VZNIK ÚRADU PRE REGULÁCIU ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY SI BUDÚCI ROK VYŽIADA NÁKLADY VO VÝŠKE 101,944 MIL. SK

Novela MDPT má upraviť prístup na železničnú dopravnú cestu

BRATISLAVA 6. júla (SITA) - Podmienky prístupu na železničnú dopravnú cestu, reguláciu železničnej dopravy, práva a povinnosti regulovaných subjektov a vznik a pôsobnosť Úradu pre reguláciu železničnej ...

BRATISLAVA 6. júla (SITA) - Podmienky prístupu na železničnú dopravnú cestu, reguláciu železničnej dopravy, práva a povinnosti regulovaných subjektov a vznik a pôsobnosť Úradu pre reguláciu železničnej dopravy by mala upraviť novela zákona o dráhach a zákona o živnostenskom podnikaní, o ktorej by mala v blízkej budúcnosti rokovať vláda. Návrh novely tiež upravuje zásady spoplatňovania za využitie železničnej dopravnej cesty a spôsob prideľovania kapacity železničnej dopravnej cesty. Informuje o tom materiál z dielne Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT).

Na rok 2005 požaduje MDPT na financovanie prevádzky železničnej dopravnej cesty zo štátneho rozpočtu 2,8 mld. Sk pri zohľadnení inflácie za roky 2004 a 2005, daňovej reformy a výkonov na úrovni roku 2004. Týmto by sa mala zabezpečiť rovnováha medzi príjmami z cien za použitie železničnej dopravnej cesty, zisku z iných komerčných aktivít a zo štátneho financovania na jednej strane a výdavkami na železničnú dopravnú cestu na druhej strane. Úplná liberalizácia v oblasti železničnej dopravy predpokladá rozvoj podnikateľskej sféry v tejto oblasti na slovenskom trhu a v dôsledku toho pozitívne dopady na obyvateľstvo a zvýšenie zamestnanosti.

Úrad pre reguláciu železničnej dopravy, ktorý má vzniknúť 1. januára 2005 má zabezpečovať niektoré činnosti Štátneho dráhového úradu (ŠDÚ), niektoré činnosti doteraz vykonávané MDPT a činnosti, ktoré úradu založil zákon a ktoré vyplývajú z implementácie európskych smerníc. Na zriadenie úradu sa predpokladajú budúci rok náklady vo výške 101,944 mil. Sk. Čiastka v objeme 19,804 mil. Sk sa zohľadnila už pri tvorbe štátneho rozpočtu na rok 2005 v prostriedkoch určených pre zanikajúci ŠDÚ.

Z dôvodu navýšenia počtu zamestnancov v roku 2005 a na zabezpečenie odporúčaní expertov Európskej únie (EÚ) zabezpečiť sídlo tohto úradu mimo sídla orgánov štátnej správy a mimo sídla subjektov, ktoré podliehajú režimu podľa zákona o dráhach, sa požaduje budúci rok navýšenie čiastky na fungovanie úradu o 82,140 mil. Sk. Zriadenie úradu sa predpokladá predovšetkým využitím kapacít zamestnancov návrhom zákona rušeného ŠDÚ, ktorí prejdú na úrad a nárastom zamestnancov v počte 35. S týmto však nesúhlasí Ministerstvo financií SR (MF). Nové znenie návrhu zákona sa tak predkladá na rokovanie vlády s rozporom. Činnosť novozriaďovaného úradu odporúča MF riešiť racionalizáciou práce a vytváraním efektívnych organizačných štruktúr v rámci schválených limitov MDPT.

Novela zákona vychádza zo smerníc EÚ a zabezpečuje úplnú aproximáciu právnych predpisov SR k právu EÚ. Predkladaný návrh zákona upravuje aj bezpečnosť v železničnej doprave, práva a povinnosti vlastníka dráhy, prevádzkovateľa dráhy a dopravcu a zabezpečuje prevádzkovú prepojenosť železníc členských štátov EÚ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 887
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 525
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 962
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 509
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 682
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 330
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 834
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop