V SÚČASNOSTI SA ŽSR PODĽA NÁMESTNÍKA GENERÁLNEHO RIADITEĽA PRE ROZVOJ A INFORMATIKU LADISLAVA DIMUNA SÚSTREDIA NAJMÄ NA MODERNIZÁCIU MEDZINÁRODNÉHO KORIDORU ČÍSLO V

Modernizácii železníc treba venovať čas a prostriedky

BRATISLAVA 25. mája (SITA) - Železničná doprava stráca svoju pozíciu v prospech cestnej dopravy aj kvôli tomu, že je pomalá a drahá. Ako ďalej uviedol po stretnutí vrcholných predstaviteľov železníc krajín ...

BRATISLAVA 25. mája (SITA) - Železničná doprava stráca svoju pozíciu v prospech cestnej dopravy aj kvôli tomu, že je pomalá a drahá. Ako ďalej uviedol po stretnutí vrcholných predstaviteľov železníc krajín V4 a Rakúska Carsten Rassmussen z Európskej komisie, aj to sú dôvody prečo treba rozvoju železníc v Európe venovať čas a finančné prostriedky. "Aj keď je to drahé, rádovo stovky miliónov eur, tieto prostriedky máme k dispozícii," uviedol a dodal, že v súčasnosti je skôr problém stihnúť finančné prostriedky vyčerpať.

Podľa Rassmussena však výhoda železničnej dopravy oproti cestnej spočíva v tom, že je bezpečnejšia a ekologickejšia. "Okrem toho je pri cestnej doprave veľa skrytých nákladov, ako je napríklad opotrebovanie ciest," dodal. Na druhej strane však po vstupe nových členských krajín do Európskej únie cestným dopravcom odpadli colné kontroly, pri železničnej doprave však ešte stále existujú hraničné bariéry v podobe rozdielnych technických štandardov a rozdielnej úrovne železničnej infraštruktúry.

Aj preto je dôležitá modernizácia železničných tratí, keďže napríklad na Slovensku len 8,4 % tratí z celkovej dĺžky 3 661 kilometrov vyhovuje rýchlosti 120 kilometrov za hodinu (km/h) a viac, a len 17,9 % rýchlosti 100 km/h. V súčasnosti sa Železnice SR (ŽSR) podľa námestníka generálneho riaditeľa pre prevádzku Ladislava Dimuna sústredia najmä na modernizáciu medzinárodného koridoru číslo V., ktorý vedie z Talianska cez Slovinsko, Maďarsko, Slovensko až na Ukrajinu.

Celkové náklady modernizácie V. koridoru na Slovensku dosiahnu 2 mld. Sk a budú financované z fondov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Na Slovensku koridor tvorí trať Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou. Momentálne sa modernizuje 42-kilometrová časť tohto koridoru na úseku Bratislava Rača-Trnava.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 012
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 289
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 545
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 758
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 023
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 864
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 637
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 606
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 343

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Diaľničný privádzač v Lietavskej Lúčke postaví český Metrostav

NDS podpísala zmluvu na výstavbu diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina k diaľnici D1.

Odborári v Škode Auto hrozia najväčším štrajkom v histórii Česka

Odborári reagujú na neochotu automobilky vyjsť zamestnancom v ústrety v otázke voľných dní.

Ceny potravín stúpli. Vianočné nákupy vyjdú tento rok drahšie

Nákupy potravín pred vianočnými sviatkami na Slovensku tento rok vyjdú kupujúcich drahšie ako vlani.

Výrobu Škody Superb z Česka podľa šéfa podnikovej rady presunú

Predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík tvrdí, že je to hotová vec.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.