Pre ČEZ má vstup na Slovensko zásadný význam

Praha/Bratislava 7. apríla (TASR) - České energetické závody (ČEZ) sa chcú stať akvizíciami a investíciami v zahraničí hlavným činiteľom na trhu s elektrickou ...

Praha/Bratislava 7. apríla (TASR) - České energetické závody (ČEZ) sa chcú stať akvizíciami a investíciami v zahraničí hlavným činiteľom na trhu s elektrickou energiou v strednej Európe. Povzbudzuje ich k tomu aj výsledok hospodárenia v minulom roku, ktorý skončili so ziskom 7,2 miliardy CZK (takmer 10 miliárd SKK). Rakúsky denník Die Presse napísal, že hlavná pozornosť ČEZ sa v tomto období sústreďuje na Slovensko a Bulharsko.

Pre ČEZ bude mať však zásadný význam vstup na slovenský trh. Medzi expertmi prevláda názor, že ČEZ, v ktorých má štát podiel okolo 70 %, sú najpravdepodobnejším kandidátom na získanie 49-% podielu v Slovenských elektrárňach (SE). Výhoda Čechov spočíva v tom, že majú záujem o celú slovenskú energetiku, vrátane jadrových elektrární, kým západní uchádzači chcú kúpiť len uhoľné a vodné elektrárne. O celú slovenskú energetiku podľa denníka prejavil aj ruský energetický podnik RAO.

Česká vláda nedávno schválila koncepciu energetiky, v ktorej sa ráta s vybudovaním ďalších dvoch jadrových blokov po roku 2020. Keby ČEZ získali slovenskú energetiku, zrejme by sa vyvinulo úsilie o dobudovanie dvoch rozostavaných blokov v Mochovciach. Aj keby sa tie dokončili, výstavba dvoch blokov ČEZ by sa nestala bezpredmetnou; investičný zámer by sa mohol realizovať po roku 2030.

ČEZ vo svojich jadrových elektrárňach od roku 1985 vyrobili viac ako 250 miliárd kilowatthodín elektrickej energie. Na toto množstvo energie by sa v klasických tepelných elektrárňach muselo spáliť 250 miliónov ton uhlia.

(1 CZK = 1,232 SKK)

jns zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.