Investície do Kia sa vrátia za štyri roky

Bratislava 22. marca (TASR) - Odhad návratnosti príspevku z verejných fondov na podporu investície Kia predstavuje aj pri tom najkonzervatívnejšom prístupe ...

Bratislava 22. marca (TASR) - Odhad návratnosti príspevku z verejných fondov na podporu investície Kia predstavuje aj pri tom najkonzervatívnejšom prístupe štyri roky od začiatku samotnej výroby. Minister hospodárstva Pavol Rusko je však osobne presvedčený o tom, že sa verejné zdroje vrátia do dvoch rokov.

Ako ďalej uviedol na dnešnej tlačovej besede, výška verejných zdrojov na podporu investície Kia predstavuje 8,8 miliardy Sk, čo je 15 % odhadovanej investície v súlade s pravidlami EÚ. Podotkol, že ide len predbežnú sumu, keďže juhokórejská automobilka chystá zvýšenie svojej investície, čo môže znamenať, že požiada aj o zvýšenie štátnej pomoci. Od vlády závisí, ako sa k žiadosti postaví.

Informácie o daňových úľavách pre juhokórejskú automobilku Rusko poprel.

Časť štátnej pomoci pre Kia Motors a Hyundai Mobis, spresnil minister, sa uskutoční prostredníctvom spoločností GOVINVEST 1 a GOVINVEST 2, ktoré založilo Ministerstvo hospodárstva SR. Tieto spoločnosti pripravia pozemok pre stavbu závodu a potom ich štát za symbolickú jednu korunu prevedie na obe juhokórejské firmy. Ďalšiu časť štátnej pomoci budú predstavovať prostriedky určené na rekvalifikáciu a na tvorbu nových pracovných miest.

Na projekte bude participovať aj spoločnosť Žilina Invest, ktorá bude vykupovať pozemky pre GOVINVEST 1 a GOVINVEST 2. Ide o spoločnosť bez podielu súkromného kapitálu, založili ju mesto Žilina a samosprávy okolitých obcí, ktorých sa investícia týka. Rusko poznamenal, že účasť Žilina Investu možno považovať za vklad na podporu regiónu.

Na adresu výšky štátnej pomoci ďalej uviedol, že časť sa vráti prostredníctvom DPH, časť cez odvody a ďalšia časť sa investuje do majetku mesta a VÚC. Odhadol, že samotný grant pre KIA Motors a Hyundai Mobis tak bude predstavovať približne 4 miliardy Sk.

Pri výpočte návratnosti podľa ministra berie MH do úvahy následnú tvorbu nových pracovných miest, ktorých by malo v priebehu dvoch až troch rokov vzniknúť okolo 10 000 vzhľadom na to, že Kia chce až 70 % výroby komponentov zabezpečovať od dodávateľov na Slovensku.

Dodal, že MH bude mať veľký záujem, aby sa tieto komponenty vyrábali v krajoch s najvyššou mierou nezamestnanosti, t.j. v Nitrianskom, Banskobystrickom, Prešovskom a Košickom kraji. MH sa bude snažiť vytvárať podmienky, aby boli malé a stredné podniky konkurencieschopné.

Okrem štátnej pomoci vláda poskytne aj regionálnu pomoc na podporu rozvoja regiónu, v ktorom sa bude závod stavať. Minister zdôraznil, že sa netýka priamo Kia Motors a Hyundai Mobis, ale zlepšenia infraštruktúry, dopravy, občianskej vybavenosti v lokalite, kde bude stáť závod. Regionálna pomoc bude smerovať cez mesto Žilina a VÚC. Opätovne zdôraznil, že v tomto prípade nejde o štátnu pomoc ale o investíciu do majetku samospráv.

Základný kameň novej automobilky so štartovacou výrobnou kapacitou 200 000 áut ročne položia 7. apríla tohto roka, výroba sa rozbehne koncom roka 2006. Predpokladaný objem produkcie v ďalších rokoch je 300 000 vozidiel ročne. Nový závod, postavený v katastri obcí Mojš, Teplička nad Váhom, Nededza a Gbeľany, má byť dokončený koncom roka 2006. Strategická investícia vytvorí v regióne priamo 2 800 nových pracovných miest.

nos zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 007
  2. Od septembra opäť po starom 5 893
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 664
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 073
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 840
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 749
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 200
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 115
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 096
  10. Leto nekončí! 1 031

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla. Vie, že musíme hrať ešte lepšie

Slovenskí hokejisti porazili Česko.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.