Zdražovania vodičských výcvikov sa netreba obávať

Bratislava 26. mája (TASR) - Napriek upozorneniam niektorých menších školiteľov, že požiadavky z nového zákona o autoškolách z dielne rezortu dopravy ...

Bratislava 26. mája (TASR) - Napriek upozorneniam niektorých menších školiteľov, že požiadavky z nového zákona o autoškolách z dielne rezortu dopravy výrazne zdražia ceny vodičských výcvikov, Slovenská komora výcvikových zariadení autoškôl občanov uisťuje o neopodstatnenosti takýchto scenárov.

Aj samotné menšie autoškoly po vnútornom vysvetľovaní na pôde komory už nové pravidla zavádzané štátom totiž skôr oceňujú a ak pôjde školné hore, tak podľa Miroslava Fialu z vedenia spomenutej komory to bude len o 500 či 1 000 Sk. Aj toto zdražovanie však nebude výsledkom legislatívnych zmien ale zvyšovania cien pohonných látok, energií či samotných áut. "Komora zastáva názor, že prijatý zákon nebude mať vplyv na zvýšenie ceny. Zvýšenie ceny bude možno samozrejme o niečo vyššie, ale to vzhľadom na jednotlivé vstupy ako sú pohonné látky, cena vozidiel, cena energia. V rámci tohto, keď to pôjde, tak možno o nejakých 500 či 1 000 korún," hovorí o možnom zdražovaní školného Fiala. Z celkovo asi 550 autoškôl po celom Slovensku komora zastrešuje viac ako tretinu.

V súčasnosti pritom školné na osobné automobily u jednotlivých autoškôl stojí od 7 do 14 tisíc Sk. Optimálnu výšku školného z hľadiska nákladov na zabezpečenie primeranej výučby ale komora vyčísľuje na zhruba 10 000 Sk.

Počiatočný odpor malých autoškôl k novému zákonu o autoškolách, ktorý vyžaduje od nich aby mali na výučbu primerané technické vybavenie, teda trenažéry či cvičiska, vznikol podľa Fialu z istého nepochopenia snáh Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT). "Komora autoškôl má názor taký, že niektoré tie autoškoly po vzájomnej diskusii už prichádzajú na to, že tento zákon, ktorý je Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií navrhnutý, po pripomienkovom konaní a po úpravách bude prínosom pre slovenské autoškolstvo ako celok," hovorí aktuálne Fiala.

Dôležité podľa neho je, že po pripomienkovom konaní by sa už nemala v novom zákone objaviť požiadavka na zapisovanie cvičiska do listov vlastníctva a bude postačovať ak autoškoly na katastre predložia nájomné zmluvy na prevádzkovanie takýchto plôch. Podľa Fialu by sa tiež malo presadiť aj to, že zákon už nebude požadovať aby cvičisko malo aspoň 3 000 m2, ale bude postačovať aj plocha 2 000 m2. Podľa Fialu nemá nový zákon rozhodne likvidačný efekt na malé firmy. "Kto chce bude pokračovať, a to pri jasných a poctivých pravidlách z tohto zákona," dodáva Fiala.

Len nedávno sa na verejnosti objavili tvrdenia niektorých majiteľov autoškôl, že po schválení predmetného zákona bude musieť mať každá z nich vlastné, neprenajaté učebne, vlastné cvičisko ako aj elektronický trenažér. MDPT ale odpovedalo tým, že veci požadované na výučbu sú platné aj v terajšej právnej úprave. Navyše nový zákon už hovorí o tom, že dané veci si môžu autoškoly prenajať, alebo ich môžu mať aj v spoluvlastníctve.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.