOVORCU PMÚ M. JURKOVIČA ZSSK NEVYUŽILA MOŽNOSŤ ODVOLANIA A TERAZ IM NEOSTÁVA NIČ INÉ, IBA POKUTU 30,052 MIL. SK ZAPLATIŤ

ZSSK sa už nemôže odvolať voči rozhodnutiu PMÚ

BRATISLAVA 4. augusta (SITA) - Železničná spoločnosť, a.s. (ZSSK) sa už nemôže odvolať proti rozhodnutiu Protimonopolného úradu SR (PMÚ) o pokute vo výške 30,052 mil. Sk za zneužívanie dominantného postavenia ...

BRATISLAVA 4. augusta (SITA) - Železničná spoločnosť, a.s. (ZSSK) sa už nemôže odvolať proti rozhodnutiu Protimonopolného úradu SR (PMÚ) o pokute vo výške 30,052 mil. Sk za zneužívanie dominantného postavenia na trhu s bezpečnostnými plastovými plombami. Agentúru SITA o tom informoval hovorca PMÚ Miroslav Jurkovič. "Pätnásťdňová zákonná lehota, v ktorej sa ZSSK mohla odvolať, uplynula 16. júla," vyhlásil hovorca a zároveň dodal, že od tohto dátumu je rozhodnutie PMÚ právoplatné. Podľa neho ZSSK nevyužili možnosť odvolania a teraz im neostáva nič iné, iba pokutu zaplatiť. "Druhého augusta uplynula splatnosť pokuty a za každý deň omeškania platby sa jej suma navyšuje o 30 tis. Sk," dodal Jurkovič.

Podľa hovorcu ZSSK Miloša Čikovského bude spoločnosť postupovať podľa zákona. "Ak pokutu budeme musieť zaplatiť, tak ju zaplatíme," vyhlásil hovorca. Zároveň však dodal, že ZSSK podľa neho nezneužili dominantné postavenie na trhu, ale chcú len chrániť tovar klientov a svoje záujmy. "ZSSK sa zaručuje, že tovar prepraví v neporušenom stave a my ho plombou chránime," dodal Čikovský. Podľa neho plomba musí spĺňať vnútorné kritériá ZSSK, inak zaň nemôžu zodpovedať. "Nemôžeme zodpovedať za tovar, keď si tam dá niekto inú plombu," dodal Čikovský. O záveroch PMÚ o zmene vnútorných predpisov podľa neho budú musieť ešte rokovať.

Podľa PMÚ konanie ZSSK na tomto relevantnom trhu, spočívajúce vo vynucovaní používať na vagónové zásielky výlučne plomby vyrábané Železničnou spoločnosťou, je zneužívaním dominantného postavenia. ZSSK svojimi vnútornými predpismi znemožnila iným firmám predávať plastové plomby za účelom plombovania prepravovaných celovagónových železničných vozňov. ZSSK je povinná zdržať sa tohto konania a do 30 dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia odstrániť protiprávny stav.

PMÚ v rámci konania skúmal, či ZSSK akceptuje plombovanie železničných vagónov, ktoré preberá na prepravu, od iných dodávateľov. Viaceré spoločnosti by chceli používať bezpečnostné plomby aj od iných dodávateľov a niektoré firmy, napríklad Probugas Bratislava a Kerko Košice, mali výhrady ku kvalite bezpečnostných plomb, ktoré im ZSSK dodáva. Výhodnejšie dodacie podmienky by podľa PMÚ uvítali napríklad Volkswagen Slovakia, Slovnaft Bratislava, Chemko Strážske, Palma-Tumys Bratislava alebo SMZ Jelšava.

ZSSK sa zaoberá prevádzkovaním dopravy na celoštátnej železničnej dráhe, ako aj na regionálnych dráhach. Spoločnosť vykázala v minulom roku stratu vo výške takmer 4,68 mld. Sk. Celkové náklady spoločnosti predstavovali ku koncu vlaňajška 29,369 mld. Sk a celkové výnosy boli na úrovni 24,69 mld. Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.