Najviac peňazí za potraviny Slováci vlani minuli v menších samoobsluhách

Bratislava 2.marca (TASR) - Najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny (50 %) obyvatelia SR vlani minuli v menších samoobslužných predajniach s menej ako štyrmi pokladňami. To je o 6 % menej ako v roku 1999 a o 13 % menej ako v roku 1998. V poradí druhým typom predajní, v ktorom Slováci v minulom roku minuli 22 % svojich výdavkov za potraviny, boli supermarkety so štyrmi až ôsmimi pokladňami. Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (15 %), hypermarkety (5 %) a diskontné predajne (4 %). Tabuľku s jedným percentom uzatvárajú veľkoobchody typu cash & carry.

Ako ďalej z výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovakia, vykonanom na vzorke 1010 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov v októbri 2000 vyplýva, denne Slováci nakupujú najviac v samoobslužných predajniach (55,1 %). Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (25,7 %) a supermarkety (15 %).

Aspoň raz do týždňa respondenti nakupujú najviac v špecializovaných predajniach (38,2 %). S 27,4 % sa na druhé miesto dostali pultové predajne potravín s obsluhou a na tretie samoobsluhy (26,3 %).

V kategórii frekvencie nákupov približne raz do týždňa vedú špecializované predajne (28,4 %) a stánky alebo tržnice s 20,3 %. Za nimi nasledujú supermarkety so 14 %.

Menej ako raz za mesiac Slováci nakupujú najviac v stánkoch alebo na tržnici (26,7 %). S 26 % sa na druhom mieste umiestnili diskontné predajne a iný typ predajní, v prieskume nekategorizovaných.

V hypermarketoch vôbec nenakupuje 52,5 % opýtaných. Celkom 36,4 % respondentov nechodí na nákupy do diskontných predajní a 23,3 % do supermarketov.

Slováci podľa analytikov radia medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní čistotu predajne a okolia, šírku sortimentu, cenovú úroveň, príjemnú a ochotnú obsluhu, poskytované služby a značku predajne. Potom nasleduje zreteľné označovanie cien, blízkosť bydliska alebo zamestnania a čerstvosť a kvalita tovaru.

Pri spontánnej znalosti predajní dominovala u respondentov Jednota s 61,4 %. Za ňou nasledovali Tesco (52,2 %), Billa (43,6 %) a Lokálny súkromník (33,9 %). V rebríčku nasledujú Delvita (25,8 %), Zdroj (20,8 %) a Carrefour (6,9 %). Tabuľku uzatvára M - Market s 4,4 %.

Veľmi často chodí nakupovať automobilom 13,8 % respondentov. Občas, pri väčších nákupoch, použije auto 24,4 % Slovákov. Len výnimočne do obchodu jazdí 13,2 % opýtaných. Vozidlom nakupovať nechodí 10,3 % a auto nevlastní 37,5 % respondentov.

* wil nel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.