Najviac peňazí za potraviny Slováci vlani minuli v menších samoobsluhách

Bratislava 2.marca (TASR) - Najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny (50 %) obyvatelia SR vlani minuli v menších samoobslužných predajniach s menej ako štyrmi pokladňami. To je o 6 % menej ako v roku 1999 a o 13 % menej ako v roku 1998. V poradí druhým typom predajní, v ktorom Slováci v minulom roku minuli 22 % svojich výdavkov za potraviny, boli supermarkety so štyrmi až ôsmimi pokladňami. Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (15 %), hypermarkety (5 %) a diskontné predajne (4 %). Tabuľku s jedným percentom uzatvárajú veľkoobchody typu cash & carry.

Ako ďalej z výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovakia, vykonanom na vzorke 1010 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov v októbri 2000 vyplýva, denne Slováci nakupujú najviac v samoobslužných predajniach (55,1 %). Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (25,7 %) a supermarkety (15 %).

Aspoň raz do týždňa respondenti nakupujú najviac v špecializovaných predajniach (38,2 %). S 27,4 % sa na druhé miesto dostali pultové predajne potravín s obsluhou a na tretie samoobsluhy (26,3 %).

V kategórii frekvencie nákupov približne raz do týždňa vedú špecializované predajne (28,4 %) a stánky alebo tržnice s 20,3 %. Za nimi nasledujú supermarkety so 14 %.

Menej ako raz za mesiac Slováci nakupujú najviac v stánkoch alebo na tržnici (26,7 %). S 26 % sa na druhom mieste umiestnili diskontné predajne a iný typ predajní, v prieskume nekategorizovaných.

V hypermarketoch vôbec nenakupuje 52,5 % opýtaných. Celkom 36,4 % respondentov nechodí na nákupy do diskontných predajní a 23,3 % do supermarketov.

Slováci podľa analytikov radia medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní čistotu predajne a okolia, šírku sortimentu, cenovú úroveň, príjemnú a ochotnú obsluhu, poskytované služby a značku predajne. Potom nasleduje zreteľné označovanie cien, blízkosť bydliska alebo zamestnania a čerstvosť a kvalita tovaru.

Pri spontánnej znalosti predajní dominovala u respondentov Jednota s 61,4 %. Za ňou nasledovali Tesco (52,2 %), Billa (43,6 %) a Lokálny súkromník (33,9 %). V rebríčku nasledujú Delvita (25,8 %), Zdroj (20,8 %) a Carrefour (6,9 %). Tabuľku uzatvára M - Market s 4,4 %.

Veľmi často chodí nakupovať automobilom 13,8 % respondentov. Občas, pri väčších nákupoch, použije auto 24,4 % Slovákov. Len výnimočne do obchodu jazdí 13,2 % opýtaných. Vozidlom nakupovať nechodí 10,3 % a auto nevlastní 37,5 % respondentov.

* wil nel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 844
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 640
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 898
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 704
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 432
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 640
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 401
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 585
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 967
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 858

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

SVET

Čoho sa boja ľudia v IT aj robotníci tak, že volia populistov?

Musíme sa zbaviť delenia na nás a Brusel.

KVÍZ

Ako dobre poznáte pravidlá slušného správania?

Otestujte svoje vedomosti z etikety a protokolu.

Neprehliadnite tiež

Namiesto sudov potrubie. Na nemeckom festivale stavajú pivovod

Pivovodom je možné prepraviť 400-tisíc litrov piva.

AKTUALIZOVANÉ

British Airways vypadli systémy, tisíce cestujúcich uviazli na letiskách

Cestujúci na letisku Heathrow v Londýne informovali o dlhých čakaniach.

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.