Diaľnica do Žiliny nie je na úkor iných regiónov

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia ...

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia vynútil dostavbu diaľnice na úkor iných slovenských regiónov.

Podľa Mišuru sa príchodom automobilky len potvrdila opodstatnenosť výstavby diaľnice v trase európskych koridorov E 50 a E 75 a ukázalo sa, že rozhodnutia vlády o presúvaní finančných prostriedkov z budovania európskych cestných koridorov na vnútroslovenské cesty, najmä rýchlostné komunikácie južného ťahu, boli nesystémové. "Vláda teraz zbiera plody svojich nekoncepčných a neodborných rozhodnutí, ktoré boli vlastne politickými rozhodnutiami. Žiaľ, teraz máme málo času, je stresová situácia vo výstavbe diaľnice v smere z Bratislavy na Žilinu. My nie sme proti výstavbe na celom Slovensku, ale keď nie je dostatok finančných prostriedkov treba financovať predovšetkým európske koridory. Každý by chcel diaľnicu alebo rýchlostnú cestu, ale žiaľ za to nemôžu obyvatelia Žiliny, Martina, Košíc a Trenčína, že ten európsky koridor je určený už vyše dvadsať rokov tadiaľ, kade je určený," doplnil Mišura.

Riaditeľ RK SOPK pripomína, že spolu so Združením podnikateľov Slovenska aj Slovenskou živnostenskou komorou už v roku 1999 upozorňovali na riziko výrazného spomalenia výstavby na diaľničnej trase. "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválený vládou vo februári 2001 sme pripomienkovali ako antieurópsky, pretože zakonzervoval už začaté stavby na európskych koridoroch, napríklad medzi Považskou Bystricou a Žilinou. A rovnako to bolo aj s jeho aktualizáciou v roku 2003," vysvetľuje Mišura.

Diskusie o výhodnosti iných trás ako európskych koridorov považuje Mišura za "virtuálne" a neopodstatnené. Argumentuje, že spojenie Bratislava - Košice cez sever Slovenska obsluhuje o vyše 400 000 obyvateľov viac a o približne 40 000 podnikateľov viac ako južná trasa. "Aj keď je budovanie diaľnice v trase európskych koridorov finančne náročnejšie, v konečnom dôsledku je aspoň také efektívne ako južný ťah," uzavrel Mišura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 238
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 037
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 575
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 511
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 221
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 042
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 756

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.