HUDÁK DOKONCA PREDPOKLADÁ, ŽE V BLÍZKEJ DOBE MÔŽE SKRACHOVAŤ 50 AŽ 60 % DOPRAVCOV, KTORÍ SÚ UŽ V SÚČASNOSTI PODKAPITALIZOVANÍ

ČESMAD Slovakia nevidí dôvod na znižovanie cien

BRATISLAVA 16. júna (SITA) - Slovenskí cestní dopravcovia zo združenia ČESMAD Slovakia očakávajú návrat cien za dopravu na pôvodnú úroveň spred vstupu SR do Európskej únie (EÚ). Ako na stredajšej tlačovej ...

BRATISLAVA 16. júna (SITA) - Slovenskí cestní dopravcovia zo združenia ČESMAD Slovakia očakávajú návrat cien za dopravu na pôvodnú úroveň spred vstupu SR do Európskej únie (EÚ). Ako na stredajšej tlačovej konferencii uviedol člen prezídia ČESMAD Slovakia Pavol Hudák, očakávanie zníženia cien sa totiž po boome vstupu Slovenska do únie skutočne do mierneho zníženia cien premietlo. "ČESMAD Slovakia však očakáva, že sa ceny nielen vrátia na pôvodnú úroveň, ale že sa budú musieť približovať cenám dopravcov v krajinách pôvodnej EÚ," konštatoval Hudák. Iná možnosť podľa neho neexistuje a zároveň nevidí dôvod na akékoľvek znižovanie cien.

"Dopravcovia žijú na hranici rentability," povedal Hudák. Hudák dokonca predpokladá, že v blízkej dobe môže skrachovať 50 až 60 % dopravcov, ktorí sú už v súčasnosti podkapitalizovaní. "Ceny pred vstupom do EÚ boli na Slovensku oveľa nižšie ako v západnej Európe a konkurenti sa nás preto boja," konštatoval Hudák. Konkurenti zo západnej Európy chcú podľa neho v SR zdvihnúť náklady a tým aj ceny slovenských dopravcov. Zatiaľ čo mesačné náklady sú v SR na jedného vodiča vrátane odvodového zaťaženia či diét 1 500 až 2 tis. eur, v Nemecku je to 4 000 až 4 500 eur. Na slovenskom trhu je 3 500 dopravcov, 95 % z nich má však menej ako päť kamiónov, sú podkapitalizovaní a spravidla odkázaní na špeditérov a prepravcov.

Tlak na ceny je podľa člena prezídia ČESMAD Slovakia Pavla Jančoviča obrovský. "Ceny sa riadne rozhýbali," zdôraznil Jančovič. Do vstupu SR do EÚ bol trh cestných dopravcov mierne regulovaný na základe bilaterálnych dohôd, v súčasnosti je však plne liberalizovaný. Pohyb cien dopravcov je podľa Jankoviča špecifický. "Cena závisí od trhu, špecializácie prepravy, od ceny peňazí, ktorá je na Slovensku drahšia ako napríklad v západnej Európe, či od ustanovení o pracovnom čase pre vodičov kamiónov," povedal Jankovič.

Dôležitá je podľa neho aj požadovaná kvalita objednávateľa či operatívnosť dopravcu. Cenu ovplyvňuje aj výška spotrebných daní či ceny pohonných hmôt. Veľmi negatívne ovplyvňuje ceny skutočnosť, že slovenskí vodiči sú veľmi žiadaní. Problémom pre dopravcov je podľa člena prezídia ČESMAD Slovakia Ľubomíra Honíška skutočnosť, že dopravcovia musia čeliť konkurencii zahraničných prepravcov, ktorí sú kapitálovo silnejší a často ponúkajú dumpingové ceny. "Z dlhodobého hľadiska však tieto ceny nie sú udržateľné," konštatoval Honíšek.


(1 EUR = 39,856 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 831
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 239
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 675
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 968
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 769
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 070
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 504
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 361
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop