upiteľstva po prerokovaní správy o hodnotení vplyvov trasy diaľnice na životné prostredie.
Mesto požaduje úhradu nákladov na zaobstaranie dopravného generelu a nového územného plánu. Za nevyhnutnosť považuje prekládku štátnej cesty I/61, ktorá v súčasnosti vedie centrom Považskej Bystrice, a rekonštrukciu štátnej cesty II/117 zohľadňujúcu predpokladané dopravné zaťaženie. Podľa primátora Ľuboša Lackoviča trasa diaľnice povedie neďaleko sídliska Stred, kde sú v súčasnosti najlukratívnejšie byty. Za znehodnotenie majetku a životného prostredia občanov požaduje mesto postavenie 500 bytových jednotiek so zodpovedajúcou občianskou vybavenosťou. Ďalšou požiadavkou je náhrada škôd na majetku fyzických a právnických osôb, ktorých sa výstavba diaľnice dotkne a spracovanie nového environmentálno-urbanistického riešenia centrálnej mestskej zóny na diaľnicou dotknutom území.
Okrem toho mesto požaduje upraviť trasu diaľnice popri Váhu tak, aby bolo možné po splavnení rieky vybudovať prístav v Považskej Bystrici. Zástupcovia mesta trvajú na vybudovaní protihlukových opatrení v zmysle technickej štúdie. Diaľničná estakáda nad zastavaným územím musí byť podľa nich riešená architektonicky nadštandardne. Mesto si zároveň vyhradilo právo odsúhlasiť plán výstavby.
Správa o hodnotení vplyvov diaľnice na životné prostredie sa zaoberala šiestimi variantmi a autori ako najvhodnejší vybrali hodnotenia variant ponad mesto, ktorý by mal stáť 6,855 miliardy korún. Naopak, mesto považuje z hľadiska dopadu na životné prostredie za najvhodnejší najdrahší variant trasy za 15,253 miliardy korún. Diaľnica by sa vyhla centru mesta a časť trasy by viedla tunelmi.
Poslanci mesta vzniesli voči správe viaceré výhrady. Podľa nich žiadny povrchový variant vedenia diaľnice nemôže byť z hľadiska vplyvu na životné prostredie výhodnejší ako tunelový obchvat mesta. To, že riešitelia prišli k inému záveru, prisudzujú subjektívnemu posudzovaniu faktov s evidentným uprednostnením kritéria ekonomickej náročnosti variantu.