Diaľnica do Žiliny nie je na úkor iných regiónov

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia ...

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia vynútil dostavbu diaľnice na úkor iných slovenských regiónov.

Podľa Mišuru sa príchodom automobilky len potvrdila opodstatnenosť výstavby diaľnice v trase európskych koridorov E 50 a E 75 a ukázalo sa, že rozhodnutia vlády o presúvaní finančných prostriedkov z budovania európskych cestných koridorov na vnútroslovenské cesty, najmä rýchlostné komunikácie južného ťahu, boli nesystémové. "Vláda teraz zbiera plody svojich nekoncepčných a neodborných rozhodnutí, ktoré boli vlastne politickými rozhodnutiami. Žiaľ, teraz máme málo času, je stresová situácia vo výstavbe diaľnice v smere z Bratislavy na Žilinu. My nie sme proti výstavbe na celom Slovensku, ale keď nie je dostatok finančných prostriedkov treba financovať predovšetkým európske koridory. Každý by chcel diaľnicu alebo rýchlostnú cestu, ale žiaľ za to nemôžu obyvatelia Žiliny, Martina, Košíc a Trenčína, že ten európsky koridor je určený už vyše dvadsať rokov tadiaľ, kade je určený," doplnil Mišura.

Riaditeľ RK SOPK pripomína, že spolu so Združením podnikateľov Slovenska aj Slovenskou živnostenskou komorou už v roku 1999 upozorňovali na riziko výrazného spomalenia výstavby na diaľničnej trase. "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválený vládou vo februári 2001 sme pripomienkovali ako antieurópsky, pretože zakonzervoval už začaté stavby na európskych koridoroch, napríklad medzi Považskou Bystricou a Žilinou. A rovnako to bolo aj s jeho aktualizáciou v roku 2003," vysvetľuje Mišura.

Diskusie o výhodnosti iných trás ako európskych koridorov považuje Mišura za "virtuálne" a neopodstatnené. Argumentuje, že spojenie Bratislava - Košice cez sever Slovenska obsluhuje o vyše 400 000 obyvateľov viac a o približne 40 000 podnikateľov viac ako južná trasa. "Aj keď je budovanie diaľnice v trase európskych koridorov finančne náročnejšie, v konečnom dôsledku je aspoň také efektívne ako južný ťah," uzavrel Mišura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 067
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 546
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 612
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 849
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 093
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 960
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 837
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 795
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 704
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 297

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Ktoré sporenie je bezpečné a na ktorom môže človek zarobiť najviac?

Pri rozhodovaní, kam vložiť peniaze, je dobré zvážiť niekoľko vecí.

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

Zvýšenie minimálnej mzdy zaťaží podľa Mihála firmy viac ako sa očakáva

Zvýšenie minimálnej mzdy v roku 2018 prinesie podľa Mihála väčšie náklady pre zamestnávateľov.

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Čo je to sociálny dumping?

Belgické úrady podozrievajú dopravnú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov, ktorých si prenajíma cez slovenského prostredníka.