SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Najdôveryhodnejšie značky na Slovensku (graf)







Bratislava (TASR) - Najdôveryhodnejšou obchodnou značkou v segmente mobilných telefónov v Európe sa podľa prieskumu spoločnosti Reader¤s Digest stala firma Nokia. Ako jediná vyhrala vo všetkých 18 krajinách starého kontinentu. Analytici v rámci prieskumu zameraného na najdôveryhodnejšie obchodné značky, ktorý sa uskutočnil v októbri a novembri 2000, spracovali 17 026 správne vyplnených hlasovacích lístkov, pričom SR reprezentovalo 1 537 odpovedí.

Ako vyplýva z ďalších výsledkov, v 15 krajinách sa lídrom dôveryhodnosti stali značky Nivea v kategórii kozmetiky a Sony v Hi-fi/Audio systémoch. Tesne za nimi sa s prvenstvom v 14 krajinách umiestnili v segmente fotoaparátov Canon a zubných pást Colgate. Ďalej nasledujú v oblasti počítačov IBM (11 krajín), pracích prostriedkov Ariel (8), vlasovej kozmetiky L`Oreal (8) a automobilov Mercedes (5 krajín).

Skryť Vypnúť reklamu

Rozdiel medzi spomenutými celoeurópskymi výsledkami a odpoveďami zo Slovenska sa prejavil iba v segmente vlasovej kozmetiky, kde v SR vyhrala Wella, a v kategórii automobilov dosiahla prvenstvo značka Škoda. V kategóriách bánk a analgetík zvíťazila v každej krajine iná značka. V prípade SR sa v uvedených segmentoch na prvých miestach umiestnili Všeobecná úverová banka (VÚB) a Léčiva. Lídrami na slovenskom trhu sa stali v kuchynských a domácich spotrebičoch Moulinex (víťaz v 2 krajinách Európy vrátane SR), v cestovných kanceláriách Fischer (2) a vitamínoch Walmark (3). Iba na Slovensku viedli v oblasti liekov proti kašľu a prechladnutiu Léčiva a Lufthansa v leteckých spoločnostiach. Najdôveryhodnejšou značkou v segmente internetu sa v SR stala Nextra a u potravín Rajo.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa expertov má oproti európskemu priemeru v SR pozoruhodne vyššiu dôveru Európska únia, inštitúcia manželstva a tlač. S podmienenou dôverou sa slovenskí občania obracajú k reklame, právnemu systému a polícii. Podľa vlastného hodnotenia sa Slováci zaraďujú k ostatným Európanom, najviac sa považujú za verných (lojálnych), rodinne založených a aktívnych. Oproti európskemu priemeru sa cítia byť modernejšími ľuďmi. Podľa analytikov toho hodnotenie potvrdzuje fakt, že až 41 % slovenskej populácie dokázalo pomenovať značku prevádzkovateľa internetu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  10. Nie je to len chlapská záležitosť
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 882
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 727
  3. Aká je chémia vôní 13 519
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 763
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 660
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 190
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 740
  8. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 268
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 254
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 980
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chceli ho odstrániť, jeho imidžu uškodil Gučík. Kto je Maroš Žilinka?

Za generálneho prokurátora ho musí vymenovať prezidentka.

Prokurátor Maroš Žilinka.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Kto vráti Generálnej prokuratúre dôstojnosť?

Maroš Žilinka už nebude môcť úrad len tak udržiavať.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

OĽaNO: Zvolenie Žilinku je kompromis (reakcie)

Kollár od Žilinku očakáva očistenie prokuratúry.

Ivan Ivanič, šéf SLA.

Neprehliadnite tiež

Ropný koncern Chevron zoškrtá rozpočet na prieskum a kapitálové výdavky

Cieľom je zvládnuť pokles cien ropy a zachovať dividendy.

Chevron.

V trnavskej automobilke sa stále nedohodli na novej kolektívnej zmluve

Zákonom určený termín pre mediáciu bol dvakrát predĺžený.

Ilustračné foto.

Medziročne zbankrotovalo o 136 percent viac ľudí

Najviac osobných bankrotov bolo vyhlásených v Bratislavskom kraji.

Živnostníci: Štát skryto zvyšuje dane

Slovenský živnostenský zväz znepokojila novela dani z príjmov.

Prezident Slovenského živnostenského zväzu Stanislav Čižmárik.