DÔVODOM ODKLADU SPLÁTOK DO KONCA DECEMBRA 2004 JE ZLÁ FINANČNÁ SITUÁCIA A PRETRVÁVAJÚCA NESCHOPNOSŤ ŽSR UHRADIŤ SVOJE ZÁVÄZKY

ŽSR zaplatia štátu neskôr splátku vo výške 650 mil. Sk

BRATISLAVA 23. júna (SITA) - Vládny kabinet v stredu súhlasil s odkladom tohtoročnej splátky (z návratných prostriedkov) v objeme 650 mil. Sk pre Železnice SR (ŽSR). Ide o časť z prostriedkov zo Štátnych ...

BRATISLAVA 23. júna (SITA) - Vládny kabinet v stredu súhlasil s odkladom tohtoročnej splátky (z návratných prostriedkov) v objeme 650 mil. Sk pre Železnice SR (ŽSR). Ide o časť z prostriedkov zo Štátnych finančných aktív, ktoré železnice použili na transformáciu a reštrukturalizáciu. ŽSR mali prostriedky splatiť do 15. júna, pričom nový navrhovaný termín je do konca tohto roka. Dôvodom odkladu splátok do konca decembra 2004 je zlá finančná situácia a pretrvávajúca neschopnosť ŽSR uhradiť svoje záväzky.

Železnice už splatili v júni 2002 čiastku 325 mil. Sk a ešte ich čaká do 15. júna 2005 splatiť ďalších 325 mil. Sk, okrem odkladanej sumy. Zmluvu o návratnom poskytnutí prostriedkov zo Štátnych finančných aktív uzatvorili ŽSR s Ministerstvom financií SR začiatkom augusta 2001.

ŽSR ukončili minulý rok so stratou 956,5 mil. Sk. Prehĺbenie straty oproti plánu spôsobil aj výpadok tržieb z poplatkov za použitie dopravnej cesty v objeme 822,7 mil. Sk, najmä kvôli zníženiu dopravných výkonov zo strany Železničnej spoločnosti, a.s. Spoločnosť taktiež musela vytvoriť značné rezervy a opravné položky na riziká, a to na súdne spory, zmeny organizácie riadenia, k zásobám, k nedokončeným investíciám a k pochybným pohľadávkam. Celkové tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb dosiahli úroveň 10,412 mld. Sk, z toho vyše 7,367 mld. Sk tvoril poplatok za použitie dopravnej cesty. Objem celkových výkonov ŽSR predstavoval 49,423 mil. vlakokilometrov, čo predstavuje medziročný pokles o 13,11 %.


hk;kk;bt

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.