Najviac peňazí za potraviny Slováci vlani minuli v menších samoobsluhách

Bratislava 2.marca (TASR) - Najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny (50 %) obyvatelia SR vlani minuli v menších samoobslužných predajniach s menej ako štyrmi pokladňami. To je o 6 % menej ako v roku 1999 a o 13 % menej ako v roku 1998. V poradí druhý

m typom predajní, v ktorom Slováci v minulom roku minuli 22 % svojich výdavkov za potraviny, boli supermarkety so štyrmi až ôsmimi pokladňami. Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (15 %), hypermarkety (5 %) a diskontné predajne (4 %). Tabuľku s jedným percentom uzatvárajú veľkoobchody typu cash & carry.

Ako ďalej z výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovakia, vykonanom na vzorke 1010 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov v októbri 2000 vyplýva, denne Slováci nakupujú najviac v samoobslužných predajniach (55,1 %). Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (25,7 %) a supermarkety (15 %).

Aspoň raz do týždňa respondenti nakupujú najviac v špecializovaných predajniach (38,2 %). S 36,3 % sa na druhé miesto dostali samoobsluhy a na tretie pultové predajne potravín s obsluhou (27,4 %).

V kategórii frekvencie nákupov približne raz do týždňa vedú špecializované predajne (28,4 %) a stánky alebo tržnice s 20,3 %. Za nimi nasledujú supermarkety so 14 %.

Menej ako raz za mesiac Slováci nakupujú najviac v stánkoch alebo na tržnici (26,7 %). S 26 % sa na druhom mieste umiestnili diskontné predajne a iný typ predajní, v prieskume nekategorizovaných.

V hypermarketoch vôbec nenakupuje 52,5 % opýtaných. Celkom 36,4 % respondentov nechodí na nákupy do diskontných predajní a 23,3 % do supermarketov.

Slováci podľa analytikov radia medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní čistotu predajne a okolia, šírku sortimentu, cenovú úroveň, príjemnú a ochotnú obsluhu, poskytované služby a značku predajne. Potom nasleduje zreteľné označovanie cien, blízkosť bydliska alebo zamestnania a čerstvosť a kvalita tovaru.

Pri spontánnej znalosti predajní dominovala u respondentov Jednota s 61,4 %. Za ňou nasledovali Tesco (52,2 %), Billa (43,6 %) a Lokálny súkromník (33,9 %). V rebríčku nasledujú Delvita (25,8 %), Zdroj (20,8 %) a Carrefour (6,9 %). Tabuľku uzatvára M - Market s 4,4 %.

Veľmi často chodí nakupovať automobilom 13,8 % respondentov. Občas, pri väčších nákupoch, použije auto 24,4 % Slovákov. Len výnimočne do obchodu jazdí 13,2 % opýtaných. Vozidlom nakupovať nechodí 10,3 % a auto nevlastní 37,5 % respondentov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 935
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 614
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 013
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 682
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 215
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 097
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 932
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 595
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 141
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Časovka vrcholí, na trati sú všetci cyklisti

Troch najlepších v celkovom poradí delí necelých tridsať sekúnd.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s kolónami.

KOMENTÁRE

Ako byť šťastný len tak pre nič za nič

Smútku sa nedá vyhnúť. Ani s ním bojovať. Treba si ho prežiť.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.