CELKOVÉ NÁKLADY NA MODERNIZÁCIU DRUHEJ ETAPY PREDSTAVUJÚ 142 MIL. EUR, Z TOHO SA 38 % ČERPÁ Z FONDU ISPA A 62 % ZO ŠTÁTNEHO ROZPOČTU

Začala druhá etapa modernizácie V. železničného koridoru

BRATISLAVA 11. júna (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), za prítomnosti premiéra SR Mikuláša Dzurindu, oficiálne spustili druhú etapu modernizácie V. železničného koridoru na trati Šenkvice ...

BRATISLAVA 11. júna (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), za prítomnosti premiéra SR Mikuláša Dzurindu, oficiálne spustili druhú etapu modernizácie V. železničného koridoru na trati Šenkvice - Cífer a staníc Bratislava Rača - Trnava. Ako ďalej pri tejto príležitosti v piatok informoval generálny riaditeľ ŽSR Roman Veselka, celkové náklady na modernizáciu druhej etapy predstavujú 142 mil. eur, z toho sa 38 % čerpá z fondu ISPA a 62 % zo štátneho rozpočtu. "Snahou ŽSR je modernizácia vybranej siete železničných tratí a jej integrácia do systému tranzitných európskych železníc. Ukončenie stavby sa predpokladá v roku 2007 a verím, že termín bude bez problémov dodržaný," uviedol Veselka.

V rámci projektu sa zmodernizuje medzistaničný úsek Šenkvice - Cífer o dĺžke 9,8 km kvôli zvýšeniu traťovej rýchlosti na 160 km/h. V rámci druhej etapy zmodernizujú aj stanice Bratislava Rača, Pezinok, Šenkvice, Cífer, Trnava, pričom stanica Svätý Jur bude zrušená a prebudovaná na zastávku. Dĺžka trate, na ktorej sa nachádzajú stanice, je približne 12,4 km. Ako ďalej uviedol Veselka, v nedávno skončenej verejnej súťaži na túto zákazku, zvíťazilo konzorcium zložené z firiem Skanska DS, a.s., Skanska ŽS, a.s., Stavby ciest a železníc, a.s., Tchas, s.r.o. a Elektrizácia železníc Kysak, a.s.

Piaty železničný koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava - Žilina - Košice - Čierna nad Tisou - štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 km, pričom slovenský úsek je dlhý približne 536 km a tvorí zhruba 19 % celkovej dĺžky koridoru.


(1 EUR = 39,936 SKK)


Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.