Vedenie DaimlerChrysler zníži svoje platy

Frankfurt nad Mohanom 18. júla (TASR) - Vedúci predstavitelia spoločnosti DaimlerChrysler sú ochotní vzdať sa časti svojich platov, aby pomohli ukončiť ...

Frankfurt nad Mohanom 18. júla (TASR) - Vedúci predstavitelia spoločnosti DaimlerChrysler sú ochotní vzdať sa časti svojich platov, aby pomohli ukončiť spor so zamestnancami ohľadne zavedenia dlhšieho pracovného času.

"Môžem potvrdiť, že vedenie firmy chce prispieť k dosiahnutiu dohody," uviedol hovorca spoločnosti potom, čo nemecké noviny Bild am Sonntag priniesli správu, že vedenie firmy je ochotné vzdať sa 10 % svojich platov.

Viac ako 60 000 zamestnancov spoločnosti vo štvrtok a piatok tento týždeň v Nemecku protestovalo proti zavedeniu dlhšieho pracovného času, ktorým chce firma ročne ušetriť 500 miliónov EUR (v prepočte asi 19,9 miliardy SKK). Protesty pokračovali aj tento víkend, keď sa na nich zúčastnilo vyše 10 000 zamestnancov, čím sa ohrozila produkcia 1 000 kusov automobilov.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Jürgen Schrempp pre nemecké noviny Welt am Sonntag uviedol, že podľa neho obe strany čoskoro dospejú k dohode. Jedným z najväčších kameňov úrazu je to, že firma sa pokúsila zrušiť 30 rokov starú dohodu, podľa ktorej zamestnanci výrobných liniek majú každú hodinu právo na 5-minútovú prestávku.

Informovala o tom agentúra Reuters.

(1 EUR = 39,868 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.