SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
V SÚČASNOSTI SA ŽSR PODĽA NÁMESTNÍKA GENERÁLNEHO RIADITEĽA PRE ROZVOJ A INFORMATIKU LADISLAVA DIMUNA SÚSTREDIA NAJMÄ NA MODERNIZÁCIU MEDZINÁRODNÉHO KORIDORU ČÍSLO V

Modernizácii železníc treba venovať čas a prostriedky

BRATISLAVA 25. mája (SITA) - Železničná doprava stráca svoju pozíciu v prospech cestnej dopravy aj kvôli tomu, že je pomalá a drahá. Ako ďalej uviedol po stretnutí vrcholných predstaviteľov železníc krajín ...

BRATISLAVA 25. mája (SITA) - Železničná doprava stráca svoju pozíciu v prospech cestnej dopravy aj kvôli tomu, že je pomalá a drahá. Ako ďalej uviedol po stretnutí vrcholných predstaviteľov železníc krajín V4 a Rakúska Carsten Rassmussen z Európskej komisie, aj to sú dôvody prečo treba rozvoju železníc v Európe venovať čas a finančné prostriedky. "Aj keď je to drahé, rádovo stovky miliónov eur, tieto prostriedky máme k dispozícii," uviedol a dodal, že v súčasnosti je skôr problém stihnúť finančné prostriedky vyčerpať.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Rassmussena však výhoda železničnej dopravy oproti cestnej spočíva v tom, že je bezpečnejšia a ekologickejšia. "Okrem toho je pri cestnej doprave veľa skrytých nákladov, ako je napríklad opotrebovanie ciest," dodal. Na druhej strane však po vstupe nových členských krajín do Európskej únie cestným dopravcom odpadli colné kontroly, pri železničnej doprave však ešte stále existujú hraničné bariéry v podobe rozdielnych technických štandardov a rozdielnej úrovne železničnej infraštruktúry.

Aj preto je dôležitá modernizácia železničných tratí, keďže napríklad na Slovensku len 8,4 % tratí z celkovej dĺžky 3 661 kilometrov vyhovuje rýchlosti 120 kilometrov za hodinu (km/h) a viac, a len 17,9 % rýchlosti 100 km/h. V súčasnosti sa Železnice SR (ŽSR) podľa námestníka generálneho riaditeľa pre prevádzku Ladislava Dimuna sústredia najmä na modernizáciu medzinárodného koridoru číslo V., ktorý vedie z Talianska cez Slovinsko, Maďarsko, Slovensko až na Ukrajinu.

Skryť Vypnúť reklamu

Celkové náklady modernizácie V. koridoru na Slovensku dosiahnu 2 mld. Sk a budú financované z fondov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Na Slovensku koridor tvorí trať Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou. Momentálne sa modernizuje 42-kilometrová časť tohto koridoru na úseku Bratislava Rača-Trnava.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Vinice spoločnosti Tokaj & Co.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.

Americkej ekonomike bude trvať ešte rok, kým sa vzchopí z koronakrízy

Trh práce bude zrejme potrebovať ešte dlhšie obdobie.

Koronavírus vo svete: Muž kráča popri zatvorenom obchode v Niles 21. mája 2020.

Ropný koncern ConocoPhillips kúpi Concho Resources za 9,7 miliardy USD

ConocoPhillips sa zaradí medzi najväčších producentov ropy v Permskej kotline.

Benzínová stanica americkej ropnej spoločnosti ConocoPhillips.