SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Štvrť milióna mladých Poliakov chce emigrovať

Varšava 8. marca (TASR) - Asi štvrť milióna mladých Poliakov zamýšľa v najbližšom čase opustiť Poľsko. Za posledné štyri roky už z krajiny odišlo okolo ...

Varšava 8. marca (TASR) - Asi štvrť milióna mladých Poliakov zamýšľa v najbližšom čase opustiť Poľsko. Za posledné štyri roky už z krajiny odišlo okolo 300 000 ľudí. Pomaly vzniká diaspóra ľudí sklamaných Poľskom, napísal poľský týždenník Wprost. Bola to reakcia na údaje inštitútu Pentor na výskum verejnej mienky, podľa ktorých si 60 % Poliakov vo veku 15 až 29 rokov želá pracovať v zahraničí.

Výsledok signalizuje zahraničným investorom, že tí, ktorí by vlastne mali zmeniť Poľsko, v tejto krajine nechcú žiť. Ako dôvod dve tretiny mladých cestovaniachtivých Poliakov udávajú nízke zárobkové možnosti vo vlasti. Podľa 50 % respondentov je príčinou chuti odísť zlá situácia na trhu práce. Až 77 % opýtaných verí, že v krajinách západnej Európy si ľahšie nájdu prácu. Takmer tretina mladých ľudí chce do troch rokov pracovať v zahraničí. Dokonca 22 % ľudí tvrdí, že chcú Poľsko opustiť navždy. Odborníci predpokladajú, že každý tretí poľský lekár vo veku 25 až 30 rokov - čo znamená okolo 10 000 mladých odborníkov - zamýšľa ukázať Poľsku chrbát. Istá štúdia Európskej únie považuje emigračné úmysly mnohých mladých a vysokokvalifikovaných občanov za najvážnejšie riziko pre prístupové krajiny. Informoval o tom dnes nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  2. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  3. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  4. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  7. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  10. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  1. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  2. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  5. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 452
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 990
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 761
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 171
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 155
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 067
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 1 969
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 1 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cestujúci z južnej Afriky čakajú na letisku na výsledok testu na prítomnosť koronavírusu.

PCR testy nemusia variant zachytiť.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant objavili v Juhoafrickej republike.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Marketingová a obchodná riaditeľka Kempinski Hotels v Slovinsku a Chorvátsku Alena Spišiaková

Klienti sú ochotní za súkromie priplatiť.


10 h

Automobilka Tesla si pomáha špehovaním zamestnancov vo výpovednej lehote.


10 h
Ilustračná fotografia.

Ceny čierneho zlata zaznamenali v piatok prudký prepad.


TASR 10 h

Ku každoročným rebríčkom bolo pridaných viacero nových kategórií.


12 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 755
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 425
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 731
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 276
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 923
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 754
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 288
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 178
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu