Viedeň 19.októbra (TASR) - Rakúsko potrebuje na výstavbu svojej železničnej a cestnej siete v nasledujúcich 30 rokoch takmer 500 miliárd šilingov. Dve tretiny týchto prostriedkov sa majú použiť na výstavbu železničných tratí a zvyšok na cesty. Financovanie výstavby nových ciest je od roku 2003 zabezpečené automatickým výberom cestnej dane za premávku nákladných vozidiel (roadpricing).
V generálnom pláne dopravnej siete Rakúska sa kladie na prvé miesto budovanie tzv. dunajského koridoru, ktorý povedie z Viedne cez Wels a Salzburg do nemeckého Norimbergu. Na druhom mieste je južný koridor, ktorý spojí Viedeň cez Graz a Klagenfurt s Apeninským polostrovom.
Vláda zahrnula do plánu 400 projektov v celkovej hodnote 644 miliárd ATS. Ďalšími revíziami investičných zámerov sa však podľa expertov bude dať usporiť 120 až 150 miliárd ATS. Informoval o tom rakúsky denník Der Standard.
(1 ATS = 3,163 SKK)
* jns gl