Najviac peňazí za potraviny Slováci vlani minuli v menších samoobsluhách

Bratislava 2.marca (TASR) - Najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny (50 %) obyvatelia SR vlani minuli v menších samoobslužných predajniach s menej ako štyrmi pokladňami. To je o 6 % menej ako v roku 1999 a o 13 % menej ako v roku 1998. V poradí druhým typom predajní, v ktorom Slováci v minulom roku minuli 22 % svojich výdavkov za potraviny, boli supermarkety so štyrmi až ôsmimi pokladňami. Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (15 %), hypermarkety (5 %) a diskontné predajne (4 %). Tabuľku s jedným percentom uzatvárajú veľkoobchody typu cash & carry.

Ako ďalej z výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovakia, vykonanom na vzorke 1010 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov v októbri 2000 vyplýva, denne Slováci nakupujú najviac v samoobslužných predajniach (55,1 %). Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (25,7 %) a supermarkety (15 %).

Aspoň raz do týždňa respondenti nakupujú najviac v špecializovaných predajniach (38,2 %). S 27,4 % sa na druhé miesto dostali pultové predajne potravín s obsluhou a na tretie samoobsluhy (26,3 %).

V kategórii frekvencie nákupov približne raz do týždňa vedú špecializované predajne (28,4 %) a stánky alebo tržnice s 20,3 %. Za nimi nasledujú supermarkety so 14 %.

Menej ako raz za mesiac Slováci nakupujú najviac v stánkoch alebo na tržnici (26,7 %). S 26 % sa na druhom mieste umiestnili diskontné predajne a iný typ predajní, v prieskume nekategorizovaných.

V hypermarketoch vôbec nenakupuje 52,5 % opýtaných. Celkom 36,4 % respondentov nechodí na nákupy do diskontných predajní a 23,3 % do supermarketov.

Slováci podľa analytikov radia medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní čistotu predajne a okolia, šírku sortimentu, cenovú úroveň, príjemnú a ochotnú obsluhu, poskytované služby a značku predajne. Potom nasleduje zreteľné označovanie cien, blízkosť bydliska alebo zamestnania a čerstvosť a kvalita tovaru.

Pri spontánnej znalosti predajní dominovala u respondentov Jednota s 61,4 %. Za ňou nasledovali Tesco (52,2 %), Billa (43,6 %) a Lokálny súkromník (33,9 %). V rebríčku nasledujú Delvita (25,8 %), Zdroj (20,8 %) a Carrefour (6,9 %). Tabuľku uzatvára M - Market s 4,4 %.

Veľmi často chodí nakupovať automobilom 13,8 % respondentov. Občas, pri väčších nákupoch, použije auto 24,4 % Slovákov. Len výnimočne do obchodu jazdí 13,2 % opýtaných. Vozidlom nakupovať nechodí 10,3 % a auto nevlastní 37,5 % respondentov.

* wil nel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 817
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 483
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 368
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 026
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 664
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 608
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 292
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 880
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 650
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 003

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop