A.S. ZNÍŽI POTREBU VEREJNÝCH FINANCIÍ POTREBNÝCH HLAVNE NA ROZVOJ NADRADENEJ CESTNEJ INFRAŠTRUKTÚRY ZAVEDENÍM EFEKTÍVNYCH FORIEM SPOPLATNENIA A ZÍSKAVANIA ÚVEROV A VÝNOSOV NEZÁVISLE OD ŠR

MDPT už pripravilo zákon o tzv. diaľničnej spoločnosti

BRATISLAVA 10. júna (SITA) - Vládny kabinet by sa už mal onedlho zaoberať zákonom o tzv. diaľničnej spoločnosti, ktorý pripravil rezort dopravy. Príjmom spoločnosti pre diaľnice a cesty pre motorové vozidlá ...

BRATISLAVA 10. júna (SITA) - Vládny kabinet by sa už mal onedlho zaoberať zákonom o tzv. diaľničnej spoločnosti, ktorý pripravil rezort dopravy. Príjmom spoločnosti pre diaľnice a cesty pre motorové vozidlá bude úhrada za užívanie týchto komunikácií, neskôr mýto. Akciová spoločnosť postupne zníži potrebu verejných financií potrebných hlavne na rozvoj nadradenej cestnej infraštruktúry zavedením efektívnych foriem spoplatnenia a získavania úverov a výnosov nezávisle od štátneho rozpočtu (ŠR) SR. Rezort dopravy ako jediný akcionár takto zostane zodpovedný za rozvoj diaľničnej infraštruktúry. Zákon by mal nadobudnúť účinnosť k 1. januáru 2005.

Návrh tohto zákona je ďalším z krokov transformácie Slovenskej správy ciest (SSC). Tento spôsob transformácie SSC zachová verejný charakter cestnej infraštruktúry s obmedzením nakladania s majetkom diaľničnej infraštruktúry. Spoločnosť bude zabezpečovať rozvoj, správu, údržbu a opravy diaľnic, rýchlostných ciest a ciest pre motorové vozidlá. Ďalej bude zabezpečovať výber a správu finančných prostriedkov zo spoplatnenia, výrobu a distribúciu nálepiek a bude pripravovať zavedenie spoplatnenia formou elektronického výberu mýta.

Návrh zákona rieši vzťah diaľničnej spoločnosti k vlastníctvu majetku štátu. Spoločnosť sa stáva vlastníkom prioritného infraštruktúrneho majetku pri zabezpečení ochrany prioritného infraštruktúrneho majetku pred neželaným nakladaním. Vytvorenie spoločnosti vznikne vyčlenením pracovníkov zo súčasnej SSC a odboru spoplatnenia Ministerstva dopravy, pôst a telekomunikácií SR (MDPT), bez výrazného nárastu počtu zamestnancov. Vznikom diaľničnej spoločnosti naďalej zostane úlohou štátu zabezpečovať správu ciest I. triedy samostatnou rozpočtovou organizáciou.

Projekt transformácie SSC pozostáva z dvoch etáp. Prvou etapou bola delimitácia ciest II. a III. triedy do vlastníctva samosprávnych krajov a v druhej etape sa navrhuje založenie diaľničnej spoločnosti. Potreba vytvorenia spoločnosti pre diaľnice a cesty pre motorové vozidlá vyplýva z požiadaviek Európskej únie (EÚ) na zlepšenie infraštruktúry a integráciu spojenú s dobudovaním národných sietí a ich prepojení do spoločnej transeurópskej siete. Členské štáty EÚ pripravujú jednotný systém spoplatňovania a financovania dopravnej infraštruktúry postavený na zvýšení výkonnosti, produktívnosti, efektívnosti, teda hlavne na transformácii výkonných organizácií zabezpečujúcich správu a prevádzku sietí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 546
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 201
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 841
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 512
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 129
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 138
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 031
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 513
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 574
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 491

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

ŠPORT

Prvá klasika ukáže favoritov. Víťazstvo sa však nevypláca

Belgičan Tom Boonen má poslednú šancu vyhrať.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop