SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky
HUDÁK DOKONCA PREDPOKLADÁ, ŽE V BLÍZKEJ DOBE MÔŽE SKRACHOVAŤ 50 AŽ 60 % DOPRAVCOV, KTORÍ SÚ UŽ V SÚČASNOSTI PODKAPITALIZOVANÍ

ČESMAD Slovakia nevidí dôvod na znižovanie cien

BRATISLAVA 16. júna (SITA) - Slovenskí cestní dopravcovia zo združenia ČESMAD Slovakia očakávajú návrat cien za dopravu na pôvodnú úroveň spred vstupu SR do Európskej únie (EÚ). Ako na stredajšej tlačovej ...

BRATISLAVA 16. júna (SITA) - Slovenskí cestní dopravcovia zo združenia ČESMAD Slovakia očakávajú návrat cien za dopravu na pôvodnú úroveň spred vstupu SR do Európskej únie (EÚ). Ako na stredajšej tlačovej konferencii uviedol člen prezídia ČESMAD Slovakia Pavol Hudák, očakávanie zníženia cien sa totiž po boome vstupu Slovenska do únie skutočne do mierneho zníženia cien premietlo. "ČESMAD Slovakia však očakáva, že sa ceny nielen vrátia na pôvodnú úroveň, ale že sa budú musieť približovať cenám dopravcov v krajinách pôvodnej EÚ," konštatoval Hudák. Iná možnosť podľa neho neexistuje a zároveň nevidí dôvod na akékoľvek znižovanie cien.

Skryť Vypnúť reklamu

"Dopravcovia žijú na hranici rentability," povedal Hudák. Hudák dokonca predpokladá, že v blízkej dobe môže skrachovať 50 až 60 % dopravcov, ktorí sú už v súčasnosti podkapitalizovaní. "Ceny pred vstupom do EÚ boli na Slovensku oveľa nižšie ako v západnej Európe a konkurenti sa nás preto boja," konštatoval Hudák. Konkurenti zo západnej Európy chcú podľa neho v SR zdvihnúť náklady a tým aj ceny slovenských dopravcov. Zatiaľ čo mesačné náklady sú v SR na jedného vodiča vrátane odvodového zaťaženia či diét 1 500 až 2 tis. eur, v Nemecku je to 4 000 až 4 500 eur. Na slovenskom trhu je 3 500 dopravcov, 95 % z nich má však menej ako päť kamiónov, sú podkapitalizovaní a spravidla odkázaní na špeditérov a prepravcov.

Tlak na ceny je podľa člena prezídia ČESMAD Slovakia Pavla Jančoviča obrovský. "Ceny sa riadne rozhýbali," zdôraznil Jančovič. Do vstupu SR do EÚ bol trh cestných dopravcov mierne regulovaný na základe bilaterálnych dohôd, v súčasnosti je však plne liberalizovaný. Pohyb cien dopravcov je podľa Jankoviča špecifický. "Cena závisí od trhu, špecializácie prepravy, od ceny peňazí, ktorá je na Slovensku drahšia ako napríklad v západnej Európe, či od ustanovení o pracovnom čase pre vodičov kamiónov," povedal Jankovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôležitá je podľa neho aj požadovaná kvalita objednávateľa či operatívnosť dopravcu. Cenu ovplyvňuje aj výška spotrebných daní či ceny pohonných hmôt. Veľmi negatívne ovplyvňuje ceny skutočnosť, že slovenskí vodiči sú veľmi žiadaní. Problémom pre dopravcov je podľa člena prezídia ČESMAD Slovakia Ľubomíra Honíška skutočnosť, že dopravcovia musia čeliť konkurencii zahraničných prepravcov, ktorí sú kapitálovo silnejší a často ponúkajú dumpingové ceny. "Z dlhodobého hľadiska však tieto ceny nie sú udržateľné," konštatoval Honíšek.


(1 EUR = 39,856 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 999
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 246
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 404
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 952
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 029
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 932
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 226
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 914
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 713
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 603
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

24 h
Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

17 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

7 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

12 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

K výhre sa zatiaľ nikto neprihlásil.

2 h
Centrum Viedne počas lovcdownu.

Vyťaženosť rakúskych hotelov vlani spadla na štvrtinu.

6 h
Madridčania sú na sneh zvyknutí z lyžovačiek, no nie sú naučení na to, že v snehu zapadne ich mesto.

Vláda však tvrdí, že je to príliš vysoký odhad.

10 h
Ilustračné foto.

Staré zmluvy o obchode na digitálnu ekonomiku nestíhajú.

13 h