Úsek Nová Baňa-Rudno n. Hronom chcú stavať aj firmy z Francúzska a Čiech

Bratislava 21. novembra (TASR) - Záujem o výstavbu rýchlostnej cesty R1 v úseku Nová Baňa - Rudno nad Hronom prejavili predložením ponúk štyri stavebné ...

Bratislava 21. novembra (TASR) - Záujem o výstavbu rýchlostnej cesty R1 v úseku Nová Baňa - Rudno nad Hronom prejavili predložením ponúk štyri stavebné spoločnosti; z toho dve slovenské - Inžinierske stavby Košice, a. s., Doprastav, a. s., Bratislava, jedna česká Stavby silnic a železnic, a. s., Praha a francúzska spoločnosť Colas.

Ako pre TASR uviedol vedúci Odboru verejného obstarávania investorského útvaru Banská Bystrica, Slovenskej správy ciest (SSC) Ladislav Štulajter, na medzinárodnú verejnú súťaž, vypísanú 13., resp. 14. septembra v European Journal a Hospodárskych novinách tohto roku, zareagovalo prevzatím tendrovej dokumentácie osem firiem. Okrem už uvedených išlo o Metrostav, a. s., Praha, Cestné stavby, a. s., Košice, Cesty Nitra, a. s., a Dopravní stavby Holding z Prostějova. Títo záujemcovia však do 20. novembra, teda posledného termínu na odovzdanie návrhov, svoje ponuky nepredložili. Zmluva s dodávateľom stavebných prác na objekte v celkovej dĺžke 3,2 kilometra by sa podľa L. Štulajtera mala podpísať do konca tohto roku. "Ak nenastanú nepredvídané okolnosti, samotná výstavba by sa mala rozbehnúť začiatkom budúceho roku a dokončiť v novembri 2003," dodal L. Štulajter.

Cestná stavba Nová Baňa - Rudno nad Hronom je súčasťou úseku rýchlostnej cesty z Hronského Beňadiku do Rudna nad Hronom, ktorý pozostáva z troch častí. Obchvat Novej Bane, ktorého výstavba sa začala v roku 1998, realizuje bratislavský Doprastav a dokončiť by ho mal v októbri 2002. Stavba s nákladmi kalkulovanými vo výške 1,040 miliardy Sk, je finančne podchytená prostriedkami zo štátneho rozpočtu a úverovými linkami. Tá istá spoločnosť sa tento mesiac stala víťazom verejnej súťaže na vybudovanie úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa, keď o ich prvenstve rozhodla ponúknutá cena, 890,7 milióna Sk bez DPH. Nakoľko v čase dokončenia obchvatu Novej Bane ešte nemožno počítať so sprevádzkovaním cesty do Hronského Beňadiku, ktorý je na obchvat napojený, L. Štulajter predpokladá, že doprava by sa mala prechodne riešiť vybudovaním odbočky na Brehy.

Na realizáciu objektu rýchlostnej cesty v úseku Nová Baňa - Rudno nad Hronom, ako aj na jej ďalšiu časť Hronský Beňadik - Nová Baňa, poskytla úver 34 miliónov eúr Európska investičná banka (EIB). Splatnosť úveru je 20 rokov s polročnými splátkami v časovom období 2005 až 2020 s úrokovou sadzbou počítanou ako plošná medzibanková sadzba EUR s nulovou maržou.

Celková dĺžka úseku Hronský Beňadik - Rudno nad Hronom je 13 kilometrov. Cestné úseky zahrnuté v spolufinancovaní EIB majú dĺžku 7,7 kilometra a celkové náklady na ne dosahujú vyše 60 miliónov EUR. Čiastka, nepokrytá úverom (26 miliónov EUR, približne 11,2 miliardy Sk), bude zabezpečená prostredníctvom emisie štátnych dlhopisov.

EIB doteraz financovala dokončené úseky diaľnic v Bratislave - Petržalke a financuje aj rozostavanú stavbu D61 Bratislava Mierová - Senecká cesta.

* sch zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 436
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 878
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 150
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 278
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 895
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 854
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 806
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 723
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 445

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.

Fico žiada Kisku, aby zaplatil milión za používanie vládneho lietadla

Fico sa na konci tlačovej konferencie pustil do prezidenta Andreja Kisku.