Rakúsko potrebuje na výstavbu cestnej a železničnej siete 500 mld. ATS

Viedeň 19.októbra (TASR) - Rakúsko potrebuje na výstavbu svojej železničnej a cestnej siete v nasledujúcich 30 rokoch takmer 500 miliárd šilingov. Dve ...

Viedeň 19.októbra (TASR) - Rakúsko potrebuje na výstavbu svojej železničnej a cestnej siete v nasledujúcich 30 rokoch takmer 500 miliárd šilingov. Dve tretiny týchto prostriedkov sa majú použiť na výstavbu železničných tratí a zvyšok na cesty. Financovanie výstavby nových ciest je od roku 2003 zabezpečené automatickým výberom cestnej dane za premávku nákladných vozidiel (roadpricing).

V generálnom pláne dopravnej siete Rakúska sa kladie na prvé miesto budovanie tzv. dunajského koridoru, ktorý povedie z Viedne cez Wels a Salzburg do nemeckého Norimbergu. Na druhom mieste je južný koridor, ktorý spojí Viedeň cez Graz a Klagenfurt s Apeninským polostrovom.

Vláda zahrnula do plánu 400 projektov v celkovej hodnote 644 miliárd ATS. Ďalšími revíziami investičných zámerov sa však podľa expertov bude dať usporiť 120 až 150 miliárd ATS. Informoval o tom rakúsky denník Der Standard.

(1 ATS = 3,163 SKK)

* jns gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 555
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 204
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 822
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 537
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 130
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 131
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 027
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 510
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 568
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 487

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop