LEKÁRI ČASTO PÝTAJÚ NEOPRÁVNENÉ POPLATKY, ZHORŠILA SA INFORMOVANOSŤ A KOMUNIKÁCIA MEDZI ZDRAVOTNÍCKYM PERSONÁLOM A PACIENTMI

Pacienti sa sťažujú na neoprávnené poplatky

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Pacienti sa najčastejšie sťažujú na neoprávnené poplatky u lekárov, sú nespokojní s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj s doplatkami za lieky. Najmä chronickí pacienti ...

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Pacienti sa najčastejšie sťažujú na neoprávnené poplatky u lekárov, sú nespokojní s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj s doplatkami za lieky. Najmä chronickí pacienti sa sťažujú na predpisovanie liekov. Pacienti tiež často upozorňujú na protizákonné poplatky za vypísanie receptu či poukazu na kúpeľnú liečbu. Lekári od nich žiadajú platiť za odber krvi či sterov a za striekačky či ihly. Vyplýva to z májového sledovania sťažností na Jednotke ochrany práv pacientov (JOPP). Informovalo o tom ministerstvo zdravotníctva.

Podľa JOPP sa vyskytujú prípady, kedy lekár žiadal od pacienta preplatiť návštevnú službu sanitkou mimo pracovný čas. Časté sú aj prípady, kedy súkromní gynekológovia nemajú vypísané pred ambulanciu poplatky za vyšetrenia, za ktoré pacientky platia priamou platbou. Taktiež ich neinformujú pred vyšetrením o tom, ktoré výkony sú spoplatnené a nevyžiadajú si od pacientky súhlas s takýmto výkonom. Tento problém sa týka aj iných odborných ambulancií, nielen gynekologických.

Opakované problémy sú aj s platbami u stomatológa, kedy lekári neupozornia pacientov na výšku platby za výkony. Pacienti sa sťažujú aj na zlú komunikáciu medzi pacientom a lekárom či zdravotnou sestrou. Personál často poskytuje nekvalifikované a neprofesionálne odpovede. Podľa JOPP sa pacienti často boja predstaviť a podať sťažnosť na konkrétneho lekára: Odôvodňujú to problémami, ktoré by sa mohli vyskytnúť pri opakovanej návšteve. Ako dôvod uvádzajú, že si nechcú lekára pohnevať, ale napriek tomu, že prejavujú určitú nespokojnosť, nechcú či nemôžu ho ani vymeniť, pretože je jediným odborníkom v regióne.

Zhoršila sa tiež komunikácia medzi zdravotníckym personálom a pacientom - namiesto pomoci odkazujú v ambulancii pacientov priamo na ministerstvo zdravotníctva. Vyskytujú sa aj prípady, kedy lekár pýta poplatok 20 Sk od službukonajúceho personálu za vypísanie úmrtného listu v dome sociálnej starostlivosti a v domovoch dôchodcov.

JOPP riešila aj podnet z poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa. Podľa nej lekári v niektorých prípadoch vyberali neoprávnene poplatok za vypísanie poúrazového záznamu ošetrujúcim lekárom v rozmedzí od 130 do 600 Sk. Tento úkon však hradí poisťovňa, prepláca lekárovi 130 Sk. Na ministerstvo zdravotníctva obrátil aj pacient z Talianska, ktorého hospitalizovali v nemocnici na Kramároch. Zaplatil v hotovosti 19 tis. Sk, no nemal možnosť nahliadnuť do cenníka a skonzultovať poskytnuté služby.

Pacienti tiež často platia za výkony, ktoré lekárom prepláca Sociálna poisťovňa. Nemenovaná lekárka zase opakovane žiada poskytnutie sponzorského príspevku od matky dieťaťa, ktoré sa lieči v Očnom sanatóriu v Bratislave. JOPP zaznamenala aj neoprávnené vyberanie poplatkov od pacientov v domove dôchodcov bez vyšetrenia a opakujú sa sťažnosti na nevhodné správanie voči pacientom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 461
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 759
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 449
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 260
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 016
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 388
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 296
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 140
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 097
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 634

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.