LEKÁRI ČASTO PÝTAJÚ NEOPRÁVNENÉ POPLATKY, ZHORŠILA SA INFORMOVANOSŤ A KOMUNIKÁCIA MEDZI ZDRAVOTNÍCKYM PERSONÁLOM A PACIENTMI

Pacienti sa sťažujú na neoprávnené poplatky

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Pacienti sa najčastejšie sťažujú na neoprávnené poplatky u lekárov, sú nespokojní s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj s doplatkami za lieky. Najmä chronickí pacienti ...

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Pacienti sa najčastejšie sťažujú na neoprávnené poplatky u lekárov, sú nespokojní s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj s doplatkami za lieky. Najmä chronickí pacienti sa sťažujú na predpisovanie liekov. Pacienti tiež často upozorňujú na protizákonné poplatky za vypísanie receptu či poukazu na kúpeľnú liečbu. Lekári od nich žiadajú platiť za odber krvi či sterov a za striekačky či ihly. Vyplýva to z májového sledovania sťažností na Jednotke ochrany práv pacientov (JOPP). Informovalo o tom ministerstvo zdravotníctva.

Podľa JOPP sa vyskytujú prípady, kedy lekár žiadal od pacienta preplatiť návštevnú službu sanitkou mimo pracovný čas. Časté sú aj prípady, kedy súkromní gynekológovia nemajú vypísané pred ambulanciu poplatky za vyšetrenia, za ktoré pacientky platia priamou platbou. Taktiež ich neinformujú pred vyšetrením o tom, ktoré výkony sú spoplatnené a nevyžiadajú si od pacientky súhlas s takýmto výkonom. Tento problém sa týka aj iných odborných ambulancií, nielen gynekologických.

Opakované problémy sú aj s platbami u stomatológa, kedy lekári neupozornia pacientov na výšku platby za výkony. Pacienti sa sťažujú aj na zlú komunikáciu medzi pacientom a lekárom či zdravotnou sestrou. Personál často poskytuje nekvalifikované a neprofesionálne odpovede. Podľa JOPP sa pacienti často boja predstaviť a podať sťažnosť na konkrétneho lekára: Odôvodňujú to problémami, ktoré by sa mohli vyskytnúť pri opakovanej návšteve. Ako dôvod uvádzajú, že si nechcú lekára pohnevať, ale napriek tomu, že prejavujú určitú nespokojnosť, nechcú či nemôžu ho ani vymeniť, pretože je jediným odborníkom v regióne.

Zhoršila sa tiež komunikácia medzi zdravotníckym personálom a pacientom - namiesto pomoci odkazujú v ambulancii pacientov priamo na ministerstvo zdravotníctva. Vyskytujú sa aj prípady, kedy lekár pýta poplatok 20 Sk od službukonajúceho personálu za vypísanie úmrtného listu v dome sociálnej starostlivosti a v domovoch dôchodcov.

JOPP riešila aj podnet z poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa. Podľa nej lekári v niektorých prípadoch vyberali neoprávnene poplatok za vypísanie poúrazového záznamu ošetrujúcim lekárom v rozmedzí od 130 do 600 Sk. Tento úkon však hradí poisťovňa, prepláca lekárovi 130 Sk. Na ministerstvo zdravotníctva obrátil aj pacient z Talianska, ktorého hospitalizovali v nemocnici na Kramároch. Zaplatil v hotovosti 19 tis. Sk, no nemal možnosť nahliadnuť do cenníka a skonzultovať poskytnuté služby.

Pacienti tiež často platia za výkony, ktoré lekárom prepláca Sociálna poisťovňa. Nemenovaná lekárka zase opakovane žiada poskytnutie sponzorského príspevku od matky dieťaťa, ktoré sa lieči v Očnom sanatóriu v Bratislave. JOPP zaznamenala aj neoprávnené vyberanie poplatkov od pacientov v domove dôchodcov bez vyšetrenia a opakujú sa sťažnosti na nevhodné správanie voči pacientom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 618
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 779
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 412
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 100
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 830
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 843
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 641
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 527
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 141
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 104

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan s novým imidžom opäť pobavil. Poľsko bola jasná voľba, tvrdí

Peter Sagan sa po predčasnom odchode z Tour de France vracia do pelotónu

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

Neprehliadnite tiež

Cestujete do Chorvátska? Cesta sa vám môže predĺžiť kvôli prázdninám

Začínajúce a končiace prázdniny v niektorých nemeckých spolkových krajinách môžu skomplikovať cestu k moru.

Operátor O2 môže naďalej používať svoje meno, zaplatil za to milióny

Pôvodný majiteľ dovolil českému a slovenskému operátorovi O2, aby svoj názov používal ďalšie roky.

Bratislavskí taxikári idú štrajkovať, podporia ich aj kolegovia z Prahy

Taxikári chcú upozorniť na ignorovanie zákonov v oblasti taxi služieb.

Situácia s lykožrútom je kritická, lesníci evidujú rekordné odchyty

Podmienky v smrekových porastoch sa stávajú kritické.