URČITÉ PROBLÉMY NASTALI PRI ODSÚHLASENÍ ZMIEN ÚZEMNÉHO PLÁNU V SÚVISLOSTI S VÝSTAVBOU DIAĽNICE D1 LADCE-ŽILINA V MESTE POVAŽSKÁ BYSTRICA

Na diaľnicu do Žiliny asi ďalšia miliarda z rozpočtu

BRATISLAVA 31. mája (SITA) - Na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie by sa v tomto roku zo štátneho rozpočtu (ŠR) mala dodatočne presunúť 1 mld. Sk. "Minulý týždeň sme sa s ministrom ...

BRATISLAVA 31. mája (SITA) - Na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie by sa v tomto roku zo štátneho rozpočtu (ŠR) mala dodatočne presunúť 1 mld. Sk. "Minulý týždeň sme sa s ministrom financií skoro dohodli, že vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR sa dá o takomto navýšení uvažovať," uviedol v pondelok na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič. Slovensko by tým pádom nemuselo na výstavbu čerpať prostriedky z úveru Európskej investičnej banky (EIB), ktorý mal byť pôvodne zdrojom financovania výstavby tohto úseku v tomto roku. "Navýšenie zo ŠR je reálnejší zdroj, ak by sa to nepodarilo, je tu ešte rezerva z EIB," dodal. K dobudovaniu diaľnice D1 Ladce-Sverepec do konca roku 2006 sa SR zaviazala v zmluve s juhokórejskou automobilkou Kia Motors.

Určité problémy nastali pri odsúhlasení zmien územného plánu v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 Ladce-Žilina v meste Považská Bystrica. Ako ďalej informoval generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor, mesto Považská Bystrica nemalo problémy s odsúhlasením územných zmien, niektorí občania však protestujú proti výstavbe ciest v meste, ktoré sú pri tomto projekte nadväznou investíciou SSC. Mesto však so svojimi občanmi rokuje a podľa generálneho riaditeľa SSC by územné rozhodnutie mohli získať už tento rok. "Myslím si však, že každý už pochopil, že diaľnica D1 v úseku Považská Bystrica nemá ďalšiu alternatívu jej vedenia," dodal.

Minister Prokopovič však pred dvoma týždňami podal na SSC jeden z viacerých podnetov týkajúcich sa pomalosti výstavby jednotlivých úsekov, konkrétne úseku Ladce-Sverepec. "Často chodím po týchto úsekoch a mám pocit, že tempo prác na tomto úseku nenasvedčuje tomu, že by sa tu do konca roka malo preinvestovať 1,5 mld. Sk," uviedol. Ako ďalej dodal, aj preto sa s riaditeľom SSC dohodli na spoločnom kontrolnom dni, pričom aj v budúcnosti chce podrobne sledovať práce na diaľnici D1. "Netvrdím, že sa tam nerobí, ale nerobí sa s takou intenzitou, ako by sa malo," uviedol Prokopovič, podľa ktorého je úsek Ladce-Sverepec na tento rok z hľadiska výstavby diaľnice D1 prioritou.

V tomto roku bude podľa pôvodných plánov stáť výstavba diaľnice do Žiliny 4,82 mld. Sk, v budúcom roku to bude 5,656 mld. Sk, v roku 2006 ďalších 9,374 mld. Sk a v roku 2007 by to malo byť 2,6 mld. Sk. Vzhľadom na termín dokončenia diaľnice však bude treba výkony plánované na rok 2007 presunúť na skoršie roky. Úsek D1 Ladce - Sverepec o dĺžke 9,94 km sa už stavia a celkovo by mal štátny rozpočet stáť 4,156 mld. Sk. Úsek D1 Sverepec - Vrtižer v dĺžke 9,81 km plánuje rezort dopravy prefinancovať z kohézneho fondu Európskej únie. Viac ako 13,46 km diaľnice Vrtižer - Hričovské podhradie postaví spoločnosť Doprastav. Prostriedky na tento úsek by mala získať práve zo spomínaného presunu zo štátneho rozpočtu, prípadne z úveru EIB. Čo sa týka diaľničného privádzača Strážov-Žilina, ktorý je dlhý 2,55 km, pôjde podľa Faktora len o rozšírenie v súčasnosti existujúcej cesty na štyri prúdy. Náklady sa v tomto prípade odhadujú na 328 mil. Sk.


Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.