V JANUÁRI 2006 VYROBÍ ZÁVOD PSA PEUGEOT-CITROËN V TRNAVE PRVÉ AUTO, PÔJDE VŠAK LEN O SKÚŠOBNÚ VÝROBU

Peugeot spokojný s náborom zamestnancov

BRATISLAVA 1. apríla (SITA) - Doterajší nábor zamestnancov pre nový závod PSA Peugeot-Citroën hodnotí generálny riaditeľ projektu PSA v Trnave Alain Baldeyrou pozitívne. "Vysoká technická a odborná znalosť ...

BRATISLAVA 1. apríla (SITA) - Doterajší nábor zamestnancov pre nový závod PSA Peugeot-Citroën hodnotí generálny riaditeľ projektu PSA v Trnave Alain Baldeyrou pozitívne. "Vysoká technická a odborná znalosť uchádzačov potvrdila naše predpoklady, ktoré sme mali pri výbere Slovenska ako miesta pre náš budúci závod," uviedol vo štvrtok na tlačovej besede Baldeyrou. V súčasnosti už francúzska automobilka eviduje v Trnave 110 zamestnancov, z toho 35 momentálne absolvuje stáž vo Francúzsku. V tomto roku by mal počet zamestnancov prijatých pre trnavský závod dosiahnuť 400, celkovo bude mať závod 3 500 zamestnancov.

Podľa Daniely Záhorskej, manažérky zodpovednej za nábor zamestnancov pre závod PSA v Trnave, sa veľmi osvedčila internetová stránka, na ktorej záujemcovia nájdu informácie o pracovných pozíciách. "Prostredníctvom stránky sa za približne jeden mesiac jej fungovania uchádzalo o prácu 770 ľudí," uviedla a dodala, že ak uchádzač o zamestnanie vyhovuje kritériám, absolvuje ešte niekoľkostupňové interview. Časť zamestnancov absolvuje aj stáže vo Francúzsku, predtým však ešte podľa Baldeyroua absolvujú aj dvojmesačný kurz francúzštiny. Výšku miezd budúcich zamestnancov nechcel šéf projektu v Trnave špecifikovať, keďže sa v súčasnosti ešte len vypracováva škála miezd v závode. "Nie je to však nič tajné," dodal Baldeyrou.

S doterajším priebehom výstavby závodu, kde približne 80 % výkonov pokrývajú slovenské firmy, je Baldeyrou spokojný. V auguste 2004 sa už začnú montovať prvé technické zariadenia do lisovne. Zvarovňa a montážna hala by mali byť dokončené na prelome tohto a budúceho roka. Lakovňa, ktorej výstavba začne v apríli, bude podľa šéfa projektu v Trnave dokončená okolo veľkonočných sviatkov v budúcom roku. "V januári 2006 vyrobíme prvý automobil," uviedol ďalej Baldeyrou a dodal, že tento voz ešte nebude určený na predaj, keďže pôjde o skúšobnú výrobu.

Takisto príchod ďalšej automobilky, Kia Motors, vníma Baldeyrou skôr pozitívne. Príchod automobilky totiž pritiahne aj ďalších subdodávateľov, čím sa zvýši konkurencia medzi týmito spoločnosťami. "Následne vzrastie kvalita dielcov aj pre naše automobily," dodal. Čo sa týka konkurencie medzi automobilkami v oblasti zamestnancov, Baldeyrou predpokladá, že do Trnavy prejde aj časť súčasných zamestnancov Volkswagenu. Pôjde predovšetkým o ľudí z Trnavy a jej okolia, ktorí momentálne pracujú v bratislavskom závode. "To je konkurencia," dodal šéf projektu PSA v Trnave

Od roku 2006 bude závod PSA Peugeot Citroën v Trnave vyrábať malé vozidlá na tzv. platforme jedna a doplní tak európske výrobné kapacity skupiny. Na platforme jedna vyrába francúzska automobilka modely Citroën C3, C3 Pluriel a C2. Nový závod bude mať výrobnú kapacitu 300 tis. automobilov ročne a zamestná 3 500 ľudí v trojsmennej prevádzke. V nadväzných odvetviach vytvorí ďalších približne 10 tis. pracovných miest. Výstavba závodu a spustenie produkcie si zo strany PSA Peugeot Citroën vyžiada investície v objeme 700 mil. eur.


(1 EUR = 40,123 SKK)


Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 019
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 669
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 137
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 739
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 281
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 171
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 380
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 297
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 190

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.