Okolo 40 % podnikov plánuje takéto opatrenia v budúcnosti. Vyplýva to prieskumu poradenskej spoločnosti Roland Berger, ktorý bol dnes prezentovaný vo Frankfurte.
Presunom chce 70 % firiem najmä znížiť mzdové náklady. Ďalším dôvodom je lepšia kvalita servisu a koncentrácia na kľúčové kompetencie. Opýtané firmy vyčíslili cielené úspory priemerne na 30 %.
Väčšinu servisných pracovných miest podľa štúdie presunuli do zahraničia firmy zaoberajúce sa finančnými službami, ako aj elektronikou a technológiami. K preferovaným cieľom nemeckých firiem patria krajiny strednej a východnej Európy, najmä Poľsko a Maďarsko. Rozhodujúca je pritom konkurencieschopnosť, ako aj disponibilnosť a náklady na kvalifikovaný personál a dobrá infraštruktúra v zahraničí.
Nemecké podniky pritom v európskom porovnaní skôr zaostávajú. Oproti 25 % nemeckých firiem už takmer 40 % top podnikov v Európe podľa prieskumu presunulo svoje služby do zahraničia. U 60 % firiem ide o presun interných aktivít, ktoré sa netýkajú zákazníka, ako je účtovníctvo. Štvrtina podnikov však presunula do zahraničia aj služby blízke zákazníkom, ako sú call centrá.
Pre štúdiu urobila spoločnosť Roland Berger od apríla do začiatku júna prieskum na 100 firmách z rôznych odvetví medzi 500 najziskovejšími firmami Európy. Informovala o tom DPA.