Výroba Seatu možno z Bratislavy späť do Španielska

Barcelona 13. mája (TASR) Prezident španielskej automobilky SEAT Andreas Schleef dnes pripustil možnosť, že do závodu v katalánskom Martorell sa vráti ...

Barcelona 13. mája (TASR) Prezident španielskej automobilky SEAT Andreas Schleef dnes pripustil možnosť, že do závodu v katalánskom Martorell sa vráti výroba 10 % produkcie modelu SEAT Ibiza, ktorá sa v roku 2002 presunula do Bratislavy.

Nová kolektívna dohoda, podpísaná dnes medzi vedením automobilky SEAT, členom skupiny Volkswagen (VW), a zástupcami odborových organizácií umožní znova nastoliť túto otázku, povedal Schleef pred novinármi. Ako ďalej informovala agentúra AFP, nová kolektívna dohoda garantuje sociálny zmier v automobilke na obdobie rokov 2004 až 2008 a väčšiu pružnosť v oblasti výroby automobilov.

"Ešte sme toto rozhodnutie neurobili a musíme ho zvažovať," uviedol Schleef. "Spoločnosť SEAT dnes už nie je taká, ako pred dvoma rokmi," dodal. Mal tým na mysli rozhodnutie konštruktéra presunúť v roku 2002 časť výroby modelu Ibiza, konkrétne 20 000 kusov čiže 10 %, do závodu skupiny VW v Bratislave. Príčinou tohto rozhodnutia pred dvoma rokmi bola nedostatočná pružnosť zamestnancov závodu SEAT v Martorelli na adaptovanie výroby na objednávku, uviedli zdroje odborov v katalánskom meste.

Predseda podnikového výboru Marias Carnero konštatoval, že o návrate výroby modelu SEAT Ibiza, preloženej do Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, sa bude hovoriť na júnovej schôdzke zástupcov odborových organizácií skupiny VW.

Podľa Andreasa Schleefa, ktorý bol prítomný na podpísaní kolektívnej zmluvy, je zvýšenie pružnosti zásadným prvkom na udržanie zamestnanosti a úrovne miezd v katalánskom závode. V kolektívnej zmluve sa okrem iného ráta aj s vytvorením pracovných skupín: ich členmi majú byť pracovníci automobilky a majú sa zúčastňovať na rozhodovacom procese o spôsobe, ako dosiahnuť konštruktérom stanovené výrobné ciele.

SEAT zamestnáva vyše 14 000 zamestnancov, z ktorých 13 500 pracuje v supermodernom závode v Martorelli, dodala agentúra AFP.

Volkswagen Slovakia vyrobil v minulom roku 281 160 vozidiel, v roku 2002 opustilo brány závodu vyše 225 000 vozidiel. V produktovom portfóliu firmy sú automobily Volkswagen Polo, Golf, Golf 4Motion, Golf Variant 4 Motion, Golf RS 32, Bora 4Motion, Bora Variant 4Motion a Touareg. Od januára 2003 patrí do produktového radu aj Seat Ibiza. Závod v minulom roku vyrobil aj 338 310 prevodoviek a 17 miliónov komponentov pre nápravy a prevodovky. Celkový obrat produkcie dosiahol vlani 183 miliárd Sk. V porovnaní s predchádzajúcim rokom tak obrat firmy vzrástol o 68 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 923
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 803
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 814
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 459
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 356
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 585
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 035
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 724
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 066
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 832

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop