z toho šesť v Bille, štyri v hypermarkete Tesco, 24 v predajniach M-Marketu a po jednej v Delvite a Baumaxe.
Na základe podnetov spotrebiteľov absolvovali banskobystrickí soikári päť kontrol. Pri troch z nich si posvietili na akciové ceny vybraných druhov tovaru a účtované ceny za ne cez elektronické registračné pokladne (ERP). Rozpor medzi nimi zistili v dvoch prípadoch. Z dvoch sťažností na nevybavenie spotrebiteľských reklamácií bola jedna opodstatnená.
V hodnotenom období vykonali inšpektori SOI vo veľkých obchodných reťazcoch v Banskobystrickom kraji 37 nákupov. Z nich obchodníci predražili takmer 84 %, t.j. 31 nákupov. Výška predraženia dosiahla na 100 Sk z hodnoty všetkých nákupov 4,60 Sk. Cenovky zbytočne hľadali kontrolóri u 28 druhov tovaru v piatich jednotkách. Z dôvodu kvalitatívnych nedostatkov, chýbajúcich informačných povinností a nedodržania času spotreby museli pozastaviť predaj 177 druhov výrobkov za vyše 113 000 Sk.
Až o 10 Sk obrali zákazníkov v dvoch kontrolných nákupoch v hodnote 112,80 Sk v predajni M-Market na Železničnej ulici v Lučenci, keď im predali zdravotne nevyhovujúce a v nesprávnej hmotnosti kivi. Okrem toho účtovali za kilogram kabanosu namiesto 112,50 Sk až 114 Sk a za rovnaké množstvo jaternice namiesto 77,40 Sk nesprávnu cenu 85 Sk.