SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
REÁLNE VÝDAVKY NA REKLAMU DOSIAHLI PODĽA KVALIFIKOVANÝCH ODHADOV 7,72 MLD. SK, V POROVNANÍ S ROKOM 2002 IDE O NÁRAST O ZHRUBA 800 MIL. SK

Reklamný trh rastie, lídrom sú televízie

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Objem reklamy na slovenskom trhu stále rastie. Vlani dosiahol podľa monitoringu spoločnosti TNS 16,94 mld. Sk, čo je medziročný nárast o 12 %. Ako na stredajšej prezentácii ...

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Objem reklamy na slovenskom trhu stále rastie. Vlani dosiahol podľa monitoringu spoločnosti TNS 16,94 mld. Sk, čo je medziročný nárast o 12 %. Ako na stredajšej prezentácii výsledkov monitoringu pred novinármi pripomenul riaditeľ TNS Ivan Šimek, toto číslo je však nadhodnotené, lebo neberie do úvahy zľavy a rôzne akcie médií pre zadávateľov. Reálne výdavky na reklamu dosiahli podľa kvalifikovaných odhadov 7,72 mld. Sk. V porovnaní s rokom 2002 ide o nárast o zhruba 800 mil. Sk. Ako Šimek pripomenul, vlaňajšok bol rokom s pomerne vysokou infláciou a reálne teda výdavky narástli o 3 až 4 %. V Českej republike vydali v uplynulom roku na reklamu viac ako 16 mld. Sk, z čoho vyplýva, že reklamný trh u našich susedov je dvojnásobne väčší.

Skryť Vypnúť reklamu

Lídrom na reklamnom trhu na Slovensku ako aj vo väčšine krajín je televízia. Reálne výdavky na reklamu v televíziách vzrástli o viac ako 10 percent, na čom sa najvyššou mierou podieľala TV Markíza. Prognózy pre televízny trh sú podľa šéfredaktora odborného mesačníka Stratégie Martina Mazáka optimistické. Odborníci sa zhodujú na ďalšom potenciáli rastu tohto segmentu o 10 %, na čom by sa mali význame podieľať aj inovovaná verejnoprávna STV, TV Joj, ale aj TA3. Pozitívne by mali k rastu pomôcť aj peoplemetre, od ktorých odborníci očakávajú presnejšie informácie o rozložení síl v televíznom priestore.

Vlani najviac prekvapila tlač, kde reálne výdavky narástli o 20 až 30 %. Vydavatelia predpokladajú, že si podobnú dynamiku udržia aj v tomto roku, aj keď ju môže negatívne ovplyvniť nižšia kúpyschopnosť obyvateľstva. Uplynulý rok na druhej strane definitívne potvrdil prepad rádií, kde došlo k poklesu o 10 %. Za ich neúspechom vidí Mazák malú programovú pestrosť a originalitu, za ktorú sú zadávatelia reklamy ochotní zaplatiť. Najúspešnejšie je Rádio Expres s približne 25-percentným podielom na reklamnom trhu. Vonkajšia reklama si oproti roku 2002 posilnila pozíciu a zaznamenala zhruba 20-percentný rast. Kinoreklama a reklama na internete majú na trhu zanedbateľný podiel, ich pozície by však mali postupne rásť.

Skryť Vypnúť reklamu

V tomto roku očakávajú odborníci rast výdavkov na reklamu o 4 až 6 %. Ako Mazák podotkol, najviac sa cez médiá komunikuje pred vianočnými sviatkami a na jar, leto býva slabšie. Napríklad vlani v septembri, októbri a novembri výrazne vzrástol záujem o reklamu nielen oproti iným mesiacom, ale aj prechádzajúcim rokom. Tento rok isté nádeje vkladali odborníci do prezidentskej kampane, ktorá však bola zákonom limitovaná na 4 mil. Sk pre jedného kandidáta a preto zásadne výdavky na reklamu neovplyvní. Reklamnou udalosťou by však mohol byť podľa neho nástup penzijných fondov, ktoré sa objavia koncom roka. Kampaň by sa mala podľa odhadov vyrovnať minuloročnej kampani súvisiacej s liberalizáciou poistného pre motorové vozidlá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 431
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 795
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 046
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 023
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 893
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 253
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 476
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 727
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 623
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba i test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Špeciálny podcast

Špeciálne Dobré ráno: Ako zmenia 5G siete telekomunikačný biznis

Operátor O2 štartuje na Slovensku testovaciu sieť.

Podcast Dobré Ráno.
Eseročky musia daňové priznania podať elektronicky, papierové tlačivá daniari už akceptovať nebudú. Živnostníkov online dane čakajú v lete.

Sankcie USA spôsobujú Kube ročné straty niekoľko miliárd dolárov

Hospodárstvo krajiny sužuje aj pandémia a silná sezóna hurikánov.

Ilustračné foto.

Španielske hotely zaznamenali tento rok vyše 70-percentný úbytok dovolenkárov

Španielsko je druhou najobľúbenejšou destináciou na svete.

Ilustračné foto