Diaľnica do Žiliny nie je na úkor iných regiónov

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia ...

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia vynútil dostavbu diaľnice na úkor iných slovenských regiónov.

Podľa Mišuru sa príchodom automobilky len potvrdila opodstatnenosť výstavby diaľnice v trase európskych koridorov E 50 a E 75 a ukázalo sa, že rozhodnutia vlády o presúvaní finančných prostriedkov z budovania európskych cestných koridorov na vnútroslovenské cesty, najmä rýchlostné komunikácie južného ťahu, boli nesystémové. "Vláda teraz zbiera plody svojich nekoncepčných a neodborných rozhodnutí, ktoré boli vlastne politickými rozhodnutiami. Žiaľ, teraz máme málo času, je stresová situácia vo výstavbe diaľnice v smere z Bratislavy na Žilinu. My nie sme proti výstavbe na celom Slovensku, ale keď nie je dostatok finančných prostriedkov treba financovať predovšetkým európske koridory. Každý by chcel diaľnicu alebo rýchlostnú cestu, ale žiaľ za to nemôžu obyvatelia Žiliny, Martina, Košíc a Trenčína, že ten európsky koridor je určený už vyše dvadsať rokov tadiaľ, kade je určený," doplnil Mišura.

Riaditeľ RK SOPK pripomína, že spolu so Združením podnikateľov Slovenska aj Slovenskou živnostenskou komorou už v roku 1999 upozorňovali na riziko výrazného spomalenia výstavby na diaľničnej trase. "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválený vládou vo februári 2001 sme pripomienkovali ako antieurópsky, pretože zakonzervoval už začaté stavby na európskych koridoroch, napríklad medzi Považskou Bystricou a Žilinou. A rovnako to bolo aj s jeho aktualizáciou v roku 2003," vysvetľuje Mišura.

Diskusie o výhodnosti iných trás ako európskych koridorov považuje Mišura za "virtuálne" a neopodstatnené. Argumentuje, že spojenie Bratislava - Košice cez sever Slovenska obsluhuje o vyše 400 000 obyvateľov viac a o približne 40 000 podnikateľov viac ako južná trasa. "Aj keď je budovanie diaľnice v trase európskych koridorov finančne náročnejšie, v konečnom dôsledku je aspoň také efektívne ako južný ťah," uzavrel Mišura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 812
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 593
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 364
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 153
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 594
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 591
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 250
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 984
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 778
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 721

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Rakúska inflácia sa zrýchlila na 3,5-ročné maximum

Index spotrebiteľských cien v januári medziročne vyskočil o dve percentá.

Brusel: Slovensko v kvalite života pre ľudí zaostáva

Krajinu podľa Bruselu trápi predovšetkým vysoká dlhodobá nezamestnanosť či regionálne rozdiely.

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Brusel žiada od Talianska dodatočné úsporné opatrenia

Taliansko z dôvodu vysokého dlhu v roku 2016 prisľúbilo, že zníži rozpočtový schodok na 1,8 percenta HDP.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop