Brno/Olomouc 17. marca (TASR) - Viac ako 9 000 pracovných miest, o takmer 1 miliardu vyššie daňová príjmy a o 4 miliardy vyšší hrubý domáci produkt za jeden rok. Taký vplyv má - podľa štúdie medzinárodnej poradenskej spoločnosti Roland Berger - činnosť najväčšej domácej výstavnej firmy, Veľtrhy Brno, na českú ekonomiku.
Okrem samotných veľtrhov majú najväčší profit z usporiadaných výstav, na ktoré vlani do Brna prišlo vyše milióna návštevníkov, predovšetkým majiteľov firiem ponúkajúcich služby. Práve za ne totiž návštevníci veľtrhu (okrem samotných výdavkov za účasť) utrácajú najviac. "Usporiadanie výstav v Brne podporuje vznik nových firiem ponúkajúcich servis, stavebné práce, ochranu alebo spracovanie odpadu," uvádza sa v štúdií.
Okrem už spomenutých prínosov sa brnenské veľtrhy taktiež podieľajú na zvyšovaní výroby, a to o viac než 10 miliárd Kč (12,23 miliardy Sk) za rok.
Veletrhy Brno, ktoré mali vlani obrat asi 1,5 miliardy Kč, sú prvou českou výstavnou firmou, ktorá má takú štúdiu.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.