SkyEurope spôsobili problémy zábehy lietadiel

Bratislava 23. júna (TASR) - Za zvýšeným výskytom počtu letov s omeškaním a technickými poruchami treba podľa generálneho riaditeľa SkyEurope Airlines ...

Bratislava 23. júna (TASR) - Za zvýšeným výskytom počtu letov s omeškaním a technickými poruchami treba podľa generálneho riaditeľa SkyEurope Airlines Christiana Mandla vidieť základné rozširovanie ponuky destinácií a masívne zvyšovanie počtu letov spoločnosti.

Ako ďalej informoval, technické problémy sú sprevádzané hlavne uvedením 4 nových lietadiel typu Boeing 737 do flotily SkyEurope, ktoré sú spojené s ich zábehom. "Integrácia nových lietadiel do prevádzky je v leteckej praxi všeobecnou príčinou meškania letov a prevádzka SkyEurope nie je výnimkou," povedal Mandl. "Ak by SkyEurope nemal žiadne meškanie alebo technické problémy, boli by sme viac znepokojení o bezpečnosti našich letov. Práve výskyt meškaní je dôkazom toho, že SkyEurope realizuje podrobné a dôsledné prehliadky lietadiel pred odletom," dodal.

Spomedzi 1 972 letov, ktoré tento nízkonákladový letecký prepravca vykonal do konca mája tohto roka na lietadlách typu Boeing 737, bolo zaznamenaných len 7 incidentov. Podľa Mandla ide o situácie, ktoré nemajú vplyv na bezpečnosť letu, ale len ovplyvňujú jeho priebeh. Do tejto kategórie spadajú aj udalosti, ktoré sa na lietadlách SkyEeurope udiali v posledných týždňoch. Letecký priemysel pritom rozlišuje ešte ďalšie druhy incidentu, a to vážny incident, pri ktorom je spôsobená závažná technická škoda a posledným stupňom je nehoda. Tá zahŕňa závažnú technickú škodu s následkami na životoch. Najmenej závažným je takzvaný pozemný incident, pri ktorom nastávajú problémy ešte kým je lietadlo na zemi.

V rámci presnosti odletov leteckých dopravcov v prvom kvartáli tohto roka z letísk, ktoré využíva aj SkyEurope, dosahuje nízkonákladový prepravca porovnateľné alebo dokonca lepšie výsledky ako iní dopravcovia. Percentuálny podiel odletov z Bratislavy oneskorených o viac ako 15 minút predstavoval u SkyEurope 14,3 %, v prípade spoločnosti Swiss z Zürichu to bolo 34,8 % a Alitalie z rímskeho letiska Fiumicino 26,1 %. U Air France sa percento oneskorených letov z parížskeho letiska Orly vyšplhalo na 13,0 %.

Z porovnania však zároveň vyplýva, že dĺžka oneskorenia je u SkyEurope vyššia než u ostatných dopravcov. SkyEurope vykázal priemernú dĺžku oneskorenia v prvom štvrťroku na úrovni takmer 54 minút, u Air France to bolo 40 minút, v prípade talianskeho prepravcu takmer 43 minút a u Swiss niečo cez 34 minút. "Jeden z hlavných dôvodov priemerne dlhších oneskorení bol nedostatok záložných lietadiel," uviedol Mandl. Technické nedostatky tvoria podľa neho len percento z omeškaní. Štatistika SkyEurope by sa však mala v tejto oblasti začať postupne vylepšovať. "V máji sme uviedli do prevádzky 4 nové lietadlá typu Boeing 737. Tie výrazne zvýšili sedačkovú kapacitu použiteľnú v prípade potreby na linkách, ktorých odlet môže byť oneskorený," odôvodnil Mandl.

V súvislosti s oneskorovaním letov Mandl na záver upozornil, že v Bratislave je veľký problém s pasovou a bezpečnostnou kontrolou. "Rozpočet pre prácu polície na letisku nezodpovedá počtu pasažierov, ktoré letisko vybavuje. V minulom roku SkyEurope prepravil 171 000 pasažierov, pričom tento rok plánuje prepraviť približne 1 milión, z čoho väčšina bude práve z bratislavského letiska," skonštatoval.

SkyEurope začala svoju činnosť v roku 2002 a základne má v Bratislave, Košiciach, Budapešti a Varšave. Flotila spoločnosti, ktorá zahŕňa 13 lietadiel v súčasnosti zabezpečuje prepravu pasažierov do 18 miest v 12 krajinách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 051
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 153
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 6 102
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 292
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 106
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 809
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 119
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 038
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 027

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SME naživo: Ako sa zmenilo Slovensko rok po voľbách?

Diskusia začne o 18:00. Stala sa vláda dostatočnou hrádzou proti extrémizmu, ako sľubovala? Prečo fašisti stále rastú?

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg by bol nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

Neprehliadnite tiež

Marcinčin: Vidíme obrovský záujem o sociálne podniky

Vznik sociálnych podnikov má byť podporený z Európskeho sociálneho fondu.

V Berlíne otvorili prvé vegetariánske mäsiarstvo

Výrobky sú zložené prevažne zo sóje, korenia a ďalších rastlinných zložiek.

Za úplatky ide obvinený úradník do väzby

Za mrežami môže stráviť bývalý zamestnanec štátnej agentúry tri až osem rokov.

Lajčák porušil zákon aj ústavu, tvrdí ombudsmanka. Tranparency podáva žalobu

Po rozhodnutí ombudsmanky má ministerstvo zahraničných vecí dvadsať dní na to, aby dokumenty zverejnilo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop