Akcie automobilky Kia sú príliš lacné, zaslúžia si nový imidž

Soul 20. apríla (TASR) - Juhokórejská automobilka Kia preniká na zahraničné trhy s novými luxusnejšími modelmi, jej akcie sa však stále obchodujú, akoby ...

Soul 20. apríla (TASR) - Juhokórejská automobilka Kia preniká na zahraničné trhy s novými luxusnejšími modelmi, jej akcie sa však stále obchodujú, akoby aj naďalej bola výrobcom malých a lacných áut.

Akcie spoločnosti Kia sa v súčasnosti obchodujú o 30 % nižšie ako akcie najväčšieho akcionára v Kii - automobilky Hyundai Motor Co. Investori sa domnievajú, že Kia si zaslúži nový imidž na burze.

"Akcie Kia sú príliš lacné, aby sme to mohli ignorovať," vyjadril sa manažér Lee Ju-an z firmy Daehan Investment Trust Management. Nízku hodnotu jej akcií zapríčinili hlavne obavy z vysokých výdavkov na suroviny potrebné k výrobe jej produktov, prípadné nepokoje v pracovnej oblasti, nízke tarify a slabší imidž jej značky oproti Hyundaiu. Ten v Kii vlastní 37 % akcií.

Kia a Hyundai sa v súčasnosti snažia konkurovať a dosiahnuť úspech japonských rivalov tým, že smerujú svoje výdavky vo veľkej miere do oblasti marketingu a snažia sa výrazne zvýšiť kvalitu svojich vozidiel. Tieto snahy sa v posledných rokoch firmám vyplatili. Výhru vidia spoločnosti aj v novej 1,1-miliardovej (v USD, vyše 36,5 miliardy Sk) investícii na Slovensku, čím chcú zvýšiť svoju nízkorozpočtovú produkčnú základňu v Európe.

Kia s 15 spracovateľskými prevádzkami v 12 krajinách, zamestnáva 30 000 pracovníkov. V marci zaznamenali jej tržby v Európe 76-% nárast. "Už čoskoro sa jej podarí pomocou nových modelov podstatne zvýšiť svoj globálny trhový podiel, a to hlavne v Európe, ale tiež na americkom trhu," hovorí analytik spoločnosti Morgan Stanley. Ku koncu roku 2003 kontrolovala Kia v USA len 1,5-% trhový podiel, v Európe to bolo dokonca len 0,8 %. V oblasti produkcie a exportu vedie Hyundai nad svojou dcérou dvojnásobným objemom, keď v roku 2003 Kia vyprodukovala 920 000 áut oproti 1,98 milióna z produkcie Hyundai. Kia exportovala 550 000 vozidiel, zatiaľ čo Hyundai 1,02 milióna.

Plusom pre Kiu je očakávané zvýšenie ratingu potom, čo jej agentúra Moody's koncom vlaňajška zmenila ratingový výhľad zo stabilného na pozitívny. Investori navyše očakávajú, že Kia vykáže za 1. štvrťrok 10-% nárast čistého zisku na 135 miliónov USD. Naproti tomu existujú negatívne faktory ako vysoké výdavky za oceľ a očakávané rokovania o mzdách, ktoré by sa mali uskutočniť v lete a mohlo by vyvolať nové protesty. Kia, ktorá generuje 60 % svojich tržieb z exportu, môže byť navyše negatívne zasiahnutá posilnením juhokórejskej meny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.