Najviac peňazí za potraviny Slováci vlani minuli v menších samoobsluhách

Bratislava 2.marca (TASR) - Najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny (50 %) obyvatelia SR vlani minuli v menších samoobslužných predajniach s menej ako štyrmi pokladňami. To je o 6 % menej ako v roku 1999 a o 13 % menej ako v roku 1998. V poradí druhý

m typom predajní, v ktorom Slováci v minulom roku minuli 22 % svojich výdavkov za potraviny, boli supermarkety so štyrmi až ôsmimi pokladňami. Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (15 %), hypermarkety (5 %) a diskontné predajne (4 %). Tabuľku s jedným percentom uzatvárajú veľkoobchody typu cash & carry.

Ako ďalej z výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovakia, vykonanom na vzorke 1010 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov v októbri 2000 vyplýva, denne Slováci nakupujú najviac v samoobslužných predajniach (55,1 %). Za nimi nasledujú pultové predajne potravín s obsluhou (25,7 %) a supermarkety (15 %).

Aspoň raz do týždňa respondenti nakupujú najviac v špecializovaných predajniach (38,2 %). S 36,3 % sa na druhé miesto dostali samoobsluhy a na tretie pultové predajne potravín s obsluhou (27,4 %).

V kategórii frekvencie nákupov približne raz do týždňa vedú špecializované predajne (28,4 %) a stánky alebo tržnice s 20,3 %. Za nimi nasledujú supermarkety so 14 %.

Menej ako raz za mesiac Slováci nakupujú najviac v stánkoch alebo na tržnici (26,7 %). S 26 % sa na druhom mieste umiestnili diskontné predajne a iný typ predajní, v prieskume nekategorizovaných.

V hypermarketoch vôbec nenakupuje 52,5 % opýtaných. Celkom 36,4 % respondentov nechodí na nákupy do diskontných predajní a 23,3 % do supermarketov.

Slováci podľa analytikov radia medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní čistotu predajne a okolia, šírku sortimentu, cenovú úroveň, príjemnú a ochotnú obsluhu, poskytované služby a značku predajne. Potom nasleduje zreteľné označovanie cien, blízkosť bydliska alebo zamestnania a čerstvosť a kvalita tovaru.

Pri spontánnej znalosti predajní dominovala u respondentov Jednota s 61,4 %. Za ňou nasledovali Tesco (52,2 %), Billa (43,6 %) a Lokálny súkromník (33,9 %). V rebríčku nasledujú Delvita (25,8 %), Zdroj (20,8 %) a Carrefour (6,9 %). Tabuľku uzatvára M - Market s 4,4 %.

Veľmi často chodí nakupovať automobilom 13,8 % respondentov. Občas, pri väčších nákupoch, použije auto 24,4 % Slovákov. Len výnimočne do obchodu jazdí 13,2 % opýtaných. Vozidlom nakupovať nechodí 10,3 % a auto nevlastní 37,5 % respondentov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 198
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 265
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 990
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 212
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 825
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 362
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 579
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 212
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 976
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 789

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Richter zadržiava peniaze pre chorých ľudí a s riešením sa neponáhľa

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop