Čína žiada kompenzácie za rozšírenie EÚ

Peking 8. marca (TASR) Čína žiada kompenzácie za straty v rámci obchodu, ku ktorým podľa Pekingu dôjde v súvislosti s rozšírením Európskej únie (EÚ) o ...

Peking 8. marca (TASR) Čína žiada kompenzácie za straty v rámci obchodu, ku ktorým podľa Pekingu dôjde v súvislosti s rozšírením Európskej únie (EÚ) o 10 nových členských štátov 1. mája tohto roka. Informovala o tom dnes tlačová agentúra AFP s odvolaním sa na najnovšie číslo novín China Daily.

Príčinou zmienených strát je zánik dvojstranných dohôd, ktoré Čína uzatvorila s pristupujúcimi krajinami. Tieto dohody umožňovali doteraz Číne vyvážať bez obmedzenia do niektorých z pristupujúcich štátov určité druhy tovarov, napríklad obuv, keramiku alebo kuchynský riad, na ktoré EÚ stanovuje kvóty.

V súčasnosti prebiehajú rokovania medzi Čínou a EÚ o týchto otázkach, uviedla AFP s odvolaním sa na čínskeho predstaviteľa ministerstva obchodu. Noviny China Daily informovali, že Peking bude žiadať zníženie colných poplatkov a zvýšenie svojich kvót.

Celkový objem čínskeho exportu do budúcich nových členských štátov EÚ predstavoval v roku 2003 len 6 miliárd USD (v prepočte asi 199,8 miliardy SKK), kým export do súčasných 15 členských štátov únie dosiahol 72 miliárd USD.

Komisár EÚ pre obchod Pascal Lamy ešte v júni minulého roka vyhlásil, že podľa výpočtov Európskej komisie (EK) Čína rozšírením únie o 10 nových krajín získa, pripomenula agentúra AFP.

(1 USD = 33,305 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 071
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 509
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 230
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 987
  5. Kam do tepla v januári? 1 743
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 243
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 837

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Superboháči sú ešte bohatší, chudoba je na tom stále zle

Koncentrácia bohatstva v rukách malej skupiny ľudí sa minulý rok ešte zvýšila, deväť z desiatich miliardárov sú muži.

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.