Nemecko chce napriek presunom závodov zostať sídlom výroby automobilov č. 1

Stuttgart 13. júla (TASR) - Nemecký automobilový priemysel chce napriek masívnemu znižovaniu nákladov a plánom na presun výroby zo strany jednotlivých ...

Stuttgart 13. júla (TASR) - Nemecký automobilový priemysel chce napriek masívnemu znižovaniu nákladov a plánom na presun výroby zo strany jednotlivých podnikov udržať ako principiálne sídlo výroby Nemecko.

"Staviame sa proti nesprávnej predstave, že do krajín s nízkymi mzdovými nákladmi sa môže presunúť len výroba a v Nemecku sa môžeme koncentrovať na zamestnávanie inžinierov vo výskume a vývoji," povedal prezident Zväzu automobilového priemyslu (VDA) Bernd Gottschalk.

Gottschalk uviedol, že nejde o dosiahnutie čínskej či rumunskej úrovne miezd v Nemecku, ani o celoplošné zavedenie 40 alebo dokonca až 50-hodinového pracovného týždňa, dbať by sa však malo na zlepšenie rámcových podmienok, napríklad zrušenie prestávok na zotavenie či niektorých dovolenkových dní a sviatkov.

Nemecký spolkový kancelár Gerhard Schröder sa vyslovil za riešenia na podnikovej úrovni a varoval zamestnávateľov a odbory, aby konflikt neideologizovali. Čistá diskusia o týždennom pracovnom čase je podľa neho škodlivá, namiesto toho by sa mali sústrediť na rozhovory napríklad o celoročných kontách pracovného času.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 745
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 146
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 687
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 127
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 293
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 252
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 036
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 991
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 821
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.