Úschovní batožín na staniciach bude menej

Bratislava 23. júla (TASR) - V prípade, že nenájde iné spôsoby prevádzkovania batožinových úschovní, Železničná spoločnosť (ZSSK), a. s. ich bude ešte ...

Bratislava 23. júla (TASR) - V prípade, že nenájde iné spôsoby prevádzkovania batožinových úschovní, Železničná spoločnosť (ZSSK), a. s. ich bude ešte tento rok redukovať. Redukcia však nebude plošná, dotkne sa len niektorých.

Ako pre TASR uviedol hovorca ZSSK Miloš Čikovský, žiadna úschovňa batožín na Slovensku, ktorú prevádzkuje ZSSK, nie je zisková. Podľa jeho slov jediným zdrojom príjmov ZSSK je nákladná doprava, všetky ostatné činnosti sú stratové. Do straty ťahajú batožinové úschovne predovšetkým vysoké náklady za prenájom a pracovnú silu, ako aj nízke tržby. "Cenu za úschovu reguluje takzvaný tarifný výbor. V súčasnosti zaplatí cestujúci za jeden deň úschovy u ZSSK asi 12 Sk," povedal Čikovský.

Okrem ZSSK sa úschovou batožiny zaoberajú aj súkromné firmy, ktoré na stanici zväčša prevádzkujú aj iný typ služieb. Za úschovu vyberajú od 30 do 40 Sk na deň. Ak by chceli byť rentabilné, museli by podľa Čikovského od cestujúcich zapýtať približne 70 Sk, čo si však vzhľadom na ich finančnú silu nedovolia. Súkromní prevádzkovatelia úschovní fungujú dnes v ôsmich železničných staniciach, konkrétne na hlavnej stanici v Bratislave, staniciach v Trnave, Nových Zámkoch, Košiciach, Poprade, Spišskej Novej Vsi, Banskej Bystrici a Žiline. Súkromníci dokážu úschovu podľa Čikovského vykonávať pri oveľa nižších personálnych nákladoch ako ZSSK, pretože pri zamestnávaní ľudí nie sú viazaní kolektívnou zmluvou, ako je to v prípade Železničnej spoločnosti.

O redukcii úschovní bude v blízkom čase rokovať Predstavenstvo ZSSK. "Do úvahy pripadá niekoľko alternatív riešenia, vrátane odovzdania prevádzky úschovní súkromníkom aj v ďalších staniciach. Na niektorých miestach by mohli batožinu aj naďalej strážiť železnice, ale s tým, že zodpovední zamestnanci by zároveň vykonávali aj iné činnosti. Už dnes existujú prípady, keď má osobný pokladník v náplni práce aj úschovu batožiny," konkretizoval alternatívy riešenia Čikovský.

"Keďže ide o komplexný problém, budeme sa snažiť ho riešiť spoločne so Železnicami SR, ktoré sú vlastníkmi železničných staníc a teda aj priestorov, kde funguje úschova." V Európe, kde na štátnych tratiach vykonáva osobnú dopravu viacero dopravcov, prevádzkuje úschovne batožín vlastník infraštruktúry a nie dopravca. "Jednu z ciest vidíme v znížení poplatkov za prenájom priestorov zo strany ŽSR," konštatoval Čikovský. "Železnice SR zatiaľ nedostali žiadny oficiálny podnet zo strany ZSSK. Sme však naklonení akejkoľvek diskusii. Pokiaľ ide o výšku prenájmu, v roku 2003 sme so ZSSK uzatvorili rámcovú zmluvu, v ktorej sme sa na podmienkami v zásade dohodli. Myslíme si, že sme Železničnej spoločnosti poskytli veľmi dobré podmienky," reagovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.

Problém je podľa Čikovského ešte širší. Železničné úschovne batožín v mnohých prípadoch suplujú úschovnú funkciu autobusových staníc alebo mesta.

Redukcia úschovní prichádza len niekoľko mesiacov potom, čo ZSSK ukončila 13. júna tohto roku na základe pretrvávajúcej stratovosti poskytovanie služby prepravy spešnín. Prepravu balíkov, bicyklov, detských kočíkov či lyží si však cestujúca verejnosť môže po železnici zabezpečovať naďalej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 698
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 809
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 764
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 993
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 947
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 669
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 091
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 955
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 687
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 373

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop