AKO SA NA INVESTÍCIU HYUNDAI POZERÁ KÓREJSKÁ TLAČ

Slovensko učí Kóreu o zahraničných investíciách

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Ak by ste boli priemerným podnikateľom a potrebovali by ste postaviť niekde na svete fabriku na výrobu automobilov, Slovenská republika by zrejme nebola prvou krajinou, ktorá ...

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Ak by ste boli priemerným podnikateľom a potrebovali by ste postaviť niekde na svete fabriku na výrobu automobilov, Slovenská republika by zrejme nebola prvou krajinou, ktorá by vás napadla. Avšak Kia Motors, druhý najväčší kórejský výrobca automobilov, minulý týždeň oznámil, že postaví práve na Slovensku pri meste Žilina fabriku za 800 mil. USD. Rozhodnutie prekvapilo aj analytikov v automobilovom sektore. Vzhľadom na podmienky, za ktorých sa továreň bude stavať, však málokto pochybuje o tom, že Kia získala výnimočný obchod. Uviedol to v komentári tento týždeň denník The Korean Times.

Slovensko prisľúbilo kórejskej automobilke pokryť 15 % celkovej investície vo forme dotácii, čo je v súlade s pravidlami Európskej únie, ktorej členom sa Slovensko stane v máji. Medzi podpory štátu patrí bezplatný prenájom pozemku na výstavbu závodu a daňové úľavy na 10 rokov. Slovensko zároveň vybuduje k lokalite závodu cesty a železničné spojenie, ako aj letisko, z ktorého budú prevádzkované priame lety do Frankfurtu, ktorý má spojenie so Soulom a ďalšími destináciami. V blízkosti závodu sa tiež postaví medzinárodná škola, požiarna stanica, policajná stanica a nemocnica tak, aby vyhovovali zamestnancom firmy KIA a ich rodinným príslušníkom.

Predstavitelia spoločnosti KIA odhadujú, že stimuly a finančná podpora do projektu zo strany slovenskej vlády dosiahne približne 200 mil. USD, čo je zhruba štvrtina celkovej investície. Slovensko však získalo investíciu vo finálnom boji s Poľskom nielen vďaka ponúkaným stimulom, ale najmä jednoznačnou diplomaciou. Keď Slovensko navštívila delegácia automobilky pod vedením viceprezidenta spoločnosti Hyundai Motor/Kia Motors Kim Dong Jin, minister hospodárstva SR Pavol Rusko prijal predstaviteľov spoločnosti osobne. Delegácia mala pritom zabezpečený odvoz limuzínami značky BMW 7, ktoré sa obyčajne používajú pri návštevách prezidentov krajín.

Okrem toho premiér Mikuláš Dzurinda sprevádzal viceprezidenta automobilového konglomerátu Kima a syna prezidenta automobilky Chung Eui Sun pri návšteve vybraných lokalít na vybudovanie závodu.

Podľa účastníkov kórejskej delegácie, Dzurinda povedal Kimovi, že ak by sa vyskytli nejaké problémy, aby ho hneď o tom informoval. Premiér pozval delegáciu do jeho oficiálnej rezidencie na viac ako štyri večere. "Keď som sa po prvýkrát stretol s ministrom Ruskom, dal mi svoje osobné telefónne číslo a povedal mi, že mu môžem zavolať v kedykoľvek, cez deň i v noci. Pred tým, ako sme sa rozhodli postaviť našu fabriku na Slovensku, viedli sme na tomto čísle veľa rozhovorov," uviedol Kim Seung Tak, šéf tímu, ktorý skúmal realizovateľnosť projektu v SR.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 202
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 009
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 934
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 942
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 205
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 953
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 193
  8. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 184
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 153
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 004

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dechtice straší skládka odpadu, hrozí kontaminácia pitnej vody

Dechtice zásobujú vodou 90-tisíc ľudí.

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Stĺpček Jakuba Fila

Bordel v lesoch, riekach a na úradoch

Spor o odpad v lome nad Dechticami je ďalšou ukážkou prístupu k prostrediu.

Neprehliadnite tiež

Americká ekonomika ďalej rastie, informovala centrálna banka

Výrobcovia v celej krajine vyjadrili znepokojenie nad clami.

Google: Android rozširuje možnosti voľby, nie naopak

Internetový gigant dostal od Komisie rekordnú pokutu.

U.S.Steel z Košíc neodchádza, plánuje investovať

Raši hovoril s vedením v USA, trápia ho emisie a náklady na prevádzku.

Na dostavbu Mochoviec si elektrárne požičajú 700 miliónov eur

Akcionári majú záujem uviesť elektráreň do komerčnej prevádzky v čo najkratšom čase.

Ako môže pasažier skontrolovať autobus

Ročne neprejde technickou kontrolou každý desiaty autobus.