Najdôveryhodnejšou obchodnou značkou v Európe sa stala Nokia

Bratislava 7.marca (TASR) - Najdôveryhodnejšou obchodnou značkou v segmente mobilných telefónov v Európe sa podľa prieskumu spoločnosti Readerďs Digest stala firma Nokia. Ako jediná vyhrala vo všetkých 18 krajinách starého kontinentu. Analytici v rámci prieskumu zameraného na najdôveryhodnejšie obchodné značky, ktorý sa uskutočnil v októbri a novembri 2000, spracovali 17 026 správne vyplnených hlasovacích lístkov, pričom SR reprezentovalo 1 537 odpovedí.

Ako vyplýva z ďalších výsledkov, v 15 krajinách sa lídrom dôveryhodnosti stali značky Nivea v kategórii kozmetiky a Sony v Hi-fi/Audio systémoch. Tesne za nimi sa s prvenstvom v 14 krajinách umiestnili v segmente fotoaparátov Canon a zubných pást Colgate. Ďalej nasledujú v oblasti počítačov IBM (11 krajín), pracích prostriedkov Ariel (8), vlasovej kozmetiky LďOreal (8) a automobilov Mercedes (5 krajín).

Rozdiel medzi spomenutými celoeurópskymi výsledkami a odpoveďami zo Slovenska sa prejavil iba v segmente vlasovej kozmetiky, kde v SR vyhrala Wella, a v kategórii automobilov dosiahla prvenstvo značka Škoda. V kategóriách bánk a analgetík zvíťazila v každej krajine iná značka. V prípade SR sa v uvedených segmentoch na prvých miestach umiestnili Všeobecná úverová banka (VÚB) a Léčiva. Lídrami na slovenskom trhu sa stali v kuchynských a domácich spotrebičoch Moulinex (víťaz v 2 krajinách Európy vrátane SR), v cestovných kanceláriách Fischer (2) a vitamínoch Walmark (3). Iba na Slovensku viedli v oblasti liekov proti kašľu a prechladnutiu Léčiva a Lufthansa v leteckých spoločnostiach. Najdôveryhodnejšou značkou v segmente internetu sa v SR stala Nextra a u potravín Rajo.

Podľa expertov má oproti európskemu priemeru v SR pozoruhodne vyššiu dôveru Európska únia, inštitúcia manželstva a tlač. S podmienenou dôverou sa slovenskí občania obracajú k reklame, právnemu systému a polícii. Podľa vlastného hodnotenia sa Slováci zaraďujú k ostatným Európanom, najviac sa považujú za verných (lojálnych), rodinne založených a aktívnych. Oproti európskemu priemeru sa cítia byť modernejšími ľuďmi. Podľa analytikov toho hodnotenie potvrdzuje fakt, že až 41 % slovenskej populácie dokázalo pomenovať značku prevádzkovateľa internetu.

* wil gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 702
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 120
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 264
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 251
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 040
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 993
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 815
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 777

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.