Ako dnes oznámila EK v Bruseli, zistilo sa, že spoločnosti už zákazníkom prevažne neúčtujú rozdielne ceny na základe ich bydliska.
V decembri EK reagovala na protest zákazníkov leteckých spoločností proti tomu, že spoločnosti využívali poštovú adresu alebo kreditné karty na to, aby zistili bydlisko klienta. V závislosti od krajiny potom za rovnaké letenky účtovali ceny, ktoré sa líšili niekedy až o 300 %. To zákazníci považovali za diskrimináciu a porušenie pravidiel európskeho vnútorného trhu.
Niektoré letecké spoločnosti priznali, že ich prístup k zákazníkom nebol v minulosti rovnaký. To už je však odstránené. Medzi podnikmi, ktoré reagovali na žiadosť Bruselu, boli aerolínie Lufthansa, British Airways a Air France. To však neznamená priznanie, že firmy zákazníkom účtovali rozdielne ceny. Na žiadosť neodpovedali iba aerolínie Alitalia a Olympic Airways. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.