LEKÁRI ČASTO PÝTAJÚ NEOPRÁVNENÉ POPLATKY, ZHORŠILA SA INFORMOVANOSŤ A KOMUNIKÁCIA MEDZI ZDRAVOTNÍCKYM PERSONÁLOM A PACIENTMI

Pacienti sa sťažujú na neoprávnené poplatky

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Pacienti sa najčastejšie sťažujú na neoprávnené poplatky u lekárov, sú nespokojní s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj s doplatkami za lieky. Najmä chronickí pacienti ...

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Pacienti sa najčastejšie sťažujú na neoprávnené poplatky u lekárov, sú nespokojní s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ako aj s doplatkami za lieky. Najmä chronickí pacienti sa sťažujú na predpisovanie liekov. Pacienti tiež často upozorňujú na protizákonné poplatky za vypísanie receptu či poukazu na kúpeľnú liečbu. Lekári od nich žiadajú platiť za odber krvi či sterov a za striekačky či ihly. Vyplýva to z májového sledovania sťažností na Jednotke ochrany práv pacientov (JOPP). Informovalo o tom ministerstvo zdravotníctva.

Podľa JOPP sa vyskytujú prípady, kedy lekár žiadal od pacienta preplatiť návštevnú službu sanitkou mimo pracovný čas. Časté sú aj prípady, kedy súkromní gynekológovia nemajú vypísané pred ambulanciu poplatky za vyšetrenia, za ktoré pacientky platia priamou platbou. Taktiež ich neinformujú pred vyšetrením o tom, ktoré výkony sú spoplatnené a nevyžiadajú si od pacientky súhlas s takýmto výkonom. Tento problém sa týka aj iných odborných ambulancií, nielen gynekologických.

Opakované problémy sú aj s platbami u stomatológa, kedy lekári neupozornia pacientov na výšku platby za výkony. Pacienti sa sťažujú aj na zlú komunikáciu medzi pacientom a lekárom či zdravotnou sestrou. Personál často poskytuje nekvalifikované a neprofesionálne odpovede. Podľa JOPP sa pacienti často boja predstaviť a podať sťažnosť na konkrétneho lekára: Odôvodňujú to problémami, ktoré by sa mohli vyskytnúť pri opakovanej návšteve. Ako dôvod uvádzajú, že si nechcú lekára pohnevať, ale napriek tomu, že prejavujú určitú nespokojnosť, nechcú či nemôžu ho ani vymeniť, pretože je jediným odborníkom v regióne.

Zhoršila sa tiež komunikácia medzi zdravotníckym personálom a pacientom - namiesto pomoci odkazujú v ambulancii pacientov priamo na ministerstvo zdravotníctva. Vyskytujú sa aj prípady, kedy lekár pýta poplatok 20 Sk od službukonajúceho personálu za vypísanie úmrtného listu v dome sociálnej starostlivosti a v domovoch dôchodcov.

JOPP riešila aj podnet z poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa. Podľa nej lekári v niektorých prípadoch vyberali neoprávnene poplatok za vypísanie poúrazového záznamu ošetrujúcim lekárom v rozmedzí od 130 do 600 Sk. Tento úkon však hradí poisťovňa, prepláca lekárovi 130 Sk. Na ministerstvo zdravotníctva obrátil aj pacient z Talianska, ktorého hospitalizovali v nemocnici na Kramároch. Zaplatil v hotovosti 19 tis. Sk, no nemal možnosť nahliadnuť do cenníka a skonzultovať poskytnuté služby.

Pacienti tiež často platia za výkony, ktoré lekárom prepláca Sociálna poisťovňa. Nemenovaná lekárka zase opakovane žiada poskytnutie sponzorského príspevku od matky dieťaťa, ktoré sa lieči v Očnom sanatóriu v Bratislave. JOPP zaznamenala aj neoprávnené vyberanie poplatkov od pacientov v domove dôchodcov bez vyšetrenia a opakujú sa sťažnosti na nevhodné správanie voči pacientom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 288
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 322
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 297
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 479
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 050
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 707
  7. Kam do tepla v januári? 1 992
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 806
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 648
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 999

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Alexej Fulmek: Do textu nikdy nezasiahnem, neviem, ako by som pomohol

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.