Bratislava 7. marca (TASR) - Snaha o zvyšovanie kvality služieb a dôsledný prenos legislatívnych noriem do každodennej práce majiteľov ubytovní sú dve kľúčové úlohy Asociácie penziónov a malých ubytovacích zariadení (APMUZ) SR, ktorá pôsobí už tretí rok a hodnotí svoju činnosť ako prospešnú. Uviedla to v rozhovore pre TASR prezidentka asociácie a šéfka Hotela Limbach Tatiana Sučanská.
Ako ďalej povedala, z takmer funkčnej tisícky penziónov a menších ubytovacích zariadení na Slovensku s kapacitou asi 17 500 lôžok je 70 subjektov pod drobnohľadom profesijnej dobrovoľnej APMUZ. Tá poriada pracovné stretnutia pre svojich členov, kde diskutujú o aktuálnych otázkach prevádzky týchto zariadení a novinkách v legislatíve. Najbližšie sa uskutoční na prelome apríla a mája tohto roku a po ňom sa bude konať valné zhromaždenie APMUZ, na ktorom členská základňa prerokuje zásadné problémy svojich členov a vytýči úlohy na ďalšie obdobie. Najväčším lákadlom pre členov asociácie sú dni prezentácie v hoteli Limbach, kde sa na základe medziročnej konfrontácie práce členov potvrdí vyššia alebo nedostatočná kvalita poskytovaných služieb majiteľmi penziónov a inovácie produktov adresovaných pre klientov. Nechýba ani kritika do vlastných radov a hľadanie prístupov na ich elimináciu. Podľa prezidentky kameňom úrazu v tejto podnikateľskej sfére sú neprofesionálni majitelia penziónov a malých ubytovacích zariadení. Tí síce nepatria do APMUZ, ale kvalita služieb, ktoré ponúkajú klientom, trpí na tento fenomén. Zdôraznila, že mnohí vedúci penziónov dodnes nepochopili, že penzióny vo svete, čo je trend aj u nás, slúžia predovšetkým na relax domácej mestskej klientely, a nie pre zahraničných turistov. A podceňujú klientov, keď im podsúvajú balík neadekvátnych služieb a prezentujú tak tzv. podporu turistickému ruchu.
Z hľadiska príbuznej profesijnej orientácie súbežne s APMUZ pôsobí aj Zväz hotelov a reštaurácií (ZHR) SR. Združuje okolo 120 členov a spomedzi 380 hotelov zastrešuje takmer štvrtinu týchto subjektov. Spoločným menovateľom oboch organizácií je kvalita služieb násobená profesionalitou a ochotou tých, ktorí ich tuzemských a zahraničným zákazníkom poskytujú.
* ku zll