URČITÉ PROBLÉMY NASTALI PRI ODSÚHLASENÍ ZMIEN ÚZEMNÉHO PLÁNU V SÚVISLOSTI S VÝSTAVBOU DIAĽNICE D1 LADCE-ŽILINA V MESTE POVAŽSKÁ BYSTRICA

Na diaľnicu do Žiliny asi ďalšia miliarda z rozpočtu

BRATISLAVA 31. mája (SITA) - Na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie by sa v tomto roku zo štátneho rozpočtu (ŠR) mala dodatočne presunúť 1 mld. Sk. "Minulý týždeň sme sa s ministrom ...

BRATISLAVA 31. mája (SITA) - Na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie by sa v tomto roku zo štátneho rozpočtu (ŠR) mala dodatočne presunúť 1 mld. Sk. "Minulý týždeň sme sa s ministrom financií skoro dohodli, že vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR sa dá o takomto navýšení uvažovať," uviedol v pondelok na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič. Slovensko by tým pádom nemuselo na výstavbu čerpať prostriedky z úveru Európskej investičnej banky (EIB), ktorý mal byť pôvodne zdrojom financovania výstavby tohto úseku v tomto roku. "Navýšenie zo ŠR je reálnejší zdroj, ak by sa to nepodarilo, je tu ešte rezerva z EIB," dodal. K dobudovaniu diaľnice D1 Ladce-Sverepec do konca roku 2006 sa SR zaviazala v zmluve s juhokórejskou automobilkou Kia Motors.

Určité problémy nastali pri odsúhlasení zmien územného plánu v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 Ladce-Žilina v meste Považská Bystrica. Ako ďalej informoval generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor, mesto Považská Bystrica nemalo problémy s odsúhlasením územných zmien, niektorí občania však protestujú proti výstavbe ciest v meste, ktoré sú pri tomto projekte nadväznou investíciou SSC. Mesto však so svojimi občanmi rokuje a podľa generálneho riaditeľa SSC by územné rozhodnutie mohli získať už tento rok. "Myslím si však, že každý už pochopil, že diaľnica D1 v úseku Považská Bystrica nemá ďalšiu alternatívu jej vedenia," dodal.

Minister Prokopovič však pred dvoma týždňami podal na SSC jeden z viacerých podnetov týkajúcich sa pomalosti výstavby jednotlivých úsekov, konkrétne úseku Ladce-Sverepec. "Často chodím po týchto úsekoch a mám pocit, že tempo prác na tomto úseku nenasvedčuje tomu, že by sa tu do konca roka malo preinvestovať 1,5 mld. Sk," uviedol. Ako ďalej dodal, aj preto sa s riaditeľom SSC dohodli na spoločnom kontrolnom dni, pričom aj v budúcnosti chce podrobne sledovať práce na diaľnici D1. "Netvrdím, že sa tam nerobí, ale nerobí sa s takou intenzitou, ako by sa malo," uviedol Prokopovič, podľa ktorého je úsek Ladce-Sverepec na tento rok z hľadiska výstavby diaľnice D1 prioritou.

V tomto roku bude podľa pôvodných plánov stáť výstavba diaľnice do Žiliny 4,82 mld. Sk, v budúcom roku to bude 5,656 mld. Sk, v roku 2006 ďalších 9,374 mld. Sk a v roku 2007 by to malo byť 2,6 mld. Sk. Vzhľadom na termín dokončenia diaľnice však bude treba výkony plánované na rok 2007 presunúť na skoršie roky. Úsek D1 Ladce - Sverepec o dĺžke 9,94 km sa už stavia a celkovo by mal štátny rozpočet stáť 4,156 mld. Sk. Úsek D1 Sverepec - Vrtižer v dĺžke 9,81 km plánuje rezort dopravy prefinancovať z kohézneho fondu Európskej únie. Viac ako 13,46 km diaľnice Vrtižer - Hričovské podhradie postaví spoločnosť Doprastav. Prostriedky na tento úsek by mala získať práve zo spomínaného presunu zo štátneho rozpočtu, prípadne z úveru EIB. Čo sa týka diaľničného privádzača Strážov-Žilina, ktorý je dlhý 2,55 km, pôjde podľa Faktora len o rozšírenie v súčasnosti existujúcej cesty na štyri prúdy. Náklady sa v tomto prípade odhadujú na 328 mil. Sk.


Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 927
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 527
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 072
  5. Kam do tepla v januári? 2 500
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 389
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 182
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 088

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.