Údaje o rozostavanosti Mochoviec sa líšia

Bratislava 23. júla (TASR) - Údaje o rozostavanosti tretieho a štvrtého bloku jadrovej elektrárne (JE) v Mochovciach sa výrazne líšia. Tvrdí to organizácia ...

Bratislava 23. júla (TASR) - Údaje o rozostavanosti tretieho a štvrtého bloku jadrovej elektrárne (JE) v Mochovciach sa výrazne líšia. Tvrdí to organizácia Greenpeace, ktorá porovnávala najnovšiu štúdiu Slovenských elektrární (SE) a materiály SE z rokov 1998-1999.

V štúdii SE, ktorou argumentuje Ministerstvo hospodárstva SR v prospech dostavby JE Mochovce, sa uvádza, že tieto bloky sú dostavané na 50 %. Pritom údaje publikované v období dostavby prvých dvoch blokov JE Mochovce uvádzali, že tretí a štvrtý blok boli dostavané len na 30 až 40 %.

"Je to zaujímavé, pretože nie je známe, že by sa na týchto blokoch v posledných rokoch pracovalo a prebiehala na nich nová výstavba. Ide pravdepodobne o pokus nadhodnotiť reálny stav a vytvoriť ilúziu, že zastaviť niečo v takom vysokom konštrukčnom štádiu by bolo chybou," konštatoval v stanovisku pre TASR hovorca Greenpeace Juraj Rizman.

Podľa jeho slov ide o tú istú schému, akú energetici použili v diskusii o dostavbe prvých dvoch blokoch JE Mochovce. Vtedy išlo o dokončenie 10 % technologickej časti elektrárne, čo si ale v skutočnosti vyžadovalo náklady vo výške 50 % celkovej investície. "Argumentovať preto údajnou 50-% rozostavanosťou tretieho a štvrtého bloku je zavádzajúce," povedal Rizman.

Environmentalisti argumentujú, že štúdiu, ktorú MH SR zverejnilo na svojich internetových stránkach, nemožno považovať za nezávislú a objektívnu, pretože bola vypracovaná jednoznačne na podporu dostavby JE Mochovce. Greenpeace štúdii vyčíta aj to, že materiál nie je možné analyzovať po ekonomickej stránke, pretože neexistuje možnosť nezávisle si overiť vstupné náklady, s ktorými rátajú autori štúdie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 348
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 381
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 282
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 919
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 211
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 592
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 364
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 322
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 707

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.