"Súkromné spoločnosti ostali v riešení tohto problému sami," uviedol dnes počas medzinárodnej konferencie Tele.com 2004 technický riaditeľ spoločnosti UPC Slovensko Robert Ťavoda. Súkromní poskytovatelia internetových služieb pritom podľa Ťavodu nechcú žiadnu finančnú podporu. Ich záujmom však je, aby štát podporoval obyvateľstvo v tejto oblasti, napríklad formou dotovania nákupu osobných počítačov, pretože Slovensko patrí podľa jeho slov medzi krajiny s nízkou mierou penetrácie PC.
Na druhej strane, pripojení užívatelia neustále zvyšujú nároky na prenosové kapacity aj smerom upstream, čiže smerom od zákazníka, čo prinúti operátorov investovať postupne do rozširovania technológií. Výrazný nárast počtu zákazníkov však podľa Ťavodu v tejto súvislosti nemožno očakávať. Operátori sa pritom budú musieť zaoberať aj obsahom poskytovaných služieb.
Najväčšie príjmy v rámci internetových služieb pre obyvateľstvo počas nasledujúcich dvoch-troch rokov možno podľa manažéra-konzultanta spoločnosti IBM Slovensko Štefana Szabóa očakávať v Európe predovšetkým v segmente "Zábava pre dospelých", online hier a online hudby. Vo firemnom segmente sa dá predpokladať záujem najmä v oblasti poskytovania hlasových služieb prostredníctvom internetu, ďalej vo sfére hostingu a v oblasti budovania a využívania služieb virtuálnych privátnych internetových sietí.
Sortiment požadovaných internetových služieb sa pritom čím ďalej, tým viac kryštalizuje. Príchod novej kanibalizujúcej aplikácie, resp. služby Szabó v najbližšom období neočakáva. Mnoho služieb sa však v budúcnosti bude predávať a poskytovať treťou stranou, a preto poskytovatelia telekomunikačných služieb budú musieť v krátkom čase správne odhadnúť, ktoré veľkoobchodné služby bude trh požadovať pri podpore ďalších hráčov na maloobchodnom trhu.