Ceny ojazdených áut neklesajú, možno budú stúpať

Bratislava 29. júna (TASR) Ceny ojazdených áut by aj napriek predpokladom nemali klesať, ale naopak rásť približne o 5 až 7 %. Dôvodom sú rôzne poplatky, ...

Bratislava 29. júna (TASR) Ceny ojazdených áut by aj napriek predpokladom nemali klesať, ale naopak rásť približne o 5 až 7 %. Dôvodom sú rôzne poplatky, súvisiace s dovozom ojazdených áut zo zahraničia.

Ceny ojazdených áut v celej Európe rastú. Kvôli vysokému dopytu sa aj v Českej republike očakáva zvýšenie cien. Spoločnosť GE Capital Leasing predpovedá rovnaký trend aj na Slovensku, keďže od predajcov áut doposiaľ neboli zaznamenané žiadne signály o znižovaní cien ojazdených automobilov a viacerí odborníci predpovedajú nárast dopytu. Podľa vyjadrení Asociácie leasingových spoločností podiel ojazdených automobilov na trhu stále rastie, v súčasnosti predstavujú až 30 % z kategórie osobných automobilov.

Nárast dopytu po ojazdených vozidlách má viacero príčin. Predovšetkým so vstupom do únie bola upravená legislatíva, ktorá zjednodušila ich dovoz. Mnohí rátali s masívnym prílevom ojazdených áut a verili, že rastúca ponuka potlačí ceny ojazdených automobilov nadol. Tento predpoklad sa však doposiaľ nepotvrdil. Hoci clá sú od 1. mája zrušené, dovozcovia ojazdených áut sú povinní platiť rôzne poplatky, čo sa zákonite odzrkadľuje v cene automobilov. "Ojazdený automobil dovezený zo zahraničia je cenovo výhodnejší najmä pri individuálnom dovoze, čo je však na druhej strane spojené s vyšším rizikom, dodatočnými nákladmi na cestu do zahraničia, jazykovou bariérou a časovou náročnosťou. Preto naďalej zostáva výhodnejšie využiť ponuku autobazárov, ktoré preberajú na seba celý proces výberu a dovozu vozidla zo zahraničia a poskytujú na vozidlá záruku," uviedol obchodný riaditeľ GE Capital Leasing, Slovensko Peter Palkovič.

Masívny dovoz ojazdených automobilov zo zahraničia by sa mohol očakávať v prípade, ak by súčasný trh ojazdených vozidiel na Slovensku nebol schopný pokryť dopyt po kvalitných ojazdených vozidlách. Slovenský trh je však v súčasnosti dostatočne nasýtený množstvom ojazdených vozidiel v širokej škále cenových relácii, a preto sa ďalšie masívne dovážanie očakávať nedá.

Ceny ojazdených automobilov sú naviazané na ceny nových vozidiel, ktoré sú v iných krajinách Európskej únie, v porovnaní so Slovenskom, vyššie. V budúcnosti sa dá očakávať približovanie cien nových vozidiel na slovenskom trhu cenám nových automobilov v zahraničí, čo môže zvýšiť aj ceny ojazdených automobilov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 248
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 981
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 024
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 281
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 280
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 711
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 329
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 539
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 803
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 636

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop