ve novej právnej úpravy pracoval rezort mesiace, a možno chyba vo vzájomnej komunikácii spôsobila, že nie všetci poslanci sú podrobne informovaní o celej daňovej reforme.
Doterajšia organizačná štruktúra daňových orgánov bola prispôsobená princípu, že správa daní kopíruje ich druhy. To si vyžadovalo úzku špecializáciu zamestnancov daňových útvarov. Podľa novej úpravy bude všetky druhy daní jedného subjektu spravovať jeden zamestnanec, čím sa dosiahne lepšia kontrola daňovej disciplíny. Novou právnou úpravou vzniknú kancelárie prvého kontaktu, čo bude informačné stredisko pre všetky podnikateľské subjekty i pre občanov.
Poslanci sa v rozprave častokrát dotkli zámeru zefektívniť činnosť daňových úradov ich zlúčením a zároveň rozšírením činnosti. Nemá dôjsť k hromadnému prepúšťaniu zamestnancov, na druhej strane rezortné ministerstvo očakáva priaznivý dopad z ušetrenia prevádzkových nákladov úradov. V súčasnosti sa počet zamestnancov pohybuje v rozmedzí 10 až 320 osôb. Ministerka zdôraznila, že v záujme prispôsobenia sa praxi vo vyspelých štátoch musíme eliminovať lokálne záujmy a hľadať spoločensky najefektívnejšie riešenia. Reagovala tak na návrhy, aby boli aj malé, neefektívne úrady zachované.