OZ KOVO a IS Divident sa nedohodli na výške rastu platov zamestnancov

Námestovo 8. marca (TASR) - Na výške rastu tarifných platov zamestnancov sa dnes v Námestove nedokázali dohodnúť predáci odborového zväzu (OZ) KOVO so zamestnávateľským zväzom Združenie strojárskych podnikov Slovenska (IS Divident). Odborári požadujú nárast taríf o 8 % (asi o 400 Sk), i keď to nezodpovedá miere inflácie. Zamestnávatelia tvrdia, že im musí postačovať polovičné zvýšenie.

Ich názor nedokázalo dnes ovplyvniť ani okolo 250 odborárov a zamestnancov z uvedeného odborového zväzu z rôznych kútov Slovenska, ktorí sa zišli pred budovou námestovskej spoločnosti Strojárne, s. r. o., kde prebiehali rokovania. Predtým prešli manifestačne mestom.

Ako uviedol pre TASR predseda OZ KOVO Emil Machyna, v žiadnom prípade nemôžu súhlasiť s nedostatočným navýšením miezd, keď pracujúci v podnikoch musia zvyšovať produktivitu práce. Ďalej dodal, že dnešným kolektívnym vyjednávaním vyčerpali jeho tzv. pokojné formy. Teraz už bude závisieť od členov odborového zväzu, či pristúpia k ďalším nátlakovým akciám. O štrajku je zatiaľ predčasné hovoriť.

V podnikoch, patriacich do IS Divident, pracuje približne 4 000 ľudí. Ich priemerná mzda sa pohybuje okolo 11 000 Sk. Napríklad v Strojárňach v Námestove je 11 600 Sk a vlani tam zvýšili produktivitu práce asi o 25 %.

* tš pop nel

* * *

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 669
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 985
  3. Od septembra opäť po starom 2 982
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 837
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 640
  6. Ako sme jazdili v socializme 1 623
  7. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 502
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 267
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 165
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 143

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

TECH

Ako zanikla záhadná kultúra na Veľkonočnom ostrove

Prudký rozvrat alebo pomalé umieranie? Pôsobilo oboje.

Neprehliadnite tiež

Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky

Zvýšená konkurencia na ceste môže znamenať spomalenie rozvoja železníc pre RegioJet.

Športová sieť obchodov EXIsport získala peniaze na rozvoj, pomohli jej Poliaci

O akú sumu ide, strany neuviedli. Hovoria však o niekoľkých miliónoch eur.

Najviac slovenských firiem so zahraničným kapitálom majú Česi

Českí podnikatelia vlastnia na Slovensku 9 857 spoločností, čo je približne o tristo podnikov viac ako vlani.

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.