Allianz-SP:Zníženie základného imania DSS naruší bezpečnosť dôchodkového systému

Bratislava 15. júna (TASR) - Legislatívny rámec kapitalizačného piliera dôchodkového poistenia zabezpečuje sporiteľom dostatočnú mieru garancie. Prípadné ...

Bratislava 15. júna (TASR) - Legislatívny rámec kapitalizačného piliera dôchodkového poistenia zabezpečuje sporiteľom dostatočnú mieru garancie. Prípadné zníženie zákonom stanovenej výšky základného imania dôchodkových správcovských spoločností (DSS) by mohlo ohroziť bezpečnosť dôchodkového systému.

Na tlačovej besede to dnes uviedol viceprezident pre životné poistenie poisťovne Allianz-Slovenská poisťovňa Christian Müller. Takéto zníženie by podľa neho mohlo spôsobiť pokles dôveryhodnosti dôchodkového systému a zneistenie populácie, ktorá sa rozhodne vstúpiť do kapitalizačného piliera dôchodkovej reformy.

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SR je naopak o znížení zákonnej výšky základného imania DSS zo súčasných 300 miliónov Sk na 100 miliónov Sk pripravené diskutovať. Rezort sociálnych vecí považuje súčasnú výšku základného imania DSS za najvyššiu spomedzi všetkých krajín, ktoré realizovali dôchodkovú reformu. "Ak sociálny výbor zníženie základného imania odsúhlasí, budeme sa snažiť tento návrh presadiť," uviedol hovorca rezortu sociálnych vecí Martin Danko.

Rozhodnutie znížiť požadovaný počiatočný kapitál DSS by mohlo podľa Müllera spôsobiť, že na trhu sa objaví neprimerane vysoký počet spoločností. "V dôsledku vysokého počtu by niektoré DSS neboli schopné plniť požiadavky dohľadu. V priebehu 2 až 3 rokov by tak bola potrebná ich konsolidácia," opísal dopady možného zníženia základného imania Müller. Na spoločnosť, ktorá nespĺňa zákonom stanovené podmienky, môže byť uvalená nútená správa. Takúto spoločnosť potom prevezme iná DSS. Dôsledkom je tak zníženie počtu správcov dôchodkových fondov na trhu. Takáto situácia vznikla v Chorvátsku, ktoré je z pohľadu množstva obyvateľov porovnateľné so Slovenskom. Z pôvodných 12 spoločností ostala na danom trhu polovica.

Základné imanie DSS vo výške 100 miliónov Sk je podľa Danka dostatočnou zárukou na to, aby spoločnosť vykonávala svoju činnosť bez akýchkoľvek problémov. "Základné imanie nie je jediným ukazovateľom spoľahlivosti spoločnosti. DSS musí vybudovať celý systém, čo je dosť náročné. Uvedomujeme si, že slovenský trh má svoje limity. Každý sa však musí snažiť o investície s najvyššou výnosnosťou, preto budú môcť na Slovensku pôsobiť len renomované spoločnosti," objasnil postoj ministerstva Danko.

Riaditeľ projektovej kancelárie DSS Allianz-Slovenskej poisťovne Jozef Paška hodnotí súčasný prísny legislatívny rámec ako dobrý. V záujme parlamentu a vlády bola podľa neho ochrana úspor obyvateľstva pred rizikom krachu DSS, ako aj zabrániť vstupu na trh subjektom s nedostatočným kapitálovým vybavením.

Svoj záujem zapojiť sa do kapitalizačného piliera dôchodkovej reformy podľa platnej legislatívy doteraz deklarovalo 6 až 8 spoločností, čo je podľa Pašku na 5,5 milióna obyvateľov rozumný počet. Do kapitalizačného piliera podľa neho vstúpi 400 000 až 1,2 milióna ekonomicky aktívnych obyvateľov, pričom primeraný počet klientov jednej DSS sa pohybuje na úrovni 200 000, čo zodpovedá 20-% trhovému podielu. "Slovenský trh neumožní, aby na trhu pôsobilo viac ako 6 až 8 spoločností. Súčasné legislatívne požiadavky umožnia vstup len spoločnostiam, ktoré majú dobré kapitálové zabezpečenie, bezpečné zázemie a nesnažia sa dosiahnuť rýchly zisk," uviedol Müller.

Podľa Pašku je podnikateľské prostredie pre oblasť dôchodkovej reformy na Slovensku najprísnejšie regulovaným prostredím z krajín strednej a východnej Európy. Allianz-Slovenská poisťovňa splnila hlavné predpoklady na podanie žiadosti o udelenie povolenia pre vznik a činnosť DSS, ktorú doručila Úradu pre finančný trh 31. mája tohto roka. Koncern Allianz sa podieľa na dôchodkovej reforme vo všetkých krajinách V4, Bulharsku a Chorvátsku. Vo svojich fondoch spravuje viac ako 60 miliárd Sk, ktoré prijal od 2 miliónov sporiteľov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 208
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 090
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 936
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 783
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 486
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 431
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 252
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 169
  10. Leto nekončí! 837

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.