Úsek Nová Baňa-Rudno n. Hronom chcú stavať aj firmy z Francúzska a Čiech

Bratislava 21. novembra (TASR) - Záujem o výstavbu rýchlostnej cesty R1 v úseku Nová Baňa - Rudno nad Hronom prejavili predložením ponúk štyri stavebné ...

Bratislava 21. novembra (TASR) - Záujem o výstavbu rýchlostnej cesty R1 v úseku Nová Baňa - Rudno nad Hronom prejavili predložením ponúk štyri stavebné spoločnosti; z toho dve slovenské - Inžinierske stavby Košice, a. s., Doprastav, a. s., Bratislava, jedna česká Stavby silnic a železnic, a. s., Praha a francúzska spoločnosť Colas.

Ako pre TASR uviedol vedúci Odboru verejného obstarávania investorského útvaru Banská Bystrica, Slovenskej správy ciest (SSC) Ladislav Štulajter, na medzinárodnú verejnú súťaž, vypísanú 13., resp. 14. septembra v European Journal a Hospodárskych novinách tohto roku, zareagovalo prevzatím tendrovej dokumentácie osem firiem. Okrem už uvedených išlo o Metrostav, a. s., Praha, Cestné stavby, a. s., Košice, Cesty Nitra, a. s., a Dopravní stavby Holding z Prostějova. Títo záujemcovia však do 20. novembra, teda posledného termínu na odovzdanie návrhov, svoje ponuky nepredložili. Zmluva s dodávateľom stavebných prác na objekte v celkovej dĺžke 3,2 kilometra by sa podľa L. Štulajtera mala podpísať do konca tohto roku. "Ak nenastanú nepredvídané okolnosti, samotná výstavba by sa mala rozbehnúť začiatkom budúceho roku a dokončiť v novembri 2003," dodal L. Štulajter.

Cestná stavba Nová Baňa - Rudno nad Hronom je súčasťou úseku rýchlostnej cesty z Hronského Beňadiku do Rudna nad Hronom, ktorý pozostáva z troch častí. Obchvat Novej Bane, ktorého výstavba sa začala v roku 1998, realizuje bratislavský Doprastav a dokončiť by ho mal v októbri 2002. Stavba s nákladmi kalkulovanými vo výške 1,040 miliardy Sk, je finančne podchytená prostriedkami zo štátneho rozpočtu a úverovými linkami. Tá istá spoločnosť sa tento mesiac stala víťazom verejnej súťaže na vybudovanie úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa, keď o ich prvenstve rozhodla ponúknutá cena, 890,7 milióna Sk bez DPH. Nakoľko v čase dokončenia obchvatu Novej Bane ešte nemožno počítať so sprevádzkovaním cesty do Hronského Beňadiku, ktorý je na obchvat napojený, L. Štulajter predpokladá, že doprava by sa mala prechodne riešiť vybudovaním odbočky na Brehy.

Na realizáciu objektu rýchlostnej cesty v úseku Nová Baňa - Rudno nad Hronom, ako aj na jej ďalšiu časť Hronský Beňadik - Nová Baňa, poskytla úver 34 miliónov eúr Európska investičná banka (EIB). Splatnosť úveru je 20 rokov s polročnými splátkami v časovom období 2005 až 2020 s úrokovou sadzbou počítanou ako plošná medzibanková sadzba EUR s nulovou maržou.

Celková dĺžka úseku Hronský Beňadik - Rudno nad Hronom je 13 kilometrov. Cestné úseky zahrnuté v spolufinancovaní EIB majú dĺžku 7,7 kilometra a celkové náklady na ne dosahujú vyše 60 miliónov EUR. Čiastka, nepokrytá úverom (26 miliónov EUR, približne 11,2 miliardy Sk), bude zabezpečená prostredníctvom emisie štátnych dlhopisov.

EIB doteraz financovala dokončené úseky diaľnic v Bratislave - Petržalke a financuje aj rozostavanú stavbu D61 Bratislava Mierová - Senecká cesta.

* sch zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 942
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 110
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 239
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 131
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 380
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 989
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 328
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 984
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 548
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 427

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

KOMENTÁRE

Prečo Trump nie je Roosevelt?

Legislatívne neúspechy počas prvých sto dní amerického prezidenta sú najlepšími správami o jeho chaotickom vládnutí.

KULTÚRA

Johnny Depp skrachoval. Nechajte ho, sám to tak chcel

Za mesiac minie dva milióny, víno ho stojí tridsať tisíc. Náhradu žiada na súde.

Neprehliadnite tiež

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop