Zmluvy s Hyundai zostanú utajené

Bratislava 3. mája (TASR) - Napriek tomu, že šéf automobilky Hyundai/Kia pri podpísaní investičných zmlúv súhlasil so zverejnením tých častí zmlúv, ktoré ...

Bratislava 3. mája (TASR) - Napriek tomu, že šéf automobilky Hyundai/Kia pri podpísaní investičných zmlúv súhlasil so zverejnením tých častí zmlúv, ktoré súvisia s verejnými výdavkami, minister hospodárstva SR Pavol Rusko dnes uviedol, že zmluvy zverejnené nebudú.

Výška plánovaných výdavkov z verejných fondov je však podľa ministra známa a predstavuje 8,8 miliardy Sk. Podrobnejšie členenie štátnej podpory medzi individuálnu štátnu pomoc a podporu regiónu prisľúbil Rusko zverejniť na internetovej stránke ministerstva. Publikované majú byť neskôr podľa jeho slov aj zmluvy pri prevode spoločností Govinvest I. a II., ktoré pre juhokórejských investorov vysporiadajú a pripravia celú plochu. Minister pritom ubezpečil, že podpísané zmluvy sú v súlade s platnou legislatívou SR a kritériami Európskej únie, ako aj dobrými mravmi.

Hoci zverejnené podmienky zmluvy v týždenníku Domino fórum minister jednoznačne nevyvrátil, označil ich interpretáciu za nekorektnú a nekompetentnú. "...je mi veľmi ľúto, že niekto zverejní niečo, čo malo byť utajené, a zrejme to neboli novinári, ktorí tento krok podnikli," uviedol ďalej. "Ja za to nemôžem, že sa to podarilo. Tak nech mi to odpustia tí, ktorí nás nenávidia tak, že by nás chceli utopiť v lyžičke vody. Tu nejde o mňa," naznačil.

Týždenník upozornil, že takmer 9 miliárd Sk, ktoré od slovenskej vlády získa juhokórejská automobilka Kia na výstavbu nového závodu pri Žiline, nemusí byť ešte pre daňových poplatníkov konečnou sumou. Navyše, zo zmluvy vyplýva, že ak by investor svoj projekt z nejakého dôvodu v Žiline ukončil, nemusí vláde SR vrátiť už uvoľnené investičné výpomoci.

Podľa Domino fóra je v zmluve uvedené, že skutočná výška štátnej pomoci pre regionálny rozvoj bude závisieť od skutočnej výšky nákladov, ktoré vzniknú firme Kia. Ak by teda Kia zainvestovala viac ako prvotne zverejnených 30 miliárd Sk, môže si od vlády nárokovať ďalšie zdroje. Zo zmluvy týždenník zverejnil aj ďalšie časti, ktoré poukazujú na to, že Kia nie je nútená celý projekt aj reálne dokončiť, a ak by k tomu došlo, nemusí štátu vracať už získanú štátnu pomoc. Navyše, podľa tohto týždenníka sa vláda zaviazala aj k tomu, že urobí "všetky možné kroky", aby v 100-kilometrovej vzdialenosti od Žiliny nevznikla žiadna iná konkurenčné automobilka či výrobca automobilových komponentov. Len neďaleko sú ale aj hranice Poľska a Českej republiky a je veľmi problematické, ako chce Slovensko voči podnikateľským zámerom zasahovať. Prehnaná ústretovosť vlády sa podľa Domino fóra prejavila aj v tom, že Kia má od zmluvy právo odstúpiť len s 30-dňovou výpovednou lehotou, ale pre Slovensko je to až polročná lehota.

mba gl

Upozornenie:

TASR vydá k uvedenej správe zvukový záznam.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.