REÁLNE VÝDAVKY NA REKLAMU DOSIAHLI PODĽA KVALIFIKOVANÝCH ODHADOV 7,72 MLD. SK, V POROVNANÍ S ROKOM 2002 IDE O NÁRAST O ZHRUBA 800 MIL. SK

Reklamný trh rastie, lídrom sú televízie

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Objem reklamy na slovenskom trhu stále rastie. Vlani dosiahol podľa monitoringu spoločnosti TNS 16,94 mld. Sk, čo je medziročný nárast o 12 %. Ako na stredajšej prezentácii ...

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Objem reklamy na slovenskom trhu stále rastie. Vlani dosiahol podľa monitoringu spoločnosti TNS 16,94 mld. Sk, čo je medziročný nárast o 12 %. Ako na stredajšej prezentácii výsledkov monitoringu pred novinármi pripomenul riaditeľ TNS Ivan Šimek, toto číslo je však nadhodnotené, lebo neberie do úvahy zľavy a rôzne akcie médií pre zadávateľov. Reálne výdavky na reklamu dosiahli podľa kvalifikovaných odhadov 7,72 mld. Sk. V porovnaní s rokom 2002 ide o nárast o zhruba 800 mil. Sk. Ako Šimek pripomenul, vlaňajšok bol rokom s pomerne vysokou infláciou a reálne teda výdavky narástli o 3 až 4 %. V Českej republike vydali v uplynulom roku na reklamu viac ako 16 mld. Sk, z čoho vyplýva, že reklamný trh u našich susedov je dvojnásobne väčší.

Lídrom na reklamnom trhu na Slovensku ako aj vo väčšine krajín je televízia. Reálne výdavky na reklamu v televíziách vzrástli o viac ako 10 percent, na čom sa najvyššou mierou podieľala TV Markíza. Prognózy pre televízny trh sú podľa šéfredaktora odborného mesačníka Stratégie Martina Mazáka optimistické. Odborníci sa zhodujú na ďalšom potenciáli rastu tohto segmentu o 10 %, na čom by sa mali význame podieľať aj inovovaná verejnoprávna STV, TV Joj, ale aj TA3. Pozitívne by mali k rastu pomôcť aj peoplemetre, od ktorých odborníci očakávajú presnejšie informácie o rozložení síl v televíznom priestore.

Vlani najviac prekvapila tlač, kde reálne výdavky narástli o 20 až 30 %. Vydavatelia predpokladajú, že si podobnú dynamiku udržia aj v tomto roku, aj keď ju môže negatívne ovplyvniť nižšia kúpyschopnosť obyvateľstva. Uplynulý rok na druhej strane definitívne potvrdil prepad rádií, kde došlo k poklesu o 10 %. Za ich neúspechom vidí Mazák malú programovú pestrosť a originalitu, za ktorú sú zadávatelia reklamy ochotní zaplatiť. Najúspešnejšie je Rádio Expres s približne 25-percentným podielom na reklamnom trhu. Vonkajšia reklama si oproti roku 2002 posilnila pozíciu a zaznamenala zhruba 20-percentný rast. Kinoreklama a reklama na internete majú na trhu zanedbateľný podiel, ich pozície by však mali postupne rásť.

V tomto roku očakávajú odborníci rast výdavkov na reklamu o 4 až 6 %. Ako Mazák podotkol, najviac sa cez médiá komunikuje pred vianočnými sviatkami a na jar, leto býva slabšie. Napríklad vlani v septembri, októbri a novembri výrazne vzrástol záujem o reklamu nielen oproti iným mesiacom, ale aj prechádzajúcim rokom. Tento rok isté nádeje vkladali odborníci do prezidentskej kampane, ktorá však bola zákonom limitovaná na 4 mil. Sk pre jedného kandidáta a preto zásadne výdavky na reklamu neovplyvní. Reklamnou udalosťou by však mohol byť podľa neho nástup penzijných fondov, ktoré sa objavia koncom roka. Kampaň by sa mala podľa odhadov vyrovnať minuloročnej kampani súvisiacej s liberalizáciou poistného pre motorové vozidlá.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  2. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  7. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení
  1. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  2. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  6. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Ako zariadiť malú kúpeľňu?
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 184
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 117
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 873
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 2 743
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 483
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 215
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 686
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 265
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 096
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 989

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Minúta po minúte: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otáčajú do protismeru

Polícia otáča autá cez protismer naspäť do Bratislavy.

SVET

Vitajte vo Wakaliwoode. Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný

Ugandský režisér točí legendárne kung-fu komédie. V Afrike a takmer zadarmo.

AUTO

Čo robiť, keď zastanete v kolóne na diaľnici

Nevystupujte z auta a nezaťahujte ručnú brzdu.

Neprehliadnite tiež

Eurokomisárka: Fico zrejme nevie, čo Brusel robí pri kvalite potravín

Premiér pred niekoľkými dňami vravel, že možno zakáže potraviny nerovnakej kvality ako na západe.

Kto dováža do Únie najviac fejkov a čo falšuje Pakistan či Singapur

Vlani sa na hraniciach podarilo zachytiť falzifikáty za vyše 670 miliónov eur.

Nova dostala státisícové pokuty za skrývanie reklamy

Televízia mala v seriáli Ordinácia v ružovej záhrade 2 príliš zdôrazňovať distribútora energie Innogy.

Dovolenka v egyptskej Hurgade sa zmení. Pribudnú kamery a kontroly

Letovisko Hurgada bude pod elektronickým dohľadom.