Diaľnica do Žiliny nie je na úkor iných regiónov

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia ...

Žilina 10. marca (TASR) - Riaditeľ Regionálnej komory (RK) SOPK v Žiline Ján Mišura odmieta medializované tvrdenia, že Žilinský kraj si automobilkou Kia vynútil dostavbu diaľnice na úkor iných slovenských regiónov.

Podľa Mišuru sa príchodom automobilky len potvrdila opodstatnenosť výstavby diaľnice v trase európskych koridorov E 50 a E 75 a ukázalo sa, že rozhodnutia vlády o presúvaní finančných prostriedkov z budovania európskych cestných koridorov na vnútroslovenské cesty, najmä rýchlostné komunikácie južného ťahu, boli nesystémové. "Vláda teraz zbiera plody svojich nekoncepčných a neodborných rozhodnutí, ktoré boli vlastne politickými rozhodnutiami. Žiaľ, teraz máme málo času, je stresová situácia vo výstavbe diaľnice v smere z Bratislavy na Žilinu. My nie sme proti výstavbe na celom Slovensku, ale keď nie je dostatok finančných prostriedkov treba financovať predovšetkým európske koridory. Každý by chcel diaľnicu alebo rýchlostnú cestu, ale žiaľ za to nemôžu obyvatelia Žiliny, Martina, Košíc a Trenčína, že ten európsky koridor je určený už vyše dvadsať rokov tadiaľ, kade je určený," doplnil Mišura.

Riaditeľ RK SOPK pripomína, že spolu so Združením podnikateľov Slovenska aj Slovenskou živnostenskou komorou už v roku 1999 upozorňovali na riziko výrazného spomalenia výstavby na diaľničnej trase. "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválený vládou vo februári 2001 sme pripomienkovali ako antieurópsky, pretože zakonzervoval už začaté stavby na európskych koridoroch, napríklad medzi Považskou Bystricou a Žilinou. A rovnako to bolo aj s jeho aktualizáciou v roku 2003," vysvetľuje Mišura.

Diskusie o výhodnosti iných trás ako európskych koridorov považuje Mišura za "virtuálne" a neopodstatnené. Argumentuje, že spojenie Bratislava - Košice cez sever Slovenska obsluhuje o vyše 400 000 obyvateľov viac a o približne 40 000 podnikateľov viac ako južná trasa. "Aj keď je budovanie diaľnice v trase európskych koridorov finančne náročnejšie, v konečnom dôsledku je aspoň také efektívne ako južný ťah," uzavrel Mišura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 943
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 848
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 297
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 071
  5. Kam do tepla v januári? 1 753
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 406
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 397
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 092
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 071
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 900

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

DOMOV

Manžela jej zatkli komunisti, pracovala pod cudzími menami

Marte Ličkovej udelil prezident Andrej Kiska Rad Ľudovíta Štúra II. triedy.

Neprehliadnite tiež

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.