pacít sa koncentruje v západnej časti Slovenska a súvisí s výrobou automobilov. Na stretnutí Francúzsko-slovenskej obchodnej komory (FSOK) v Bratislave to dnes konštatoval člen predstavenstva a hovorca akciovej spoločnosti Volkswagen Slovakia Jozef Uhrík.
Strojársky priemysel mimo produkcie automobilov má podľa neho ešte stále klesajúcu tendenciu. Na druhej strane, automobilový priemysel zaznamenal za uplynulých 10 rokov historický rast z takmer nulovej úrovne na 150 miliárd Sk, zaznamenaných v roku 2000. Podľa predstaviteľa najväčšej slovenskej automobilky je významné aj to, že popri finalizácii v tomto odvetví rýchlo rastie aj výroba komponentov, ktoré dodávajú podniky chemického a strojárskeho priemyslu. Kým pred rokom 1993 dosahovala hodnota tejto produkcie necelé 3 miliardy Sk, v roku 2000 to už bolo 35 miliárd Sk. A sú to práve subdodávateľské výroby, ktoré sa podľa J. Uhríka darí "pretláčať" na stredné Slovensko i ďalej. Automobilový priemysel sa podľa neho stal nielen "lokomotívou" ekonomického rastu, ale môže slúžiť aj ako vzor pre ďalšie oblasti strojárstva.
J. Uhrík v tejto súvislosti varoval pred hrozbou ďalšieho zvýšenia nezamestnanosti v SR v prípade neriešenia problémov v priemysle. Pritom uviedol, že v dôsledku účinnosti zákona o konkurze a vyrovnaní sa podľa očakávania môže dostať do konkurzu asi 20 000 organizácií. Dôležitým momentom rozvoja výroby sú podľa neho priemyselné parky, ktoré však treba rozvíjať uvážene - v nadväznosti na finálne výroby a po získaní reálneho investora. Pripomenul vývoj aktivít firmy Volkswagen, ktorá na svoju výrobu postupne naviazala subdodávateľské kapacity, reprezentujúce asi 10 000 pracovných miest.