V ROZHODUJÚCICH ČASTIACH VÝSTAVBY SA DODRŽUJÚ TERMÍNY, O TÝŽDEŇ AŽ DESAŤ DNÍ SA ONESKORILA LEN VÝSTAVBA ZÁKLADOV DESIATEHO PILIERA MOSTU KOŠICKÁ

Most Košická si do konca vlaňajška vyžiadal 700 mil. Sk

BRATISLAVA 23. marca (SITA) - Výstavba Mostu Košická si vyžiadala do konca minulého roka na stavebných prácach viac ako 700 mil. Sk. Pre agentúru SITA to uviedol Ladislav Csáder, generálny riaditeľ spoločnosti ...

BRATISLAVA 23. marca (SITA) - Výstavba Mostu Košická si vyžiadala do konca minulého roka na stavebných prácach viac ako 700 mil. Sk. Pre agentúru SITA to uviedol Ladislav Csáder, generálny riaditeľ spoločnosti Metro, a.s. Bratislava, ktorá je hlavným investorom výstavby. Ako však dodal, v týchto nákladoch ešte nie sú započítané napríklad projekty, náklady na majetkovoprávne vysporiadanie, prieskumné práce a podobne. "V rozhodujúcich častiach výstavby sa dodržujú termíny, o týždeň až desať dní sa oneskorila len výstavba základov desiateho piliera Mostu Košická," skonštatoval L. Csáder. Dokončenie Mostu Košická za 28 mesiacov však ohrozené podľa Csádera nie

Od začatia výstavby v súčasnosti najväčšej mostnej stavby preklenutia Dunaja v Bratislave združením firiem Doprastav, a.s. a MCE Voest Linz uplynul viac ako jeden rok. Stavebné práce sa začali 3. februára 2003. "Do konca minulého roku sa združeniu podarilo postaviť pravobrežnú estakádu od základov až po mostnú konštrukciu, vrátane odvodňovacích žľabov," informovali predstavitelia Doprastavu. Zároveň sa začali práce aj na ďalších objektoch.

Kľúčovým objektom celej stavby je hlavný mostný objekt, z ktorého piatich opôr už združenie vybudovalo tri a rozpracovalo aj ostatné dve do stavu, aby termíny ich ukončenia umožnili uloženie oceľovej konštrukcie hlavného poľa podľa harmonogramu. Pri zakladaní umelého ostrova pre pilier č. 10 v koryte Dunaja združenie uplatnilo zmenenú technológiu. V súčasnosti je na ostrove dokončená trysková injektáž a buduje sa pilier.

Pri budovaní Mostu Košická je jedným z kľúčových uzlov križovatka Mlynské Nivy-Prievozská-Košická, ktorú prebudúva od základov Doprastav. Kvôli jej rozsiahlej prestavbe sa vytvoril zvláštny režim verejnej dopravy s obmedzeniami. Presmerovanie sa rieši v dvoch etapách. Prvá začala v septembri 2003, a na úseku s vylúčením dopravy umožňuje vybudovanie kolektorov, tlamovej kanalizačnej stoky a všetkých miestnych inžinierskych sietí. Od mája sa doprava presmeruje na novobudovanú časť komunikácie a začne sa rekonštruovať druhá časť križovatky s vylúčením verejnej dopravy. V septembri tohto roka sa celá doprava vráti do pôvodného stavu, avšak s novými komunikáciami, tvarom a riešením križovatky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  7. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  8. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  9. Detské zúbky sú veda
  10. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 658
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 061
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 103
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 612
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 782
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 246
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 180
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 076
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 048
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 983

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Prieskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

SVET

Vojna sa dnes nedá vyhlásiť. A už vôbec nie cez Twitter

KĽDR považuje tweety prezidenta USA za vyhlásenie vojny. Washington namieta.

SVET

Bez občianstva pre štát neexistujete. Aj na Slovensku

Aj deti, ktoré sa narodia utečencom v Európe, môžu skončiť bez občianstva.

Neprehliadnite tiež

Rusi sa vyhrážajú, že na budúci rok zablokuje Facebook

Podľa šéfa ruského telekomunikačného úradu Moskva sociálnu sieť zablokuje, ak Facebook nebude v krajine skladovať svoje údaje.

Prešov sa blíži k časti svojho severného obchvatu, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok

Most-Híd zrejme pretlačí odvodové úľavy, seniori si privyrobia viac

Ekonomike sa darí, nezamestnanosť klesá a rastie priemerný plat, preto môže vláda prichádzať s novými opatreniami, vysvetlil Bugár.

Nízke úroky v bankách vydržia ešte minimálne rok

Podľa odhadov ekonómov príde prvé väčšie zvyšovanie úrokov v polovici roka 2019.