Brusel 29. júla (TASR) - Spomedzi nových členských krajín Európskej únie sa ceny áut najviac približovali západoeurópskej úrovni v Maďarsku, Česku a na Slovensku. Z rastúcej cenovej konvergencie v rámci zoskupenia vyjadril potešenie komisár EÚ pre hospodársku súťaž Mario Monti.
Ako sa uvádza vo výročnej správe Európskej komisie (EK) o cenách motorových vozidiel, najlacnejšie sa dajú kúpiť v Poľsku, hoci nie limuzíny a terénne vozidlá, najdrahšia kúpa auta je spomedzi štátov EÚ stále v Nemecku a v Rakúsku. Štatistika EÚ sa pritom zakladá na porovnaní cien bez dane. V Nemecku bolo 23 z celkovo 90 skúmaných modelov najdrahších, v Rakúsku bolo 10 typov áut minimálne o 20 % drahších v porovnaní s najlacnejšou krajinou eurozóny, s Fínskom. Ceny áut v nových členských štátoch však takmer pri všetkých typoch ležali pod úrovňou Európskej menovej únie. V najlacnejšej krajine celej EÚ-25, v Poľsku, ležali ceny v priemere ešte o 10 % pod fínskou úrovňou.
Maloobchodná cena Volkswagenu Golf pred zdanením k 1. máju 2004 dosiahla v Rakúsku 12 421 EUR, čo je v prepočte zhruba 497 800 SKK, v Nemecku 13 121 EUR a v Poľsku 10 437 EUR. Najlacnejší model v prieskume, Fiat Panda, stál v Poľsku 6 124 EUR, v Maďarsku 7 245 EUR, v Rakúsku 7 857 EUR a v Nemecku 8 267 EUR. Informovala o tom APA.
(1 EUR = 40,079 SKK)