Bratislava 14. apríla (TASR) - Slovensko súhlasí so smernicou Európskej komisie o poplatkoch za používanie infraštruktúry ťažkými nákladnými vozidlami, ktorá zavádza mýto za používanie komunikácií pre vozidlá od 3,5 tony. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič však vyjadril obavy, že ak výnosy z mýta nebudú striktne použité len na budovanie cestnej infraštruktúry, rezorty dopravy v pristupujúcich krajinách môžu o tieto príjmy prísť.
Vyplýva to z dnešného rokovania Prokopoviča s ministrom dopravy, výstavby a bývania Spolkovej republiky Nemecko Manfredom Stolpem. Nemecká strana totiž navrhuje, aby výnosy z výberu mýta boli použité na budovanie dopravnej infraštruktúry, ktorá zahŕňa aj železničnú dopravu.
Podľa navrhovanej kalkulácie výpočtu mýta sú celkové náklady definované ako súčet nákladov na infraštruktúru a externých nákladov spojených s dopravnou nehodovosťou. Do tohto vzorca si jednotlivé krajiny dosadia národné veličiny.
Spolkový minister Stolpe na rokovaní požiadal svojho slovenského kolegu o podporu pri presadzovaní smernice Európskej komisie, ktorá obmedzuje jazdy nákladných vozidiel nad 7,5 tony a nákladným vozidlám s prípojným vozidlom v dňoch pracovného pokoja.
Ministri sa tiež zaoberali programom súkromno-verejné partnerstvo, ktorý je zameraný na financovaní cestnej infraštruktúry. Témou rozhovorov bolo aj vytvorenie Diaľničnej spoločnosti, a. s., ktorá by mala v blízkej budúcnosti garantovať úvery na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest pre súkromných investorov. Zákon o vytvorení Diaľničnej spoločnosti je pripravený na prerokovanie vo vláde SR a potom i v parlamente.