Výroba Seatu možno z Bratislavy späť do Španielska

Barcelona 13. mája (TASR) Prezident španielskej automobilky SEAT Andreas Schleef dnes pripustil možnosť, že do závodu v katalánskom Martorell sa vráti ...

Barcelona 13. mája (TASR) Prezident španielskej automobilky SEAT Andreas Schleef dnes pripustil možnosť, že do závodu v katalánskom Martorell sa vráti výroba 10 % produkcie modelu SEAT Ibiza, ktorá sa v roku 2002 presunula do Bratislavy.

Nová kolektívna dohoda, podpísaná dnes medzi vedením automobilky SEAT, členom skupiny Volkswagen (VW), a zástupcami odborových organizácií umožní znova nastoliť túto otázku, povedal Schleef pred novinármi. Ako ďalej informovala agentúra AFP, nová kolektívna dohoda garantuje sociálny zmier v automobilke na obdobie rokov 2004 až 2008 a väčšiu pružnosť v oblasti výroby automobilov.

"Ešte sme toto rozhodnutie neurobili a musíme ho zvažovať," uviedol Schleef. "Spoločnosť SEAT dnes už nie je taká, ako pred dvoma rokmi," dodal. Mal tým na mysli rozhodnutie konštruktéra presunúť v roku 2002 časť výroby modelu Ibiza, konkrétne 20 000 kusov čiže 10 %, do závodu skupiny VW v Bratislave. Príčinou tohto rozhodnutia pred dvoma rokmi bola nedostatočná pružnosť zamestnancov závodu SEAT v Martorelli na adaptovanie výroby na objednávku, uviedli zdroje odborov v katalánskom meste.

Predseda podnikového výboru Marias Carnero konštatoval, že o návrate výroby modelu SEAT Ibiza, preloženej do Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, sa bude hovoriť na júnovej schôdzke zástupcov odborových organizácií skupiny VW.

Podľa Andreasa Schleefa, ktorý bol prítomný na podpísaní kolektívnej zmluvy, je zvýšenie pružnosti zásadným prvkom na udržanie zamestnanosti a úrovne miezd v katalánskom závode. V kolektívnej zmluve sa okrem iného ráta aj s vytvorením pracovných skupín: ich členmi majú byť pracovníci automobilky a majú sa zúčastňovať na rozhodovacom procese o spôsobe, ako dosiahnuť konštruktérom stanovené výrobné ciele.

SEAT zamestnáva vyše 14 000 zamestnancov, z ktorých 13 500 pracuje v supermodernom závode v Martorelli, dodala agentúra AFP.

Volkswagen Slovakia vyrobil v minulom roku 281 160 vozidiel, v roku 2002 opustilo brány závodu vyše 225 000 vozidiel. V produktovom portfóliu firmy sú automobily Volkswagen Polo, Golf, Golf 4Motion, Golf Variant 4 Motion, Golf RS 32, Bora 4Motion, Bora Variant 4Motion a Touareg. Od januára 2003 patrí do produktového radu aj Seat Ibiza. Závod v minulom roku vyrobil aj 338 310 prevodoviek a 17 miliónov komponentov pre nápravy a prevodovky. Celkový obrat produkcie dosiahol vlani 183 miliárd Sk. V porovnaní s predchádzajúcim rokom tak obrat firmy vzrástol o 68 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 445
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 130
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 425
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 171
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 434
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 184
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 044
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 760
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 654
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa stalo zbraňovým rajom pre teroristov

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Svetová banka prestane dotovať prieskum i ťažbu ropy a plynu

Svetová banka bude nahlasovať emisie skleníkových plynov z investičných projektov.

Érsekovi sa nepáči ďalší Počiatkov IT tender, dáva mu červenú

Informačný systém výstavby mala dodať spoločnosť Asseco za 64 miliónov eur.

Pellegrini: Základný problém Slovenska je veľký rezortizmus

Politici sa vraj musia prestať hašteriť o krátkodobých cieľoch a majú sa zaujímať o to, čo bude v roku 2030.

Časť skrachovanej nízkonákladovky Air Berlin prebral easyJet, dovolila to EÚ

Európska komisia uviedla, že táto akvizícia nevyvoláva obavy z narušenia hospodárskej súťaže.

Slovenského správcu domén SK-NIC kúpila britská firma

Britská firma avizuje, že v budúcnosti plánuje rozšíriť svoj slovenský tím.